n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך להשיג שלווה וריכוז בעבודה

איך להשיג שלווה וריכוז בעבודה

עולם העבודה המרתוני והתובעני לא עוצר לרגע והעובדים של היום גם אם נהנים מהטבות כמו עבודה מהבית יום או יומיים בשבוע, מוצאים את עצמם במרדף מתמשך אחר ההישג הבא.

relax-(1)
תמונה: RF123

הדרישות עולות, הציפיות גבוהות, התחרות צפופה ורבים מוצאים שהעבודה פולשת לחיים האישיים ומדירה שינה מעיניהם על אחת כמה וכמה אצל מי שעובדים על מספר משימות בו זמנית או תחת דד ליינים קשוחים.
הלחץ לספק את הסחורה גובה מחיר כבד, שעשוי לבוא לידי ביטוי בתחושות מצוקה ומועקה, מתח, חרדות, מחשבות טורדניות, נדודי שינה , להחליש את המערכת החיסונית ולהוביל להופעתן של מחלות כרוניות. המטרה היא להיות פרודקטיביים ככל שניתן מבלי שהלחץ יפגע באיכות החיים.
כיצד ניתן להפחית את ממד הלחץ ועדיין להניע לביצועים מרשימים?

עצבו לעצמכם סביבת עבודה מרגיעה

נסו לעצב לעצמכם מרחב עבודה נעים ומרגיע ככל שניתן. הוספת צמחים ואלמנטים מהטבע יכולה להשפיע לחיוב על מצב הרוח וכן טביעת חותם אישית כמו תמונות של האהובים עליכם, כך שתוכלו להביט בהם בכל פעם שאתם מרגישים בסטרס. מומלץ לדאוג לתאורה טבעית או מלאכותית המחקה אור שמש טבעי שיכול לסייע בשמירה על ערנות ועל רעננות. אם מוסיקה משפרת את ההרגשה שלכם, גבשו פלייליסט לו תוכלו להאזין בנינוחות כל עוד המוסיקה לא פוגעת בתפוקה ובקצב העבודה.

טכניקות רגיעה

התמודדות עם לחץ יכולה להיות מאתגרת למדי על אחת כמה וכמה אצל מי שסובלים מתופעה של הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים , אבל ישנן טכניקות הרפיה ורגיעה שיכולות לסייע. למשל, מיינדפולנס או מדיטציה מסוג אחר בה מתרגלים נשימות עמוקות ולומדים כיצד להמיר את המחשבות השליליות במחשבות חיוביות או דמיון מודרך כאשר מדמיינים מקום שעושה טוב בלב ובנשמה או זיכרון נעים שכיף לשחזר.

לקחתי הפסקה, תכף אשוב

אומנם קשה לעיתים להיכנס לריכוז עמוק ולשמור על פוקוס ועד שכבר השגתם זאת, לא תמיד תרצו להפריע לעצמכם – אבל לפעמים כדי להשיג את המיקוד המבוקש, יש לקחת הפסקה לצרכי טעינת אנרגיות מחודשות. נסו להחליף אווירה בין אם במרפסת או בחצר או סיבוב ברחוב ואפילו כוס שתייה במטבחון כדי לחזור לשולחן אחרי התאווררות פנויים להסתער על המשימה הבאה.

תזונה מאוזנת

האוכל שאנחנו אוכלים בהחלט יכול לפגוע בריכוז ואף לגרום לסטרס כאשר מדובר בתזונה המבוססת על חומרים משומרים, מעובדים, עתירת סוכרים. חשוב לבצע בדיקה מחודשת של התפריט ולהפחית ואף להסיר לחלוטין רכיבים בעייתיים במיוחד כאלה שיכולים לגרום לרגישות או לאלרגיות ולהעדיף אוכל המבוסס על תוצרת טרייה של ירקות, דגנים מלאים, סיבים תזונתיים. הפחיתו גם את צריכת הקפאין שיכולה להטעין באנרגיות, אבל גם להוסיף תחושת לחץ מיותרת.

פורמולות שיכולות לסייע בקשב וריכוז והפחתת לחץ

למי שמתמודד עם הפרעות קשב וריכוז יכולה לסייע פורמולת ריכוזית המבוססת על צמחים סיניים בעלי תכונות חיוביות בהשפעה הקוגניטיבית שלהם ולמי שמחפש פורמולה להפחתת תחושת הלחץ הרגשי היומיומי, רסקיו המבוססת על תמציות פרחי באך יכולה להוריד מרמת המתח במיוחד בעתות לחוצות בעבודה.

* תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות