n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: גם בתקופת הקורונה העיר ממשיכה לעלות בנתוני הזכאות לבגרות

רחובות: גם בתקופת הקורונה העיר ממשיכה לעלות בנתוני הזכאות לבגרות

יותר זכאים לבגרות, יותר מצטיינים ויותר מתגייסים: משרד החינוך פרסם הבוקר (13/9) את נתוני הבגרות לשנת תשפ"א ורחובות ממשיכה לטפס מעלה.
נתון הכללי לזכאות לבגרות עלה ל-88.7% כמו כן עלו נתוני הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית ואיתם גם אחוז הזכאים לבגרות מצטיינת.
אחוזי הגיוס לצה"ל עלו משמעותית בקרב בנים ובנות.

*הנתונים המלאים מופיעים בכתבה

PHOTO-2022-09-13-10-13-58
ממראש העיר ומחזיק תיק חינוך זהר בלום וראש מנהל החינוך אפרת צוקרמן. צילום: דוברות

היום (13.9.22) פרסם משרד החינוך את נתוני הבגרות לשנת תשפ"א (2021) ולמרות שנת הקורונה, הלמידה ההיברידית ותקופות הבידוד – רחובות שוב מסומנת כהצלחה גדולה.

נתוני הזכאות לבגרות בעיר ממשיכים להציג תמונה חיובית כאשר גם השנה נרשמו עליות יציבות בהישגים הלימודיים של תלמידות ותלמידי העיר. נתון הזכאות לבגרות בשנת תשפ"א עומד על88.7% , עלייה של כ-1% מהשנה הקודמת בה הנתון עמד על 87.7% בזכאות לבגרות. רק לצורך השוואה הנתון הארצי לזכאות לבגרות עומד עד 76% בלבד.

אחוז התלמידים הזכאים לבגרות מצטיינת (תעודת בגרות איכותית הכוללת 5 יח"ל בכל המקצועות המשמעותיים ומאפשרת קבלה ללא ציון פסיכומטרי למוסדות השכלה גבוהה) עלה גם הוא ועומד על 17.8% מכלל התלמידים, עליה של 3% מהשנה שעברה.

גם במקצועות אנגלית ומתמטיקה תלמידי רחובות הצליחו להגיע להישגים מרשימים. 56.7% מהתלמידים ניגשו לבגרות ב-5 יחידות לימוד באנגלית, נתון המשקף כי למעלה ממחצית מהתלמידים והתלמידות בעיר למדו ברמת 5 יחידות. גם במתמטיקה רשמו תלמידי העיר הישג בולט, כאשר-23.1% מהתלמידים ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, משמעות נתון זה היא כרבע מהתלמידים ברחובות ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, בעוד שהנתון הארצי עומד על 16.6% בלבד.

נתון נוסף המביע שביעות רצון ממוסדות הלימוד בעיר הוא נתון ההתמדה: 88.1% מהתלמידים ממשיכים ללמוד באותו מוסד לימודים מכיתה ז' ועד כיתה י"ב – עליה של כ-3% מהשנה החולפת, ואילו נתון הנשירה נותר נמוך ועומד על 0.7%, פחות מהממוצע הארצי העומד על 1%.

נתון נוסף בו רחובות רשמה עלייה משמעותית הינו אחוז המתגייסים לצה"ל. 83.4% בנים התגייסו לצה"ל לעומת 79.1% אשתקד. נתון המתגייסות לצה"ל עלה גם הוא ועומד על 65.4% לעומת 61.8% בשנה החולפת.

 

*ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן:* "הנתונים שפרסם משרד החינוך הבוקר משמחים ומעידים על ההשקעה הרבה של צוותי החינוך בתלמידות ובתלמידי העיר. בשנים האחרונות נתוני הבגרות עולים יחד עם נתוני הגיוס לצה"ל ונתוני ההתמדה. אנו מבקשים להודות למחלקת הנוער ולרכזי הכנה לצה"ל הבית ספריים על עליה דרמטית בנתוני הגיוס. אנו מודים למנהלים והמנהלות, למורות ולמורים על המסירות וההשקעה בכל אחד ואחת מהתלמידים ומבטיחים שגם השנה נמשיך להשקיע את כל המשאבים על מנת לאפשר לתלמידינו להצליח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות