n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשוני: מצילים את אגם הסופרלנד שנמצא בסכנת הכחדה

ראשוני: מצילים את אגם הסופרלנד שנמצא בסכנת הכחדה

אגם הסופרלנד בראשון לציון ,נמצא בסכנת הכחדה לאחר שצמח היקינתון התפרס כמעט על כולו, עיריית ראשון לציון תחל במבצע מיוחד להצלת האגם ביום שני הקרוב

WhatsApp Image 2023-05-04 at 11.54.44

האביב כבר כאן ובימים הקרובים צפוי להתחיל, כמדי שנה לאחר תקופת הגשמים, שיקומו של אגם הסופרלנד האהוב בעיר. האגם, נזכיר, הינו אגם מי נגר עילי שמונמך בתקופת החורף על מנת שלא יציף את הסופרלנד ואת היס פלאנט שנמצאים בסמוך. כעת, משנגמרו מופעי הגשמים, ניתן להתחיל בשיקומו – כפי שנעשה מדי שנה, כאמור.

עם זאת, השנה נמצא האגם תחת מתקפה מסוג חדש, אימת כל האגמים – צמח יקינתון המים. יקינתון המים (איכהורניה עבת-רגל) נחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, זאת בשל קצב הריבוי המהיר שלו. הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד ומונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

במדינת ישראל מנסים במשך שנים רבות למצוא פתרון הסרה וטיפול יעיל בצמח העיקש, אך עד כה טרם נמצא לכך טיפול יעיל.

כדי להתמודד עם מפגע יקינתון המים, הנחה ראש העירייה, רז קינסטליך, לצאת בפיילוט מיוחד שבמסגרתו צפויים להיכנס לאגם ביום שני הקרוב (8.5) כלים מיוחדים על מנת להסיר את היקינתון. הניקוי אמור להימשך מספר שבועות. נציין, כי מדובר בתהליך מורכב ביותר, שכן יקינתון המים הינו כאמור צמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

9 תגובות

  1. סוף סוף שהוא מטפל בזה

  2. משקמים באביב כמדי שנה??? לא ולא .
    האגם הוזנח בשנים האחרונות בצורה פושעת…העירייה לא טיפלה בתחזוק הולם של האגם , האגם היה ללא פיקוח רצוף של אקולוג .
    ולא הזרימה מים בעונת היובש ונתנה לו להתייבש בחודש נובמבר 22 היה המצב הגרוע ביותר כמעט ולא נותרו בו מים הופא לשלולית תרתי משמע.
    קמה קבוצה של אזרחים שכבר יותר משנה וחצי מתריעים על מצב האגמון ועל השתלטות צמח יקינטון המים …ועד עתה לא נעשה דבר
    וכשפורסמה כתבה בנושא לפני מספר חודשים , עיריית ראשון טענה שהיא לא יודעת על מה אנו מדברים שמצב האגמון מצויין.
    נראה אם הפעם אכן תפעל.

  3. טעות זה לא אגם הנקיק.

  4. צילום ישן של הדחפור. יותר משלשה חודשים. בזמנו הדגשתי ששיקום האגם חייב ל עשות מהר ויסודי. כי התרבות היקנטון מהיר יותר ממה שהדחפור אמור לשלות את היקנטון מהאגם. בנובף ציינתי שהמאבק ביקנטון אמור להמשך זמן ארוך בגלל בנק הזרעים שנמצאיל בקרקעית האגם. כלוצר אין זבנג וגמרנו. חבל שהטיפול נדחה ונדחה .

  5. ארנינה שרגל

    כמה חבל ומאכזב שכל הגורמים האחראים בעירייה לא שעו להתרעותינו – פעילי האגמון, לפני למעלה משנה. אילו החלו בזמן בניקוי אגמון ראשון (הצמוד למתחם היס פלאנט) היה נחסך כסף רב. כל הכבוד ליפה כדר לוי ולכל מאות הפעילים שהצטרפו למאבק על שימור, טיפוח ושיקום האגמון.

  6. גבר ישראלי

    אגם לא יכול להיכחד, רק דברים חיים יכולים להיכחד – בעלי חיים וצמחים. האגם יכול להתיבש, להחסם, להפוך דלוח. היקינטון יכול להישתלט על האגם ולחסום מינים אחרים מלגדול בו ועדיין – אגם לא יכול להיכחד. אם זאת אני מקווה שהפעילות תעזור והאגם יחזור לקדמותו ולתפארתו.

  7. לא בעיה להוציא אותו :
    דרוש ניקוי ראשון מאסיבי
    ואחריו ניקוי קל פעם בשבוע בהוצאת שאריות
    הצימוח בולט וקל להסרה כי הוא מוציא שתילים חדשים סביבו שמחוברים אליו בגבעול ולא מתפזרים.

  8. יש ציוד מיוחד השט על המים ואוספף וגורס לתוכו את הצמח.
    לא צריך להמציא את הגלגל

  9. התעוררו מאוד מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר בכלל לא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות