n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: מקום 1 בתחרות אמנות תכנונית

אור יהודה: מקום 1 בתחרות אמנות תכנונית

פרס אומנות תכנונית הוענק להגר דוויג'י בכנס השנתי הגדול ביותר של איגוד מתכנני הערים בישראל בנוכחות מהנדסים, אדריכלים ומתכנני ערים מרחבי הארץ, כל זאת בזכות העבודה "קהילתיות במרחב זמני" הכוללת תמונות של מרחבים קהילתיים קיימים בשכונות הדרומיות של העיר

אמנות תכנונית 1
צילום: דוברות עיריית אור יהודה
מנהלת יחידת חברה וקהילה במינהלת ההתחדשות העירונית באור יהודה, גב' הגר דוויג'י, זכתה במקום ה-1 בתחרות אמנות תכנונית במסגרת הכנס השנתי של איגוד מתכנני הערים בישראל שנערך בשבוע שעבר בלוד. צוות המינהלת בראשותו של נתי רייכר, הוזמן בעקבות זכייתה של דוויג'י, מתכננת ערים חברתית,  הודות לכרזה שהציגה בתחרות בנושא "קהילתיות במרחב זמני" הכוללת תמונות של מרחבים קהילתיים קיימים בשכונות הדרומיות של העיר, אשר כידוע מקודמת בהן תכנית פינוי בינוי גדולה.

בכנס נכחו מטעם העירייה גם מהנדסת העיר ליאת בן אבו, רכזת מבני ציבור יעל בר ארז והמתכנן הסביבתי ניר מסורי. הכנס נערך תחת הנושא "מי הזיז את העיר שלי?" והוא עסק במגמות הפיתוח המואץ בערים הישראליות המציבות אתגרים יוצאי דופן בכל הקשור לתפקיד התכנון ככלי למיתון קונפליקטים מרחביים – חברתיים, כלכליים ותרבותיים ולשאלות של זכויות ושייכות לעיר.

במהלך הכנס נערך דיון על תהליכי השינוי והשפעותיהם על תושבי העיר תוך ניסיון לתת מענה לשאלות: כיצד ישפיע הפיתוח על המבנה החברתי של הערים ואיך נערכים לשינויים הצפויים. המשתתפים בכנס דנו בין היתר בהשפעות ההתחדשות העירונית על הערים ועל התושבים החיים בהן, כשצוות המינהלת של אור יהודה שיתף מהנעשה בעיר. במהלך הכנס נחשפה התוכנית ל"תקופת הביניים" שמינהלת ההתחדשות העירונית החלה לקדם. תכנית זו נועדה לחזק את המרקם הקהילתי הקיים בשנים הקרובות עד שהפרויקטים של פינוי בינוי יתממשו, באמצעות יוזמות מוחשיות, כגון הקמת גינות קהילתיות, יוזמות לפיתוח שטחים ציבוריים מוזנחים ושיתוף התושבים בשלבי התכנון והפיתוח של הפרויקטים העתידיים.

זה המקום לציין כי העירייה בתפיסתה רואה חשיבות רבה בפיתוח של השטחים הציבוריים וכן השטחים המשותפים בשכונות הוותיקות עד להוצאתה לפועל של תכנית התחדשות עירונית כוללת. ביוזמת סגן ראש העיר, אלירן אליה, ובתמיכתה של ראש העיר, ליאת שוחט, מבוצעות עבודות מאסיביות בשכונות הוותיקות, ובראשן בשכונת איילת השחר ושכונת דגניה-כצנלסון, כל זאת באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה. ההשקעה הנרחבת מאפשרת איכות חיים טובה הרבה יותר לתושבים שמתגוררים בשכונות אלו עד להריסת הבניינים ולחידושם.

בעבודה עליה זכתה במקום הראשון, כתבה הגר דוויג'י: "תהליכי התחדשות עירונית הם תהליכים ארוכי טווח המלווים בתחושת תלישות, ניכור ואי וודאות בקרב תושבים. מבנים המיועדים להתחדשות הינם ישנים, לא מתוחזקים כראוי ובעל כורחם הם הופכים ממרחב חיים קבוע למרחב זמני – מרחב שהוא חלק משלב ההמתנה לתהליך ההתחדשות המיוחל. ההתחדשות העירונית מתחילה בהכרה במתחמים הישנים, משוליים מנותקים לרלוונטיים, שהם חלק מתרבות וגאווה מקומית. התפיסה החברתית דוגלת בחשיבות יצירת מרחב המאפשר מפגש קהילתי, בין אם ספונטני ובין אם מתוכנן, כדי לשמר ולחזק את הקשר החברתי, תחושת הערך העצמי והמקום".

אמנות תכנונית
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות