n
דף הבית / חדשות בת-ים / ההסתבכות החדשה והמעורבות בפלילים: האם לחיאני צפוי לפרוש?

ההסתבכות החדשה והמעורבות בפלילים: האם לחיאני צפוי לפרוש?

קמפיין בצרות: בכירים במטה לחיאני מאשרים שפעילים מרכזיים שוקלים לפרוש, בעקבות הפרסומים על הסכסוכים הפליליים שלו, קומבינת הנדל"ן החדשה שנחשפה בערוץ 12, והסקרים שמשאירים אותו הרחק מאחור. האם גם לחיאני צפוי להפתיע ולפרוש מהמירוץ?

לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי
לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי

חודשיים בדיוק לפני הבחירות לראשות העיר, וכמעט ארבעה חודשים לאחר שהחל את המרוץ שלו, שלומי לחיאני ממשיך לאבד גובה: כעת מאשרים בכירים בסביבתו כי פעילים מרכזיים כבר הודיעו על כוונתם לפרוש, זאת בעקבות חילוקי דעות קשים שנובעים משתי סיבות: הסקרים שמראים כי לחיאני נמצא בפיגור משמעותי, והפרסומים על הסכסוכים הפליליים של לחיאני, שהבטיח כי השאיר את הפרשות הפליליות מאחוריו, וקומבינת הנדל"ן החדשה שלו שנחשפה בתחקיר ערוץ 12.

לחיאני, יש לציין, החל את המירוץ בחודש מאי כשהוא עומד על כ-27 אחוזים בסקרים, הרחק מאחורי ראש העיר המכהן צביקה ברוט שזכה לשיעור שביעות רצון של 71 אחוזים מהציבור בעיר, ומספר דומה של תושבים אמרו כי יבחרו בו בבחירות הקרובות.

אלא שחודש לאחר מכן לחיאני כבר ירד בסקרים ל-23 אחוזים, בהמשך נחלש שוב ל-19, ואילו בסקר האחרון שבוצע על ידי מכון סמית ופורסם באתר ועדת הבחירות המרכזית, בראשות שופט בית המשפט העליון נועם סולברג, הוא כבר עמד על 16 אחוזים בלבד.

הפגיעה בתמיכה בלחיאני, על פי ההערכות, באה בין היתר בעקבות שורת הפרסומים על שני ניסיונות החיסול שהיו בשנה וחצי האחרונות: במקרה הראשונה גורמים פליליים – ככל הנראה מהמגזר הערבי – הצמידו מטען חבלה למכוניתו בניסיון לחסל אותו, אך המטען התגלה ונוטרל.

במקרה אחר, לפני כחצי שנה, השליכו עבריינים לבנת חבלה אל עסק השייך למשפחתו בטיילת בת-ים.

בשני המקרים המשטרה טרם הצליחו לפענח את המקרים ולעצור חשודים, אך בכירים במשטרה אמרו לערוץ 13 כי מדובר בסכסוכים עסקיים עם עבריינים.

בנוסף פורסם תחקיר חדש בערוץ 12 נגד לחיאני, בנוגע ל"קומבינת נדל"ן" חדשה בה הוא מעורב לדבריהם בבת-ים. כל הדברים הללו הביאו פעילים מרכזיים, לדברי מקורות בכירים, להגיד כי הם מסירים את תמיכתם ועוזבים את המטה.

לדברי אחד מהם, "לחיאני עשה שתי טעויות אסטרטגיות: הוא החל לדבר על ביטחון בזמן שכולם יודעים שיש לו עבר פלילי, ולכן זה לא תופס. בנוסף, הוא מפיץ המון השמצות נגד המועמדים כמו ראש העיר או ממלא מקומו אלי יריב, בזמן שהם זוכים לתמיכה ואמון גבוה מתושבי העיר. זה רק הרחיק ממנו בוחרים".

לדבריו, "הוא מספיק חכם להבין שמדובר רק בקרב על המנדטים, והיה צריך לעשות קמפיין חיובי שהיה עוזר להשיג עוד מושב או שניים במועצת העיר. בקצב הזה לא רק שלחיאני יסיים עם 10 אחוזים, הוא בסוף יקבל מנדט אחד בלבד". בסקר האחרון, יש לציין סיעתו של לחיאני זכתה ל-2.5 מנדטים בלבד.

כעת מעריכים גורמים פוליטיים כי ייתכן שלחיאני ינסה בשבועות הקרובים להגיע לעסקה כלשהי, שתאפשר לו לפרוש מהמירוץ אך להישאר עם דריסת רגל משמעותית בעיריה. "ייתכן שינסה להציע לאחד המועמדים תמיכה תמורת תיק ההנדסה או תיק אחר שחשוב לו בגלל האינטרסים שלו, או שפשוט יחליט לפרוש ויעביר את התמיכה ליוסי בכר". כזכור, בכר היה בעבר מקורבו הגדול של לחיאני אך השניים הסתכסכו על רקע כספי, וכעת בכר מנסה לרוץ בעצמו לראשות העיר. עם זאת, הוא זוכה ל-3 אחוזי תמיכה בלבד. אם לחיאני יסיר את מועמדותו ויתמוך בו, הוא צפוי לעלות בסקרים אך נכון לעכשיו הוא עדיין רחוק מאד מאחורי ברוט שזוכה כאמור לתמיכה משמעותית.

 

מהמטה של שלומי לחיאני נמסר: "צר לנו שגל גפן בוחר פעם נוספת לשמש שופר של צביקה ברוט ולהפיץ בשמו דברי שקר ולשון הרע במטרה לשבש את הבחירות בעיר. תושבי בת ים לא יתנו ידם לניסיונות בזויים לפגוע בהליך הדמוקרטי ולאפשר לברוט להכניס לעיר נורמות של הפיכה משטרית שהוא כל כך תומך בה. אנחנו בהחלט מבינים את הפחד של ברוט מהעובדה שלחיאני חוזר בקרוב לתפקיד ראש העיר ולכן הוא בוחר בטקטיקה של הכפשות וספינים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות