n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: כשכתר ותנועת הצופים נפגשים

ראשון לציון: כשכתר ותנועת הצופים נפגשים

עושים טוב לסביבה מחוף לחוף:  פרויקט סביבתי ראשון מסוגו של כתר ותנועת הצופים הגיע לחולון וראשון לציו

עמדת מיחזור כתר (1)

עושים טוב לסביבה מחוף לחוף:  פרויקט סביבתי ראשון מסוגו של כתר ותנועת הצופים הגיע לחולון וראשון לציון

במסגרת שיתוף הפעולה בין הצופים לכתר, נאספים וממוחזרים מוצרי פלסטיק, במקום להטמינם בצורה מזהמת לסביבה

בזכות הפרוייקט המשותף, שהחל ברמת גן וישובים בשרון, נאספו קרוב לטון וחצי של מוצרי פלסטיק שמוחזרו והפכו למוצרים חדשים עבור תנועת הצופים

בקיץ 2022 יצאו חברת כתר ותנועת הצופים בפיילוט ראשון מסוגו ברמת גן במטרה לקדם כלכלה מעגלית ואחריות לסביבה, במסגרתו החלו באיסוף מוצרי פלסטיק רב פעמי והעברתם למיחזור. תוך פחות משנה נאספו למעלה מטון של מוצרי פלסטיק רק פעמי כגון כסאות, ארונות ומשחקי ילדים העשויים מפלסטיק רב פעמי, ארגזי כלים, קופסאות רב פעמיות ועוד ולאחר מיון, אלו הועברו למיחזור. בזכות שיתוף הפעולה והירתמות תושבי רמת גן, היוזמה התרחבה גם לישובי השרון, בהם: נתניה, אבן יהודה וקדימה-צורן, שהוכיחה את עצמה כיעילה לקהילה ולסביבה. מאז תחילת הפעילות נאספו קרוב לטון וחצי של מוצרים שמוחזרו במקום להיטמן בצורה המזהמת את הסביבה.

כעת, גם חולון וראשון לציון נרתמות ליוזמה המבורכת בהובלת "הנהגת החוף" של תנועת הצופים, במסגרתה מוזמנים התושבים להעביר מוצרי פלסטיק רב פעמי בנקודות שונות שהוקמו בשבטי הצופים בערים, מוצרים של חברת כתר או אחרות. המשמעות: עידוד חניכי התנועה לשמירה על איכות הסביבה, עידוד הקהילה לאיסוף כל מוצר פלסטיק שאינו חד פעמי והטמעת ערך וחשיבות המיחזור.

כיום מוצרי פלסטיק רב פעמי אינם ממוחזרים בסיום השימוש בהם מאחר ורובנו נוהגים לזרוק את המוצרים בפחים רגילים או ידח עם הגזם ופסולת גושית, כך שלבסוף הם עוברים להטמנה. שיתוף הפעולה בין כתר לתנועת הצופים מציע לכל אחד ואחת מהתושבים והתושבות להביא את המוצרים לשבטי הצופים, משם יועברו למיון ומיחזור, במקום להטמנה עם הפסולת העירונית.

כל המוצרים שנאספים ע"י כתר ממוחזרים והופכים למוצרים חדשים לגמרי, שחוזרים לשימוש חניכי התנועה, ובאפשרותם לבחור אם הפסולת שאספו תהפוך לשולחנות, עציצים או ריהוט גינה מפנק.

בכתר הבינו כי כיום פסולת הפלסטיק הרב פעמית היא בהיקפים בלתי נתפסים וביכולתה לפעול למען מיחזור הפלסטיק הרב פעמי ולתרומה חשובה לאיכות הסביבה. על כן, יזמה את המהלך הייחודי עם תנועת הצופים תוך בניית התשתית בערים השונות. חשוב לציין כי פסולת פלסטיק חד פעמי מסוג כלים חד פעמיים, שקיות וכדומה אינם ניתנים למיחזור ואריזות מזון עדיין יש להעביר לפח הכתום.

אודי שגיא מנכ"ל כתר: "תושבי חולון וראשון לציון, אני שמח שגם אתם מצטרפים ליוזמה המשותפת לנו ולחניכים של תנועת הצופים. יחד, נוכל לעשות טוב גם עם מוצרי הפלסטיק שלכם. כמויות אדירות של מוצרי פלסטיק רב פעמי אינן ממוחזרות, על אף שמרביתם ניתנים למיחזור בקלות. אני שמח שעוד ועוד ערים מצטרפות ליוזמה שכל מטרה היא להוביל לשמירה על הסביבה ולעודד את הדור הצעיר למחזר".

פרטי נקודות האיסוף בהנהגת החוף:

ראשון לציון, שבט איתן, רח' התזמורת 19.

חולון, שבט עומר, רח' גצל קרסל 10.

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות