דף הבית / כללי / הצעה: לעודד צריכת תרבות בקרב צעירים

הצעה: לעודד צריכת תרבות בקרב צעירים

המשנה לראש העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, מציע כי העירייה תעודד צריכת תרבות איכותית לנוער ולצעירים. בעירייה משיבים

רונן דמארי

בהצעה לסדר שהעביר לאחרונה אייל מושיוב לראש העיר, דב צור, הוא כותב בין היתר: "מאפייני התרבות השתנו בישראל ובעולם כולו עם הופעתם של מעצבי תרבות שונים כדוגמת רשת האינטרנט והתרבות הדיגיטלית.
בני נוער וצעירים מגיל 13 ועד גיל 30 חשופים פחות לתכנים תרבותיים אומנותיים כגון הצגות תיאטרון (להוציא הצגות לתלמידים במסגרת "סל תרבות" בבתי ספר) וחשופים יותר למסיבות, הופעות בידור, הופעות זמרים, רדיו, טלוויזיה, תכניות ראליטי, מסיבות רחוב, קולנוע וכו'.
העיר ראשון לציון משקיעה משאבים רבים ומעשירה את הפנאי של בני הנוער והצעירים בעיר, אך אין תחליפי תרבות לספרות, שירה, מחול, אמנות, הצגות תאטרון שהם עצם התוכן ההכרחי.
אנו מתפארים בהיכל תרבות שהינו בין הטובים והיפים בארץ שמארח את פסטיבל ראשון לציון, כנס השפה העברית, פסטיבל ההומור ועוד, ועלינו להשתמש במשאבים המקומיים כדי להשקיע בבני הנוער והצעירים בעיר ולהשפיע על חשיפתם ליותר תכנים תרבותיים איכותיים כגון: קונצרט, אופרה, הצגות תאטרון והתזמורת הסימפונית הישראלית".
מושיוב מציע: "כדי לעודד את הצעירים ובני הנוער לצרוך תרבות איכותית, העירייה תסבסד 50% מעלות הכרטיס, הכרטיסים יהיו בצבע ייחודי כדי שההטבה לא תנוצל לרעה כמו כן, אבקש לבדוק פרסום הצגות וקונצרטים של היכל התרבות בבתי ספר כדי להעיר את סקרנותם של בני הנוער".
מושיוב מסר ל"גל גפן": "בעידן התרבות הדיגיטלית חשוב מאוד שהנוער והצעירים בעיר יחשפו לתרבות איכותית כמו הצגות וקונצרטים בהיכל התרבות. אנו כרשות מקומית צריכים לעודד זאת על ידי מתן הטבת הנחה במטרה למשוך אותם לצרוך תרבות זו. צריכת תרבות איכותית מזינה את נפש האדם בדיוק כמו שמזון מזין את גוף האדם, וכולי תקווה לטובת הנוער והצעירים שהצעתי תדרבן אותם להגיע וליהנות מהצגות איכותיות בהיכל התרבות. כחבר מועצה אני אמשיך לעסוק למען העיר ותושביה על מגוון האוכלוסיות והתאמה לצרכיהם של התושבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה העירונית, מעניקה כבר היום מגוון תכנים תרבותיים במסגרת "סל תרבות". כל תלמידי העיר נהנים מהיצע מגוון ועשיר של קונצרטים, אופרה, מופעי מחול ועוד. רק בשבוע האחרון יצאו תלמידי מקיף ח' לאופרה דון קרלו. נציין כי בעבר יזמה העירייה מנוי עבור בני נוער שנקרא "פוזה" והעניק הנחות משמעותיות לתכנים אלו, לצערנו המימוש היה נמוך מאוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות