n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: תושבי שכונת נרקיסים נגד מוסדות חינוך לחרדים. אסף דעבול: זו שנאת חינם

ראשון לציון: תושבי שכונת נרקיסים נגד מוסדות חינוך לחרדים. אסף דעבול: זו שנאת חינם

קבוצת ווטס אפ בשם "התנגדות מבנה ציבורי" שנפתחה בשכונת נרקיסים עוררה סערה בקרב התושבים כאשר הדיון הפך לנגד מוסדות חינוך חרדים ובתי כנסת

WhatsApp Image 2022-09-20 at 16.11.18
צילום פרטי

שכונת נרקיסים שממוקמת במזרח העיר והחלה להתאכלס בחודשים האחרונים הגיע אתמול לריב בקבוצת ווטס אפ שנפתחה בשכונה. נושא הקבוצה "התנגדות מבנה ציבורי" הביאה לקולות צורמים ושנאת חינם בין התושבים. הדיון בקבוצה התנהל סביב השאלה אילו מבנה ציבור יוקמו בשכונה ובעיית הצפיפות בעקבות כך ומשם הנושא הדרדר מאוד.

אחד התושבים סיפר ל"גל גפן" כי שנאת החינם נגד החרדים היא בלתי נסבלת ובאה לידי ביטוי שחור על גבי לבן בקבוצה " אני לא אדם דתי" מספר תושב השכונה "אבל לכתוב שתושבים חרדים משתינים בכניסות לבניינים בגלל היותם חרדים זו אימרה קשה וגזענית"

תושבת נוספת מספרת " יש הבדל בין לדבר על צפיפות השכונה לבין לדבר על חרדים שיכנסו לשכונה וכמה זה מגעיל ואנחנו לא רוצים אותם פה בשכונה, ושלא יפתחו בתי ספר חרדים או ישיבת הסדר, כשאני שומעת דברים כאלה זה כואב לי אני באמת מנסה להבין מה ההבדל בין אותם האנשים הדתיים לביננו, אם יפתחו בית ספר חילוני, זה יגרום לאותה צפיפות שיפתחו בית ספר חרדי, מההסעה ירדו אותה כמות של תלמידים, וזה לא משנה אם הוא דתי או חילוני, הקבוצה הזאת מ"התנגדות מבנה ציבורי" הפכה לקבוצה חשוכה וגזענית, כמו שמגיע לנו בית ספר חילוני ככה מגיע לחרדים מוסדות חינוך. אני לא אישה חרדית ולא דתיה, אבל לשמוע את השיח הזה ממש הביא לי בחילה אנחנו רגע לפני ראש השנה אני מציע לכל הדוברים בקבוצה שמדברים בכזה רוע לעשות חשבון נפש, היום מדברים על חרדים ומחר ינדו ילד מבית הספר, לפי השיח שראיתי בקבוצה זה מאוד עצוב שאנשים כאלה יהיו בשכונה"

WhatsApp Image 2022-09-20 at 16.11.18
צילום פרטי

המשנה לראש העיר אסף דעבול הגיב על הדברים ואמר: "במקום עתיד לקום בית ספר של בנות חב"ד ובית ספר לילדים בחינוך המיוחד, חבל מאוד שאנשים שאלוקים זיכה אותם ולקנות דירה במחיר למשתכן, וגמל איתם חסד ומתנה משמים ובמקום להודות הם מתלוננים, האם לילדים דתיים לא מגיע? האם לילדי החינוך המיוחד לא מגיע ? מדברים על ישיבת הסדר ומתנגדים? שיבואו לראות איזה בחורים יש בישיבת הסדר שברמת אליהו, בחורים כארז, נאמתי עכשיו במעונות הסטודנטים ואמרתי שאותם הסטודנטים הם דור העתיד, ושתמיד יהיו באהבת חינם בלי קשר להבדל גזע, דת או מין, נהיינו מדינה מפולגת לרסיסים וזה עצוב, מאחל לכולם במיוחד לפני ראש השנה לדבוק באהבת חינם.

אסף דעבול. צילום: פרטי
אסף דעבול. צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

6 תגובות

  1. הבעיה היא שמה שמתחיל עם בית ספר לבנות, לישיבה נחמדה, מסתיים פעמים רבות בשכונה סגורה בשבת, בקלילות על בנות שעוברות ברחוב וכו'

  2. אייל נחמיאס

    נראה אותם כל המחלקקים האלה שיבואו להם סייעות ערביות לגן של הילדים 'להם. פתאום תקפוץ להם כל הגזענות לפרצוף. אני רוצה לפתוח בית ספר חילוני בכפר חבד,מישהו יאשר לי??? למה תמיד מאפשרים לאחוז קטן מהאוכלוסייה כל דבר??

  3. כתבה מגמתית,

    ההתנגדות הינה למבנה של שלוש קומות בקצה רחוב קטן.
    שני אנשים בקבוצה מאד גדולה אמרו שטות ולקחו אך ורק את השטות בלי הטענות הרציניות.

    בקצה רחוב קטן בונים מבנה ציבור 3 קומות בלי להתייחס לעומס שיווצר.
    בלי להתייחס למצב של הבטחון של הילדים החוזרים מבית ספר עקב עומס במכוניות.

  4. צודקים, כחבר בקבוצת המשתכנים, הדיון מעט זלג לקווים לא נכונים.
    אך בסיס הבעיה,
    בשינוי מתאר המתחם.
    ממבנה חד קומתי שהוצג במהלך רכש הבתים
    למבנה שהיום עומד על 3 קומות ויתכן אף יותר.

    בעצם קם בניין מול מרפסות הבתים.
    נכון הבתים נרכשו בהוזלה,
    אך בחירת הבית הסתמכה על המתאר שהוצג,
    ומרפסת פתוחה מול מרפסת שמולה מבנה- זה 2 עולמות שונים.

  5. בכתבה שכחתם לציין שכאשר אנשים בחרו לקנות דירות בשכונה, הם עשו זאת על סמך מפות שפירסמה העירייה, שבה הקרקע יועדה להיות שטח ירוק, גן ציבורי. בהמשך שינתה העירייה את יעוד הקרקע למבנה ציבור, ואז מסרה אותו לידי עמותה חרדית שעיסוקה בחינוך. כל אלה נעשו מבלי ליידע את תושבי השכונה שעדיין אפילו לא אוכלסה. אני לא מסכימה עם ההתגזענות נגד חרדים, אבל ההתנהלות של העירייה מקוממת. יתר על כן, פניות לעירייה נתקלו בתגובות כמו: כמה מטרים משם יש גן בעברית, תלכו לשם או תגובות כמו זו של המשנה לראש העיר שטוען שאנשים צריכים לומר תודה שקנו דירות במחיר למשתכן. אז? מי שקנה במחיר למשתכן הוא אזרח סוג ב', שצריך לנצח לומר תודה ולהסכים לכל מה שמפילים עליו? ומה לגבי מי שקנו דירות בשוק הפרטי?
    התנהלות אדנותית ומקוממת. בעלי התפקידים בעירייה שכחו מי משלם להם את המשכורת

  6. רק מרצ הירוקה תשמור את ראשון לציון חופשית, ב 27/2 הולכים להצביע למועצת העיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות