n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שיהיה קשוב לתושבים ויפעל למנהל תקין"

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שיהיה קשוב לתושבים ויפעל למנהל תקין"

המבנה לא הושלם, התוקף פג ומה נשאר מההבטחות של ראש העיר לפני הבחירות? העיריה טרם העבירה תגובה

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

תושבי שכונת אחוזת הנשיא, שכונה חילונית שלווה הסמוכה למכון ויצמן, ביום בהיר בשנת 2021 התעוררו למציאות חדשה, בה אושר על ידי עיריית רחובות לעמותת "בית הכנסת אחוזה לתרבות יהודית ברחובות", להקים בשכונה מבנה מפלצתי בן 4 קומות, שיכלול בית כנסת ואולם אירועים לציבור הדתי.

״כאשר ביקשו את ההקצאה ב-2018, דובר על מבנה של 250 מ"ר ולנו התושבים לא הייתה התנגדות לזה, אלא שלאחר אישור התוכניות בעירייה גילינו בהפתעה שמדובר במבנה של 900 מ"ר שאמור לכלול קומת מרתף, שתי קומות להיכל ועזרת נשים ומעליהם הוסיפו עוד קומה שאמורה להיות אולם לארועים״. אומר ל״גל גפן רחובות״ גיל הינדי, תושב השכונה שמוסיף ״מהר מאוד הבנו מה קורה וניסינו להילחם בהחלטה, אלא שאז הסתבר שזה כבר מאוחר מדי משום שהכל אושר והעירייה תומכת בעמותה״.

אלא שהסכם ההקצאה ניתן במקור לשלוש שנים, במהלכן אמורה הייתה העמותה לסיים את הבנייה. ״בינואר 2022 הם אמורים היו לסיים את הבניה, אבל הספיקו לבנות רק את השלד של המבנה, ובעמותה ביקשו הארכה של שנתיים, התושבים התנגדו, אבל העיריה סרבה לקבל את ההתנגדות וההארכה אושרה, עם הדגשה שלא תינתן ארכה נוספת".

בינואר 2024, כשהבנייה עדיין לא הושלמה ולמעשה נותר רק השלד, פג תוקפו של הסכם ההקצאה באופן סופי, וגם היתר הבנייה כבר לא בתוקף.
״פנינו בכתב לעירייה בבקשה שתכבד את התנאים בהסכם ההקצאה ותיקח אליה חזרה את המגרש, אנחנו לא נגד בית כנסת, אבל לא מבנה כזה כשיש עוד הרבה צרכים אחרים בשכונה. השכונה קיימת כבר 20 שנה, ואין שום מבנה תרבות או פנאי ובשביל כל דבר כל דבר הילדים שלנו צריכים לחצות כביש מרכזי כדי להגיע לשכונת המדע הסמוכה, זה לא הגיוני בעליל״, מוסיף הינדי ואומר: ״האבסורד הוא שאף אחד לא בדק את היכולת הכספית של העמותה לבנות את המבנה, אנחנו התושבים ביקשנו מיועץ לבדוק את זה וגילינו שלצורך השלמת הבנייה הם יצטרכו עוד 4 מיליון שקלים ונכון לעכשיו אין להם את הכסף הזה״.

לדבריו, "במהלך הבחירות דיברנו על זה עם מתן דיל, והוא ציין שהוא רואה שהמבנה כבר גמור, ולכן הבאנו את חוות הדעת שהוכיחה שהדרך עוד ארוכה, אנחנו מחכים לתגובה מהעירייה ונשמח לפתור את העניין בהידברות אבל במקביל אנחנו נערכים להגיש עתירה שהצטרפו אליה כבר לא מעט תושבים. חשוב לציין שאנחנו בעד בית כנסת ומבנה לטובת כלל הציבור ואפשר לחשוב על פתרון כוללני לשטח שייתן מענה לכל הצדדים, מתן דיל הבטיח שיהיה קשוב לתושבים ויפעל למנהל תקין, ואנחנו בהחלט מצפים לקיום ההבטחה״.

לינק להצטרפות לעתירה לתושבי השכונה:

מעיריית רחובות לא נמסרה תגובה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

5 תגובות

  1. תושב השכונה.

    כתבה ברוח אוניברסיטת קולומביה. אחרי שמר הינדי בעל העבר המרשים של רדיפת בתי כנסת נכשל בבית המשפט עם הטענות שלו והשופט שלח אותו כלעומת שבא הוא ממשיך להסיט ומנסה לכפות בכוח את משנתו.
    לא יעזור לו. בשכונה קיים בית כנסת כבר יותר מעשור וימשיך להתקיים על אפו ועל חמתו.

  2. לא מבין שכל שטח לא מנוצל בעיריות חייב להיות בריכה או מגרשי ספורט בשטחים של כמה דונמים כל אחד..להקים בית כנסת / מקווה נשים אסור !! כל בית ספר חילוני שמאושר עי עיריה צריך להרוס כי בכולם יש בסוף תוספות בניה לא מאושרות .מה גם שמיעוט בתי ספר דתיים חרדים אין בכל עיר !! ריכזו הכל במרכז אחד זה מפריע !! בושה ליהודים כאלה ..תמשיכו להיותר" ביחד ננצח"

  3. יוליאנה שבקיביקסקי

    אני מוכן לקנות את המבנה ב 6 מיליון שח

  4. לוי בבלדזה

    בארץ אחת ויחדה של העם יהודי לא הורסים בתי כנסיות.
    יש לסים בניה של בית הכנסת ולסיע לאנשי עמותה המסורים

  5. מוכר. אותו סיפור גם ברחובות ההולנדית.
    מנסים להשתלט על השכונות החילוניות.
    במקום להקים שם מתנסים שיתאימו לכולם, בונים בתי כנסת לא פרופורציונליים!!
    וממתן לא תבוא הישועה. תשכחו מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7a616e38-0ec7-4464-8862-dd57ac082bc9

במצב חרום: עיריית רחובות קיימה תרגיל רחב היקף המדמה תרחיש של מספר נפילות טילים בעיר בו-זמנית

תפריט נגישות