n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / שנת לימודים מוצלחת: זהר בלום, האיש שהוביל את מהפכת החינוך ברחובות, חושף את חזון החינוך שלו

שנת לימודים מוצלחת: זהר בלום, האיש שהוביל את מהפכת החינוך ברחובות, חושף את חזון החינוך שלו

עיריית רחובות בראשות זהר בלום תפעל למען העשייה החינוכית לכלל התלמידות והתלמידים תוך הטמעת ערכים חברתיים וקידום מצוינות מותאמת אישית

זהר בלום צילום פרטי
זהר בלום- צילום: פרטי

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, זהר בלום, המועמד לראשות העיר מפרסם את עיקרי המצע החינוך שלו.במסגרת תפקידו, בלום הוביל את מהפכת החינוך בעיר שזכתה להכרה עם פרס החינוך הארצי, בפעם הראשונה והיחידה ב- 133 שנותיה של רחובות.

כשהתחיל את דרכו בעשייה ציבורית, רחובות סבלה מעזיבה של משפחות צעירות, סגירת גני ילדים ואחוז הזכאות לבגרות עמד על כ- 50% בלבד.

כיום, מערכת החינוך ברחובות מהווה מודל להשראה עבור כל הרשויות במדינת ישראל עם 360 גני ילדים, 16 בתי ספר שנבנו וחודשו, עלייה של עשרות אלפי תלמידות ותלמידים נוספים, צמיחת שיעור הבגרות לנתון מרשים של 88.7%, תוצאה יוצאת דופן לעיר הטרוגנית כמו העיר רחובות ואחוזי המתגייסות והמתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל נמצא בעלייה מתמדת.

בלום מוסיף ואומר: "מערכת החינוך העירונית היא בבואה להתפתחות העיר וההחלטות שמתקבלות היום ישפיעו על דור העתיד. אני מאמין במהפכת חינוך מלידה וריכוז עולם החינוך תחת קורת גג אחת ובעקבות זאת, אני אצור קמפוס עירוני אחד שיאפשר לשלב בין לימודיהם של התלמידות והתלמידים במסגרות החינוך לבין מוסדות החינוך הנוספים בעיר. כראש עיר, אמשיך לפעול כפי שפעלתי עד כה כמחזיק תיק החינוך, למתן מענה מגוון לכלל התלמידות והתלמידים תוך המשך פיתוח מסגרות חינוך ייחודיות שיאפשרו הרחבת הידע, הטמעת ערכים חברתיים וקידום מצוינות מותאמת אישית.

כדוגמה, אצור שיתופי פעולה נוספים וחיזוק הקשר הפדגוגי בין כלל המוסדות האקדמאיים בעיר (מכון ויצמן, הפקולטה לחקלאות והמרכז האקדמי פרס) לבין מערכת החינוך העירונית, אקים מרכז אומנות עירוני עם טכנולוגיות חדישות במטרה להעשיר את עולמם התרבותי של תלמידות ותלמידי מגמות האומנות באמצעות חוויית למידה עשירה ומשמעותית ואפתח תכנית להכפלת מספר הבנות שילמדו מקצועות המדע והטכנולוגיה.

מתוך אמונה ביכולות הטמונות בכל אחת ואחד מהם, הן במסגרות הפורמליות והן במסגרות הבלתי פורמליות, אפעיל תוכניות מערכתית לעידוד שוויון חברתי ומגדרי המבוססת על ערכים ליברליים בכל מוסדות החינוך בעיר ואכפיל את התמיכה בכלל תנועות הנוער במטרה להרחיב את מאגר החניכות והחניכים בעיר.

רחובות בהנהגתי תשים דגש על טיפוח ופיתוח מקצועי של ההון האנושי המוביל את מערכת החינוך וכן שיתוף ההורים ומתן שירות ברמה גבוהה לתלמידים ולקהילה באמצעות הגברת הפיקוח העירוני במעונות ובגנים כדי לקדם את תחושת הביטחון של ההורים.

אני מתחייב להפעיל מערכת חינוך ציבורית מובילה, ממעון ועד לאקדמיה, במסגרתה יתאפשרו הזדמנויות והכלה לכל תלמידה ותלמיד במטרה להצעיד אותן קדימה לעבר העתיד, ללא תלות במצבו הכלכלי והחברתי, ובאופן שיאפשר התחלה שיוונית לכולם".

לרשימת ההתחייבויות של זהר בלום ולקריאת כלל מצע החינוך, כנסו לכאן:  

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות