n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "אנחנו הראשונים בארץ": קלנועיות וכיסאות גלגלים בבתי העלמין בראשל"צ

"אנחנו הראשונים בארץ": קלנועיות וכיסאות גלגלים בבתי העלמין בראשל"צ

נסים אלקסלסי מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון: "הקלנועיות יוצבו במתקן מיוחד. כל מי שיבקש לעשות בהן שימוש יצטרך להעביר את כרטיס האשראי, רק לצורכי בטחון, כדי שהקלנועית תושב למקומה. בסיום, השוכר ישיב אותה למתקן, היא תינעל ולא יעשה כל חיוב"

כיסאות גלגלים ובקרוב קלנועיות. צילום: חברת קדישא
כיסאות גלגלים ובקרוב קלנועיות. צילום: חברת קדישא

שירות חדש בבתי העלמין בראשון לציון: החל מהשבוע הבא יוכלו בעלי מוגבלויות שמתקשים בהליכה להתנייד בקלנועיות כדי לפקוד את קברי יקיריהם. השירות יהיה ללא תשלום ובנוסף, יוצבו גם כסאות גלגלים.

מדובר במהלך ראשון מסוגו בארץ שבמסגרתו מנגישה חברה קדישא את בתי העלמין לציבור רחב, שאינו יכול להיכנס עם כלי הרכב לתוך בתי העלמין.

"השרות החדש הוא התניידות בתוך בתי העלמין עם קלנועיות ללא תשלום", אומר ל"לגל גפן" נסים אלקסלסי מנכ"ל חברה קדישא ראשון לציון. "אנחנו הראשונים בארץ לעשות את זה".

בעיר שני בתי עלמין, בגני אסתר ובשיכון המזרח. "הצעד הראשוני היה להציב בשני בתי העלמין כסאות גלגלים. אנחנו ערים לכך שיש אנשים מבוגרים וגם נכים שמתקשים בהליכה ובשל כך הם לא יכולים לפקוד את הקברים של בני משפחותיהם או חבריהם. בשני בתי העלמין הצבנו כסאות גלגלים, ללא עלות, שיוכלו לסייע לציבור".

בשבוע הבא ייחנך המיזם היחיד מסוגו בישראל: שימוש בקלנועיות. "חשוב להבהיר", אומר אלקסלסי, "שמדובר בשירותים ללא עלות. רכשנו 5 קלנועיות: 3 יוצבו בבית העלמין בגני אסתר ושניים בשיכון המזרח. בנוסף רכשנו 16 כסאות נכים שיוצבו בשני בתי העלמין, שגם הם יהיו ללא תשלום".

איך זה בדיוק יעבוד? אתה לא חוששים שהם ייגנבו?

"הקלנועיות יוצבו במתקן מיוחד. כל מי שיבקש לעשות בהן שימוש יצטרך להעביר את כרטיס האשראי, רק לצורכי בטחון, כדי שהקלנועית תושב למקומה. בסיום, השוכר ישיב אותה למתקן, היא תינעל ולא יעשה כל חיוב. זה מאוד דומה למתקן שיש כיום בנמל התעופה בן גוריון".

כיום, אין אפשרות להיכנס לבתי העלמין עם רכבים, כפי שנעשה לדוגמא בבתי העלמין בחולון או בירקון, ובחברה קדישא הוחלט כי זה הפתרון הראוי עבור בעלי מוגבלויות.

"החלטנו לפני כחודש למנוע כניסה של כלי רכב לתוך בית העלמין", אומר אלקסלסי. "הסיבה לכך היא פגיעת רכבים במצבות שחלקן נשברו, חסימת מעברים ועוד. הכניסה לרכבים נחסמה אבל דאגנו לחלופה טובה מאוד".

"יש לנו בחברה קדישא יועץ נגישות", הוא מספר על הדרך שבה נולד המיזם. "אנחנו ערים לכך שצריך לסייע לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות ולדעתי מדובר בפתרון מצוין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות