דף הבית / חדשות העיר / "ראשון לציון היא אחת הערים החלוציות בתחום"

"ראשון לציון היא אחת הערים החלוציות בתחום"

רונן דמארי

"אני חלק מהקהילה ולכן אני יכול להבין אותם יותר טוב". רועי סעת נכנס לתפקידו לאחרונה כעובד סוציאלי לקהילה הגאה בראשון לציון והוא יעבוד לצד אלי ביטון, רכז קהילה ונוער עירוני לקהילה הלהט"ב, שאף הוא נכנס לתפקידו לאחרונה. מינויים אלו עלו כחלק מועדת ההיגוי שבחנה את צרכי הקהילה הלהט"בית בעיר והתאפשרו בזכות שילוב ידיים של עיריית ראשון לציון, משרד הרווחה והחברה למתנ״סים. "ראשון היא אחת הערים החלוציות בתחום, יש אולי שלוש ערים שנותנות מענה ספציפי לקהילה" מסביר סעת "להיות בקהילה זה גורם סיכון. חלק מהמטופלים עברו פגיעה מינית, אחרים מתמודדים עם סירוב ההורים ובכלל המשפחה לקבל אותם.  מצבים אלו יוצרים לעיתים מחשבות אובדניות, התמכרויות, דכאון ועוד.
בתפקיד שלי אני מעניק טיפול רגיש מגדר. כלומר המטופלים יודעים שסוגיית המגדר היא כבר על השולחן ויש מרחב בטוח לדבר על הכל, זה מאוד משמעותי". לדברי סעת יש אולי שלוש רשויות בישראל שמינו עובד סוציאלי ייעודי לקהילה הגאה בעיר וראשון לציון היא אחת מהן. "ישנו שינוי בתפיסה הטיפולית של משרד הרווחה שהשכילו להבין שיש למנות תפקיד כזה בכל עיר ולאפשר טיפול רגיש מגדר לבני הקהילה הגאה בעיר. גם אני וגם אלי רואים את בתפקיד הזה שליחות לצעירים בראשון לציון". מצהיר סעת ומוסיף "לאפשר להם להיות מי שהם ולא לפחד".
רכז קהילה ונוער עירוני לקהילה הלהט"ב, אלי ביטון, מוסיף: "התפקיד של רועי מהותי ומאפשר להעניק מענה הולם, מקבל ודיסקרטי לצעירי העיר שנאלצים להתמודד, לעיתים לבד, עם התלבטויות, תחושות וקשיים שמלווים אותם". בעירייה מוסיפים כי ראשון לציון היא עיר רב-גונית, בה לכל אחת ואחד יש מקום. התפקיד של עירייה הוא לדאוג שכל קבוצה ומגזר בעיר יקבלו את המענה לצרכים שלהם.
כל המעוניין ליצור קשר עם עו"ס רועי סעת, יש לפנות בטלפון  03-9487449 או במייל:
[email protected]

רועי סעת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות