n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך לפרסם עסק חינם באינטרנט?

איך לפרסם עסק חינם באינטרנט?

הבעיה המרכזית והעיקרית שמאפיינת כמעט כל ערוץ בשיווק דיגיטלי, היא שפעילות כזאת עולה לא מעט כסף. במאמר זה נדבר על 3 דרכים שבהם עסק יכול לשווק את עצמו בחינם

קידום עסקים
צילום: Pixabay

אם החלטתם שאתם רוצים לקדם את העסק שלכם בערוצים הדיגיטליים השונים, ודאי נתקלתם גם אתם בסוגיה הלא פשוטה של הקצאת תקציב לצורך שיווק שיהיה באמת אפקטיבי עבור העסק. הבעיה המרכזית והעיקרית שמאפיינת כמעט כל ערוץ בשיווק דיגיטלי, היא שפעילות כזאת עולה לא מעט כסף. כדי להצליח ולהגיע לקהל יעד מפולח, מטויב, שיביע כוונת רכישה במוצרים או בשירותים שהעסק מספק, יהיה חייב מנהל העסק להכניס את היד לכיס, ובתחומים מסוימים, עמוק לכיס.

אז במאמר הזה אני רוצה שנדבר על 3 ערוצים שיכולים לאפשר לכם קידום העסק בלי השקעה כספית – שניים מהם קשורים אל קידום בגוגל ואחד בעולמות הפייסבוק.

אבל רגע, לפני כן חשוב לי להבהיר דבר אחד: בתחום השיווק כסף נועד בעיקר כדי לקצר טווחים, ליעל תהליכים, ולחסוך זמן ומשאבים יקרים לעסק. אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם בחינם, תצטרכו, ככל הנראה לשלם במטבע אחר: זה יכול להיות זמן, השקעת משאבים אחרים כמו למידה, היכרות עם מערכות השיווק ויצירה של תכנים מתאימים, בפורמט הנכון, ועוד. כך שכאשר אני מדבר על שיווק העסק בחינם אני מתכוון לכך שתצטרכו להפשיל שרוולים ולגרום לזה לקרות. אם יש לכם זמן פנוי רב, אבל משאבי תקציב מעטים, הפוסט הזה יתאים לכם במיוחד.

 

בואו נדבר על 3 דרכים שבהם עסק יכול לשווק את עצמו בחינם:

ערוץ ראשון: Google My Business

גוגל מיי ביזנס היא פלטפורמה מבית היוצר של גוגל, שמספקת תשתית לרישום ואינדוקס של עסקים, גם אם אין להם נכסים דיגיטליים, כמו אתר אינטרנט או דף פייסבוק. כך, למעשה, מאפשרת גוגל לקהל הגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש שלה, להגיע אל אותם בעלי עסקים, שמתארחים על גבי התשתית הזאת.

בגוגל מיי ביזנס יכולים עסקים לנהל פרטי מידע רבים אודות העסק, שיסייעו למנוע החיפוש להבין האם הוא רלוונטי לשאילתות שביצעו הגולשים. בפרט, בפלטפורמה הזאת יכולים עסקים לנהל מידע כמו שעות הפתיחה של העסק, המיקום הגאוגרפי שלו, תמונות להמחשה, סיור וירטואלי בעסק, פרטי יצירת קשר ועוד.

גוגל משתמשת באוסף של שיטות לאימות נכונות הפרטים שמילא הבעלים של העסק, על מנת לוודא שהיא מציגה לגולשים מידע מהימן ככל האפשר.

אם אתם מעוניינים לשפר את הנראות שלכם בגוגל באמצעות שירות גוגל מיי ביזנס, ישנם שלושה דברים מרכזיים שכדאי יהיה לכם לעשות: הראשון הוא לוודא כי פרופיל העסק שלכם בגוגל מצוייד בכמה שיותר נתונים. ככל ששלמות הנתונים בפרופיל תהיה במצב בשל יותר – כך הנראות שלו במנועי החיפוש תהיה טובה יותר. הדבר השני שכדאי יהיה לעסק להתרכז בו הוא מהימנות האזכורים הפזורים ברשת לגבי פרטי העסק. ככל שיהיו יותר אזכורים ברשת עם פרטים עקביים עם אלו המצויינים בפרופיל, כך תשתפר הנראות של בית העסק בגוגל. לעומת זאת, עסק שעבורו מופיעות כתובות שונות ברחבי הרשת, טלפונים שונים ליצירת קשר ואי עקביות גם בפרטים נוספים, סביר שירד בדירוגים בדפי תוצאות החיפוש.

הדבר השלישי שצריך יהיה להקפיד עליו בעל העסק הוא קיומן של ביקורות חיוביות על העסק, וכן דירוגים גבוהים. כדי להשיג זאת אפשר כמובן לפעול בצורה מלאכותית, אולם יש להיזהר לא לבצע פעולות חשודות מידי שתגרומנה לגוגל להעניש את העסק. בכל מקרה, אם תספקו שירות טוב ומחויך, ייתכן בהחלט שקהל הלקוחות שלכם יבחר לכתוב עליכם ביקורת חיובית בצורה טבעית, וזה כמובן דבר מבורך בכל הקשור לנראות העסק בגוגל.

 

ערוץ שני: קידום ערוץ יוטיוב

וידאו ללא ספק כובש את העולם, ובהקשר הזה של קידום עסקים בערוצים הדיגיטליים, תופס חלק מרכזי ובעל משמעות. הדבר נכון במיוחד לעסקים המציעים מוצרים או שירותים, שהדרך הטובה ביותר להדגים אותם לקהל המתעניינים היא באמצעות וידאו.

למשל, מי שמוכר שירותי אימון כושר ביתיים, יכול לייצר הרבה ערך לקהל העוקבים שלו באמצעות סרטונים קצרים הממחישים את הידע והבקיאות שלו בנושא. יועצת שינה תוכל לפרסם סרטונים שבהם היא מלמדת אתכם כיצד להשכיב את התינוק ולוודא שהוא נרדם בקלות.

כדי להפוך להיות פופולריים באמצעות ערוץ היוטיוב שתקימו תצטרכו לעבוד קשה: ראשית, חשוב יהיה שתייצרו אסטרטגיית תוכן עקבית, ותמלאו את הערוץ בסרטונים איכותיים שיפורסמו שם מעת לעת. שנית, כדאי יהיה שתקפידו שהסרטונים יהיו ערוכים היטב, ושהם מתאפיינים בסאונד איכותי ובצילום סביר. תצטרכו לעודד גולשים להצטרף ולעקוב אחר הערוץ שלכם ולגרום להם להשלים אחוז ניכר ככל האפשר מן הצפיה בסרטון. שני המדדים האלו, של שיעור הגולשים שסיימו צפיה מירבית בסרטון, ומספר הגולשים שהצטרפו לערוץ בעקבות הצפיה בסרטון הם משמעותיים ביותר לקידום הסרטון הספיציפי ביוטיוב.

כדי לשפר עוד יותר את הנראות שלכם, עודדו צופים להגיב לסרטונים, לשתף אותם ולהעיר לכם על התובנות שלהם מן הצפיה בסרטון. הקפידו להתייחס לתגובות, ולענות בצורה עניינית ולא משתלחת, גם לתגובות לא נעימות במיוחד.

תוכלו להפיץ את הסרטונים שתייצרו במגוון רחב של פלטפורמות כמו רשתות חברתיות או דיוורים אלקטרונים, כדי להגדיל את מדדי הצפיה שלהם.

נושא נוסף שכדאי יהיה שתקדישו לו תשומת לב הוא ביצוע אופטימיזציה של הוידאו שצילמתם למנוע החיפוש של יוטיוב. במסגרת זאת, כדאי יהיה שתפעלו לטיוב הכותרת של הסרטון, התיאור שלו, מילות המפתח שעליהן אתם רוצים להיות מדורגים, הטמעת השימוש בכתוביות ועוד.

האופטימיזציה הזאת, צריכה להתבסס על תהליך מקדים של מחקר מילות מפתח מעמיק, שיסייע לכם להבין מהם התכנים שמחפשים הגולשים בנישה שלכם, ולהתאים את התכנים שאתם מייצרים לצרכים האלו.

 

ערוץ שלישי: פעילות בפייסבוק

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא ערוץ, שאם עושים בו שימוש נכון, יכול להניב תוצאות מצויינות גם בחינם. כדי שזה יקרה, הקמה וניהול שוטף של דף פייסבוק עסקי לא באמת יכולים לסייע לקדם אתכם בצורה משמעותית. הדרך להשיג תוצאות מצויינות באמצעות הרשת החברתית היא להקים קהילה, שתתנהל על תשתית של קבוצת פייסבוק.

אם החלטתם להקים קהילה כדאי יהיה שתקפידו כי אתם מייצרים ערך אמיתי לחברים בה. כמו כן, עודד באופן שוטף קיום דיונים פוריים בקבוצה על הנושאים בהם היא עוסקת. צרו כללים מנחים באשר להתנהלות בקבוצה כדי לא לאפשר למפרסמים וספאמרים להשתלט על התכנים שבה, מה שברמת ודאות גבוהה יגרום לבריחה של גולשים מן הקבוצה.

אל תתפסו את הבמה באופן בלעדי. אפשרו גם לגולשים האחרים לתרום מן הידע והניסיון שלהם. בצורה כזאת, תייצרו אינטרס למומחים בתחום להיות חלק פעיל בקבוצה, מה שייצר, למעשה, עוד ערך לחברים השונים בה.

פייסבוק היא פלטפורמה המאפשרת ויראליות: תכנים מצויינים שמשותפים בה יכולים להגדיל את החשיפה שלהם בצורה אקספוננציאלית. אולם בשנים האחרונות, לצד היכולות להפיץ תוכן בצורה מסיבית אך ממוקדת, פייסבוק שכללה דווקא את יכולות החיפוש שלה. זה אומר שיותר ויותר אנשים רואים בפייסבוק כפלטפורמה שבה הם יכולים לאתר מידע שהם מעוניינים בו, ולא רק את המידע שהאלגוריתם שלה מחליט להציג.

מדובר בשינוי תפיסה מהותי. הערך של תצורת העבודה הזאת לגולשים הוא רב. מדוע? משום שאם פעם כאשר גולש התלבט לגבי סוגיה מסוימת הוא היה יכול לחפש את התשובות לגביה במנוע החיפוש, ולקרוא את התכנים הסטטיים השונים הקיימים בתוצאות החיפוש, הרי שכיום הוא יכול להצטרף לקהילה ייעודית המתמחה בנושא. בקהילה כזאת ישנם אנשים רבי ניסיון בתחום שיכולים לסייע לו לפתור את הסוגיה איתה הגיע.

נכון, יש לא מעט גורמים אינטרסנטיים שיכולים לעשות שימוש בפלטפורמה הזאת כדי לקדם מוצרים או שירותים שהם מספקים, כביכול בשם האובייקטיביות. אולם יש לכך גם צד שני: גולש אשר מצטרף לקהילה כזו, יכול לשמוע מגוון של דעות ופתרונים מוצעים באשר לסוגיה שלו, ולבחור מביניהם את זה שהוא מתחבר אליו בצורה הטובה ביותר.

מכאן, שעסק שרוצה לקדם את עצמו בחינם בפייסבוק, יכול לפעול בשלוש דרכים מרכזיות: הראשונה היא להקים קבוצה ולנהל אותה בצורה חכמה כך שתייצר ערך לגולשים שונים ותגביר את הסמכות שלו כעסק הפועל בנישה. השניה היא להצטרף לקבוצה קיימת, לפעול על פי הכללים הנהוגים בה (למשל, יש קבוצות שמאפשרות פניה באופן פרטי לחברי הקבוצה עם הצעה שיווקית, אך לא באופן פומבי), ולהגדיל את החשיפה לעסק. השלישית היא פרסום תכנים שונים בפרופיל הפרטי של בעלי העסק, מה שיחשוף את התכנים שלו לחלק (קטן, אמנם) מן החברים והעוקבים שלו.

לסיכום

שיווק והפצה של תכני העסק בערוצים הדיגיטליים השונים יכול להיות סיפור די יקר. אם יש ברשותכם הזמן הדרוש, אך תקציב מועט, תוכלו לפעול בלא מעט ערוצים כדי לקדם את תהליך השיווק של העסק שלכם בחינם. שלושה מן המרכזיים שבערוצים האלו, הם כרטיס העסק בשירות גוגל מיי ביזנס, קידום תכנים בפלטפורמת הסרטונים יוטיוב ופעילות חכמה ומותאמת לכללים בערוץ הפייסבוק.

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות