n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״זה טוב לאגו לתלות שלטים על בניינים- אבל אם הם לא מביטים על עשייה חיובית זה לא שווה כלום״

״זה טוב לאגו לתלות שלטים על בניינים- אבל אם הם לא מביטים על עשייה חיובית זה לא שווה כלום״

בראיון חג, מספר ראש העיר כרמל שאמה הכהן למה הוא לא חושש מתחרות, מדוע לא מיהר להשיק קמפיין בחירות ומה הוא חושב על נושא הפקקים בעיר.

WhatsApp Image 2023-09-14 at 14.23.22

לפני חמש שנים הגיע לכיסא ראש העיר, ראש העיר הנוכחי כרמל שאמה הכהן. אלא שנראה שהוא תמיד היה שם, בחמש השנים האחרונות זכתה העיר לפרסי חינוך שונים, הגיעה שניה במדד הלהט״ב ברשויות המקומיות ועברה מתיחת פנים גדולה שכללה את שיפור התשתיות, שיפוץ מאסיבי של הפארק הלאומי והקמת שביל נעמי שמר, הקמת בית ספר יסודי חדש אחרי כמעט שלושה עשורים בהן לא נחנך בית ספר חדש בעיר ועוד.

״אני ממש לא חושש מסיבוב שני ומאוד בטוח בניצחון שלי״ אומר שאמה הכהן בפתח הראיון,״אני חושב שאני בא עם קבלות לקדנציה הבאה, הקמפיין הכי טוב בעולם שבו אתה מחובר בכל רגע אז כל השאר מסביב זה פירוטכניקה, זה טוב לאגו לתלות שלטים על בניינים- אבל אם הם לא מביטים על עשייה חיובית זה לא שווה כלום״ הוא מסביר.

ובכל זאת, תראה מה קורה ברשתות עם השיח הפוגעני והאלים של אלו שמתנגדים לך

״יש תהליך שקורה במדינה בו השיח הציבורי הופך להיות פחות סובלני ויותר רעיל וקיצוני. זה חלק מרוח השעה וזה נורא. הצרה שלי כמו כל מועמד שהסקרים מנבאים שקשה יהיה לנצח אותו, וליריבים אין מה אלטרנטיבה להציע  והם יורדים למישור האישי, בעיני, זה נובע מתסכול ומחוסר בגרות ובשלות, אבל זה שלהם״.

ובכל זאת. זה לא מציק?

״הדברים האלה יוצרים המון רעש ותופסים את הקשב של כולנו, אבל לסחורה הזו אין קונים, ולמרות מה שחושבים היריבים הציבור ממש לא מטומטם, כשהוא משווה את מה שקרה בחמש השנים האחרונות אצלנו ובערים מסביב, אז קל להבין כמה השינוי הוא חיובי. החזרנו את הגאווה העירונית חזרה לתושבים״.

עד כמה אתה מרוצה מהעבודה שלך?

״אני אומר לך שאני לא מרוצה אלא סופר מרוצה. מצד שני אני לא יכול לומר שאני מרוצה מהכל, יש עוד מה לעשות ואנחנו מתכוננים אליה בכל הכוח״.

בוא נדבר על חינוך

״זה נושא חשוב וכואב, כשנכנסתי לתפקיד גיליתי שלא בנו ממדי״ם בגני הילדים עשרות שנים ומדובר בלמעלה מ-70 גני ילדים, מה שהציב את הילדים בקו האש, זה היה פרויקט שהפך להיות חשוב מאוד ועד כה סגרנו 40 אחוז מסך הגנים. בקדנציה הבאה התוכנית היא לסיים את זה. פרט לזה, השנה, לראשונה אחרי למעלה משלושה עשורים חנכנו בית ספר חדש ואשכול גנים שיפצנו את בתי הספר השונים ושנת הלימודים נפתחה בצורה הטובה ביותר״.

WhatsApp Image 2023-09-14 at 14.23.23

ומה עם התחבורה שנוגעת לכולם ובאותה מידה משגעת את כולם?

״ נושא התנועה הופך להיות דרמטי מיום ליום, בכל העיר יש בעיה של תנועה בעייתית מאוד ואנחנו שוברים את הראש על מנת שנפתור את המצב. אני מתכוון לטכס את מיטב היועצים על מנת למצוא פתרונות לזה.  ובלי קשר, אני אעשה כל מאמץ שתיק התחבורה יישאר אצלי אחרי הבחירות על מנת שזה יטופל בצורה הטובה יותר. אני חושב שכל פרויקט שבו ראש העיר מעורב מהמסד לטפחות רץ מהר יותר ואין סיבה שתושבי העיר יסבלו מזה״.

ושאלת השאלות, אנחנו חודש וחצי לבחירות ורק לאחרונה השקת את הקמפיין שלך. מה לקח לך כל כך הרבה זמן?

״ אם לומר את האמת, הקמפיינים נופלים על חודש אוגוסט וכל ראש עיר וכל מי שהיה ראש אגף חינוך יודע שזה החודש שבו אתה עובד מסביב לשעון  על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה. עשיתי את השקלול של הדברים , ברוך השם עבדנו 5 שנים קש ונתתי פור ליריבים  מבחינתי הנזק הגדול ביותר הוא אם בית ספר או אשכול גנים לא נפתח בזמן, ועל זה לא הייתי סולח לעצמי״.

לא קצת חושש מסיבוב שני נאמר?

״יש לא מעט סקרים שמראים כמה התושבים תושבים ממני ומהעירייה, אני לא נח על זרי דפנה ולא טופח לעצמי על השכם. אמרתי קודם שהעשייה היא הקמפיין הטוב ביותר ואיתו גם מגיעים התוצאות בשטח. התושבים רואים יודעים שומעים ומוקירים זה לא פחות חשוב״.

ולסיכום, מה תאחל לשנה החדשה?

״שנדע להיות סובלניים, שלום בתוכנו. אני מקווה שהתקופה הזו תחלוף מעל העיר והמדינה. נמשיך לשמור על הצביון העיר כעיר ליברלית עם צביון שמתאים לכולם. אני מאחל שלום ובריאות כי את כל השאר אנחנו כולנו יודעים להשיג עם הזמן״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בשטיינברג מסכמים את עונת החורף

תפריט נגישות