n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / עשרות נפגעו בתאונות בחולון במהלך שנת הלימודים הקודמת

עשרות נפגעו בתאונות בחולון במהלך שנת הלימודים הקודמת

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, עמותת "אור ירוק" עם מספרים מדאיגים בנוגע למספר התלמידים שנפגעו בחולון בתאונות במהלך השנה שעברה

תלמידים חוצים כביש צילום עמותת אור ירוק

החופש הגדול בימיו האחרונים ושנת הלימודים בפתח. לצד ההתרגשות שבקנית מחברות וכלי כתיבה וההכנות האחרונות ליום הראשון של שנת הלימודים, חוזרים גם הסכנות שבהליכה אל בית הספר ובחזרה.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"ג (חודשים ספטמבר 2022-יוני 2023), 1,334 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני. מבין הנפגעים בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"ג), 20 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים.

בחולון– 29 ילדים ובני נוער (5-19) נפגעו בשנת הלימודים תשפ"ג בתאונות דרכים, ארבעה נפצעו קשה. העיר חולון מדורגת במקום התשיעי בטבלת כמות הנפגעים בערים הגדולות. מקדימות אותה לפי הסדר: ירושלים, חיפה, תל אביב, פתח תקווה, אשדוד, נתניה, אשקלון, בני ברק. סוגרת את העשירייה: באר שבע.

טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה

·ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.

·מסלול בטוח: כשילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח) . חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.

·חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

·רכיבה בטוחה: יש לוודא שתלמיד אשר מגיע לבית הספר באופניים רוכב אך ורק עם קסדה מתאימה למידתו ורכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

·בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא חגור בחגורת בטיחות ויושב במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילד יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.

מעבר חציה תלמיד ילד צילום עמותת אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת לימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים – לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים.

הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי לכל אורך השנה, כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש, מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד.

צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".

כביש ילד תלמיד רכב צילום עמותת אור ירוק

צילומים: עמותת "אור ירוק"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות