n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / כבוד: רמת גן במקום השני במדד הגאווה הארצי

כבוד: רמת גן במקום השני במדד הגאווה הארצי

לראשונה - רמת-גן עוקפת את תל אביב ומדורגת במקום השני במדד הגאה של הרשויות המקומיות

IMG-20230516-WA0063
  • המדד הגאה ברשויות המקומיות מתפרסם מדי שנה בסמוך לאירועי הגאווה ובודק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד העירייה תומכת ומקדמת את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. השנה נמדד מספר שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

    העיר רמת-גן, המדורגת במקום השני במדד מציגה עלייה מהמקום השלישי בו זכתה בשנה שעברה. מנתוני המדד עולה כי העירייה נמצאת בחוד החנית של העשייה למען קהילת הלהט״ב, מפעילה ומממנת את 'המרכז הגאה', שמוביל בתמיכתה מאות פעילויות, אירועים ופרויקטים קהילתיים על בסיס יום יומי לכל הקשת הגאה. רמת-גן הינה העיר היחידה בישראל בה המחלקה לקהילה הגאה יושבת ישירות תחת לשכת ראש העיר ומהווה חלק אינטגרלי ממבנה העירייה ואגפיה. בחודש הבא בין התאריכים, 11.6-16.6 עתיד להתקיים שבוע הגאווה בעיר. ייערכו מגוון פעילויות חווייתיות אשר בשיאו, ביום חמישי 15.6, יתקיים אירוע הגאווה המרכזי שיהיה פתוח לקהל הרחב.

    כחלק מפרסום המדד, מציינים את העבודה המשמעותית והעשייה הענפה שנעשתה ברשות בשנה האחרונה בתחומים שונים:

    הכרה בנישואים של זוגות להט"בים בעירייה – השנה בטקס רשמי שנערך במרכז הגאה בוצע רישום של זוגות לה"טבים כנשואים. המהלך השווה לזוגות גאים את כל הזכויות הניתנות לזוגות נשואים בחוק בכל מה שקשור לרישום בעירייה.

    בתחום החינוך – מתקיימות בבתי הספר הממלכתיים בעיר פעילויות חינוך והסברה בנושא סובלנות והכלה של הקהילה הגאה ובנוסף נפתחה קבוצה להורים לנוער גאה המעניקה כלים להכלה וקבלה של ילדיהם.

    בתחום הרווחה והבריאות ישנו מענה מקיף ורחב לכל הקשת הגאה. נפתחה מרפאה גאה בעיר, כמו כן מתקיימות הכשרות לעובדי הרשות על מנת להעניק שירות בצורה מיטבית עבור חברי לקהילה.

    במרחב הציבורי בעיר מתקיימת מדיניות של אפס סובלנות להומופוביה. כמו כן, מקפידים להנכיח את הקהילה הגאה במרחב הציבורי העירוני, שלטי חוצות, דגלים, אירועים ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות