n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: שודרגה בהצלחה מערכת הביוב ברחוב ירושלים

ראשון לציון: שודרגה בהצלחה מערכת הביוב ברחוב ירושלים

בעבודה מאומצת שהתקיימה מסביב לשעון, ביצעה חברת המים והביוב של ראשון לציון "מניב ראשון" פרויקט מורכב ביותר לשדרוג מערכת הביוב באחד מצירי התנועה הראשיים בעיר

טרקטור עבודות צילום מניב ראשון

מערכת הביוב ברחוב ירושלים הוחלפה בהצלחה על ידי חברת המים והביוב העירונית של ראשון לציון, "מניב ראשון": העבודות בציר התנועה המרכזי חולקו למקטעים קטנים ובוצעו ללא חפירה על מנת שלא לפגוע בזרימת התנועה ולמנוע ככל האפשר פגיעה בשגרת החיים.

הפרויקט החיוני והמורכב נמשך כחודשיים והתבצע ברובו על ידי שימוש בטכנולוגיה חדישה של ניפוץ ללא חפירה, המצריכה רק שני פתחים של כניסה ויציאה בכל מקטע של העבודות, למעט מקטעים קצרים בהם התבצעה חפירה פתוחה. העבודות בוצעו בהתאם לתוכנית האב העירונית לביוב ונועדו להבטחת פעילותה התקינה של מערכת הביוב העירונית.

יצוין כי התיאומים בין הגורמים השונים הכוללים בין היתר את משטרת ישראל, משרד התחבורה, אגד וחברת החשמל, ארכו כשנה ועם קבלת כלל האישורים הפרויקט יצא לדרך.

יו"ר דירקטוריון מניב, ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנו גאים להעניק לתושבות ולתושבים שלנו שירות מעולה גם מתחת לפני השטח. עבודת התשתית החשובה הזו התבצעה מסביב לשעון, על מנת להבטיח את פעילותה התקינה של מערכת הביוב העירונית. אני רוצה להודות לעוסקים במלאכה על עבודה מסורה ומקצועית".

במסגרת הפרויקט הוחלפו קטעי צנרת בקטרים שונים באורך כולל של כ -1,300 מטרים. במניב ראשון מציינים כי הפרויקט הגדיל את כושר ההולכה של קו הביוב האמור לשמש כמות גדולה יותר של תושבים, בהתאם לתכנית האב לביוב והתפתחותה הצפויה של העיר.

במהלך תקופת העבודות בוצעו שינויים בתנועת קווי האוטובוס העוברים ברחוב ירושלים. שילוט מתאים נתלה על התחנות וכן בוצע תיאום מוקדם ומקיף עם החברות עצמן לטובת תדרוך הנהגים הנוסעים בקווים אלו. כהכנה לפרויקט בוצעו פעולות הסברה רבות הכוללות פרסום במגוון ערוצים, חלוקת מנשרים, הודעות טקסט והודעות קוליות שנשלחו לתושבי האזור.

עבודות ביוב צילום מניב ראשון

גורמי המקצוע בחברה מציינים כי שיטת העבודה המתקדמת בפרויקט קיצרה משמעותית את משך העבודות בשל מורכבותן בציר תנועה כה ראשי ואפשרה התקדמות מהירה גם כאשר העבודה בוצעה בתקופת החורף.

עם זאת, חלק מהעבודות שתוכננו להתבצע בלילות בשיטת הניפוץ (שיטת עבודה הכרוכה ברעש משמעותי) הועבר לשיטת חפירה פתוחה על מנת למזער את הפגיעה באיכות חייהם של תושבי הבניינים הסמוכים.

סאלי לוי, מנכ"לית מניב: "אנו שמחים לסיים בהצלחה עוד פרויקט חיוני ומורכב המשדרג את תשתיות הביוב העירוניות באופן משמעותי. בהתאם לערכי החברה, גם העבודות ברחוב ירושלים, בוצעו במקצועיות תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים של תושבי העיר שכעת ייהנו מתשתית ביוב חדשה, משודרגת ובטוחה".

צינור ביוב צילום מניב ראשון

צילומים: מניב ראשון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות