n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מתגברים את הביטחון בראשון לציון

מתגברים את הביטחון בראשון לציון

שתי יחידות מתנדבים חדשות הושקו בימים האחרונים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון. שתי היחידות תפעלנה כיחידות מיוחדות בחברה; יחידת האופנעים ויחידת הרחפנים.

בניין עיריית ראשון לציון צילום החברה לביטחון

שתי יחידות מתנדבים חדשות הושקו בימים האחרונים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון. שתי היחידות תפעלנה כיחידות מיוחדות בחברה; יחידת האופנעים ויחידת הרחפנים. הן הוקמו מלקחים ראשונים של אירועי ה-7 באוקטובר ובימי מלחמת ״חרבות ברזל״.

שתי היחידות אמורות לשמש כמכפיל כח לגורמי הביטחון וההצלה בעיר ראשון לציון, לצמצם באופן ניכר את זמני התגובה למכלול אירועים ביטחוניים, להביא להכרעה מהירה של אירועי טרור, איתור מהיר של אזורי פגיעת טילים, כלי להגברת הפיקוד והשליטה של מפקדי גורמי הביטחון וההצלה, תוך בניית תמונת מצב של אירועים.
עיריית ראשון לציון ממשיכה לקדם מרכיבי ביטחון עירוניים ולחזק את יכולות המבצעיות של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי כחלק מלקחי אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״.

החברה העירונית לביטחון הגדילה את מערך יחידות המתנדבים הפועלים תחת משמרי השכונות, כאשר בימי הלחימה גויסו מאות מתנדבים. במקביל רכשה העירייה עשרות כלי נשק ופקחי החברה לביטחון עברו אימוני ירי.

רחפן צילום החברה לביטחון ראשון לציון

מתנדבי יחידת האופנעים חומשו בכלי נשק. בעירייה הבינו כי זמן תגובה קצר לאירוע טרור הוא קריטי. יש חשיבות לסיים את האירוע בניטרול המפגעים כבר בתחילת האירוע, לכן הפעלת ליחידה המנויידת על אופנעים יש יתרון רב במצבים כאלה.

במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״ קם הצורך לסרוק שטחים גדולים לאיתור נפגעים ונזקים כתוצאה מירי טילים. השימוש ברחפנים מאפשר סריקה מהירה של אזורים גדולים מה שמאפשר ניוד מהיר של כוחות הצלה וביטחון לאזורי פגיעה. בכך אף להציל חיים.

ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך אמר אתמול בטקס ההשקה של יחידת האופנועים ברחבת בניין העירייה: ״אירועי ה- 7 באוקטובר מחייבים אותנו לחשוב מחוץ לקופסא כדי לתת מענה לתרחישי קיצון. אנחנו חייבים להיות דרוכים באופן תמידי ומוכנים להגיב בעוצמה ובמהירות. אתם מתנדבי יחידת האופנועים של ראשון לציון, יחידת הרחפנים ומתנדבי משמר השכונות, מהווים את חוד החנית של מתנדבי הביטחון העירוני. אתם אמורים לזנק במהירות לחתור למגע ולהכריע כל אירוע ביטחוני בעיר מיד בתחילתו. בשם תושבי העיר אני רוצה לומר לכם תודה גדולה״.

בחברה לביטחון אמרו כי הליך הגיוס לשתי היחידות נמשך במטרה להגדיל אותן.

רז קינסטליך צילום החברה לביטחון ראשון לציון

צילומים: החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות