n
דף הבית / בת ים / בת ים: חשבתם לרכוש דירת 2 חדרים להשקעה? מסתבר שעכשיו זה הזמן

בת ים: חשבתם לרכוש דירת 2 חדרים להשקעה? מסתבר שעכשיו זה הזמן

בשעה ששוק הנדל"ן בארץ נמצא בחוסר ודאות – שוק הדירות הקטנות בבת ים רותח. הסיבה: כניסת הרכבת הקלה וההתחדשות העירונית. אבנר כהאן, יועץ ומשווק נדל"ן: "המשקיעים שמו את הפוקוס על דירות 2-3 חדרים ומבחינתם זה עיתוי מצוין לרכישות. יש התעוררות משמעותית. אני צופה עליית מחירים בתקופה הקרובה". וגם: איך הפכה בית וגן לשכונה מבוקשת ולמה בקרוב הביקוש יעלה על ההיצע?

דירה 1 צילום המרכז הישראלי לנדלן

התנודות בשוק הנדל"ן במהלך החודשים האחרונים לא פסחו גם על בת ים. עליית הריבית וייקור המשכנתאות גרמו להאטה קלה במכירות דירות יד שנייה, אולם יש מי שרואה במצב הנוכחי הזדמנות מצוינת להשקעה.

"במהלך החודשים האחרונים, לאור המצב הכלכלי, עליות המחירים והריביות נרשמה האטה במכירות, אבל מבחינתי זה קיפאון קל", אומר אבנר כהאן יועץ ומשווק נדל"ן מסוכנות המרכז הישראלי לנדל"ן מקבוצת ערן דרורי. "לדעתי, המצב ישתנה ממש בקרוב, כיוון שישנם לא מעט משקיעים שכבר לא יושבים על הגדר. בימים האחרונים אפשר לראות שינוי מגמה ויש התעוררות בבת ים. המשקיעים מבינים שזה בדיוק הזמן להיכנס לשוק לפני שתירשם עליית מחירים.

"השוק בישראל נחשב יקר, אבל עבור המשקיעים זו תקופה מצוינת. עבורם זה ממש חלון הזדמנויות. יש מי שמנצל את המצב לצורך השקעות ברכישת דירות, בעיקר קטנות, במטרה לקבל תשואות גבוהות. כרגע, ניתן למצוא נכנסים מעולים במחירים אטרקטיביים מאוד".

בת ים נחשבת לעיר מבוקשת עבור ציבור המשקיעים. הקרבה לתל אביב, רצועת חוף הים וחנוכת הרכבת הקלה בימים הקרובים, הפכו אותה לנגישה עבור מי שעובד באזור המרכז. בעוד שבתל אביב מחירי הדירות והשכירות גבוהים במיוחד, הרי שהמחירים בבת ים נחשבים לזולים משמעותית. הרכבת הקלה, כך מסכימים בענף הנדל"ן, הופכת את בת ים לאלטרנטיבה עבור שוכרי הדירות בתל אביב, ראשון לציון, רמת גן וגבעתיים.

דירה צילום המרכז הישראלי לנדלן

דירת 2 חדרים ברחוב כנרת- צילום באדיבות המרכז הישראלי לנדל"ן

"צעירים שמתגוררים בתל אביב משלמים שכר דירה גבוה מאוד", אומר מתווך ותיק מבת ים. "פה הם ישלמו הרבה פחות ולא תהיה להם כל בעיה להגיע למקום עבודתם עם פתיחת הרכבת הקלה. מבחינת המשקיעים, הרכבת הופכת את בת ים להזדמנות השקעה מצוינת.

עם הפעלת הרכבת הקלה מחירי הדירות בבת ים יעלו. תהיה צמיחה משמעותית במחירים. כל מי שיודע לזהות הזדמנות מבין שזה הזמן להשקיע".

"העיר נמצאת בהתפתחות אדירה", מסביר כהאן. "היא במרכז הארץ, עם טיילת יפיפיה, חוף ים ועכשיו גם רכבת קלה. להערכתי, כבר בחודשים הקרובים תירשם עלייה במחירי הדירות בעיר".

כשאתה מדבר על התעוררות משמעותית, על איזו דירות מדובר?

"יש התעוררות בקרב המשקיעים. הם מחפשים דירות של 2 עד 3 חדרים. הם יודעים לחבר את הנתונים: יש עליית ריבית, אי יציבות בתחום הפוליטי ומצד שני אוטוטו הרכבת הקלה תתחיל לפעול. מבחינתם זה עיתוי מצוין לרכישות לפני עליות המחירים.

השוק מתחלק לשניים: בתחום דירות של 4-5 חדרים, שמיועדות למשפחות ולמשפרי דיור, השוק טיפה תקוע וברור למה. זה קהל אחר. המשפחות חוששות מהריביות.

לעומת זאת, בשוק הדירות של 2-3 חדרים רואים בעיקר את המשקיעים. הדירות האלה מיועדות לזוגות צעירים או משקיעים והתקופה הזאת מבחינתם מאוד אטרקטיבית. השוק מפתיע לטובה בתחום דירות של 2 חדרים. יש ממש ההתעוררות משמעותית. על הדירות האלה המשקיעים שמו את הפוקוס".

תוכל לתת דוגמא?

"בטח. שכונת בית וגן היא דוגמא מצוינת. יש שם התחדשות עירונית מדהימה, בקרוב רכבת קלה, חיבור לתל אביב והתשואה למשקיעים נחשבת לגבוהה.

בשכונת בית וגן, שנחשבת למבוקשת בקרב המשקיעים, דירת 2 חדרים בקומה שנייה, חזית, מרווחת, כ-65 מ"ר שניתן להפוך ל-3 חדרים, מוצעת למכירה במחיר מאוד אטרקטיבי. המיקום של הדירה מרכזי, בקרבת מסחר, מוסדות חינוך, תחבורה ציבורית ובמרחק הליכה לים. הדירה במצב מצוין, שמורה מאוד, עם דוד ומזגנים חדשים והמתחם מיועד לפינוי-בינוי. אין הרבה דירות במצב הזה, במיקום הזה. היא פשוט מעולה. כרגע היא משווקת במחיר מצוין עבור משקיעים".

אתה יכול להעריך אם המחירים יעלו או ירדו בתקופה הקרובה?

"בשוק השירות של 2-3 חדרים אני צופה עליית מחירים כבר בתקופה הקרובה. עם הפעלת הרכבת הקלה זה יקרה. אם נוסיף לכך שאין הרבה דירות אטרקטיביות בשכונת בית וגן ושיש לא מעט משקיעים שמחפשים נכסים, אז התמונה ברורה: בקרוב מאוד ייווצר מצב שהביקוש יעלה על ההיצע של הדירות בעלות הפוטנציאל הגבוה".

אבנר כאהן צילום פרטי

אבנר כאהן, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות