n
דף הבית / טיפוח / זריקות להרזיה: הדור הבא בשוק הדיאטות

זריקות להרזיה: הדור הבא בשוק הדיאטות

בשנים האחרונות, זריקות להרזיה חדרו לשוק הדיאטות הישראלי והפכו לפופולריות מאוד, במיוחד בקרב אלו הסובלים מהשמנת יתר. מדובר בסדרת זריקות הדורשות אישור מיוחד ומתן מרשם רפואי, במטרה להתמודד עם מחלת הסוכרת או עם השמנת יתר - הזריקות הללו מסייעות עם תחושת השובע לאחר ארוחות בין היתר. ניתן לומר שזריקות ההרזיה הינן אלטרנטיבה עבור הטבליות הקיימות כיום בשוק ולפעמים בנוסף (כמובן, בהתאם לתוכנית האישית של המטופל).

קרדיט: FREEPIK
קרדיט: FREEPIK

ישנן זריקות הניתנות פעם ביום, פעם בשבוע-שבועיים, פעם בחודש – הכל נעשה בהתאמה אישית לכל אחד בהתאם למדדים ולמידע הנמסר לרופא המטפל. מהן זריקות להרזיה ? מי יכול לקבל אותן? האם יש תופעות לוואי?

מהן זריקות להרזיה?

מדובר בזריקות אשר שייכות לקבוצה של מגוון תרופות המיועדות להורדה במשקל והן נועדו לסייע בכל הנוגע לתהליך של הרזיה. הזריקות הללו מסייעות בהפחתת הרעב והגדלת תחושת השובע, ויסות סוכרים והפחתה של ספיגת שומן מהאוכל. כמו כן, הם ניתנות על ידי מרשם רפואי בלבד, לצד אישור מיוחד שיש לקבל, לצד תוכנית אישית מקיפה המשלבת תרופות רלוונטיות הניתנות ככדורים או זריקות, ליווי רפואי צמוד, ליווי דיאטן/ית ומעקב צמוד אחר מדדים כך שניתן יהיה לבצע אדפטציה ליעילות של הטיפול לאורך זמן.

מי יכול לקבל זריקות להרזיה?

לא כל אחד יכול לקבל תרופות לטיפול בהשמנה. ישנם מספר קריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת להיות זכאים, כאשר מתן הזריקות יכול להינתן על ידי רופא מומחה, רצוי רופא המתמחה בתחום השמנת יתר (אך אין הכרח). אלו הם הקריטריונים הנדרשים בין היתר –

  • על ה-BMI להיות החל מ-30 ומעלה
  • על ה-BMI להיות מעל 27 לצד עמידה באחד מהגורמים להשמנה, כמו למשל לחץ דם גבוה או למשל סוכרת.

כמובן, הטיפול הוא אישי ואינדיבידואלי עבור כל אחת וכל אחד, החל מפגישת הייעוץ הראשוני, בדיקת היסטוריה רפואית, בדיקת מדדים ועד ליצירת התוכנית האישית עבור המטופל. יחד עם הנאמר לעיל, זריקות להרזיה אינן מתאימות לכל אחד, כך למשל נשים מניקות או נשים בהריון לא יכולות להשתמש בתרופות הנ"ל.

אילו תרופות להרזיה מאושרות בישראל?

ישנן מספר תרופות לטיפול וסיוע להרזיה המאושרות ומותרות לשימוש ושיווק במדינת ישראל כיום –

  • ריבלסוס – טבליה המחקה את פעילות ההורמון GLP-1 ובכך מסייעת בדיכוי התיאבון.
  • אוזמפיק – מסייעת להגברת תחושת השובע לאחר ארוחות, מסייעת בהאטה של התרוקנות הקיבה. זוהי תרופה הניתנת כזריקה בעט.
  • סאקסנדה – זוהי גם תרופה הניתנת כזריקה. השימוש בה נעשה לטווח ארוך במרבית המקרים והיא מסייעת בוויסות רמות הסוכר בגוף (במיוחד במצבים של סוכרת סוג 2).

זריקות עבור הרזיה וטיפול בהשמנת יתר עם המומחים שלנו

השמנת יתר עשויה לנבוע ממספר גורמים – גורמים רגשיים, גורמים מטבוליים, גורמים גנטיים, מחלות רגע למיניהן… לכן התאמת הטיפול בצורה אישית ובקיאות בתחום השמנת יתר חשובה מאוד על מנת להשיג מקסימום תוצאות. במרכז להשמנת יתר ניתן להתרשם ממגוון אנשי צוות מומחים בעלי ניסיון, עם הצלחות רבות ותוצאות נהדרות, מעקב וליווי צמוד, אדפטציה בתרופות הרלוונטיות למיקסום הטיפול ועוד. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, להשאיר פרטים באתר, ונחזור אליכם במהרה!

** תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות