n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: דרישה להצבת עץ אשוח בחסות העירייה

ראשון לציון: דרישה להצבת עץ אשוח בחסות העירייה

הפעיל החברתי ולד קפוסטין דורש להציב את העץ לרגל הנובי גוד: "אם את חג הלהט"בים ניתן היה לעשות ברחבת העירייה, כולל הצבת דגלים, עמדות פעילות שונות וכדומה, אין שום סיבה שבאותו מקום בדיוק לא יוצב עץ אשוח". העירייה: "כמו בכל שנה, נכבד ונחגוג באהבה יחד עם תושבות ותושבי העיר דוברי הרוסית את הנוביגוד, עם שילוט חוצות ואירועים רבים לרגל השנה החדשה"

עץ אשוח צילום ולד קפוסטין
האם הוא יוצב בחסות העירייה? עץ אשוח- צילום: ולד קפוסטין

(בתי לוין)

האם עיריית ראשון לציון תאפשר להציב בחסותה עץ אשוח ברחבת העירייה, כפי שאפשרה לקהילת הלהט"ב?

בכל שנה פונה הפעיל החברתי ולאד קפוסטין לעירייה בבקשה להציב עץ אשוח לרגל חגיגות השנה החדשה – ה"נובי גוד". בשבוע שעבר שלח קפוסטין מכתב לייבגני ברחמן, מחזיק תיק הקליטה בעירייה, עם העתקים לראש העירייה ולחברי הנהלת העירייה, והעלה טענות קשות על אפליה וגזענות כלפי הציבור הרוסי בראשון לציון.

במהלך השנים האחרונות הוצב עץ אשוח במסגרת יוזמה פרטית ובשנה שעברה היה זה מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה, שיזם את הצבת העץ במימון תרומות של בעלי עסקים. כעת מבקש קפוסטין שהצבת העץ תהיה בחסות העירייה ולא במסגרת יוזמה פרטית.

מקסים בבצקי ועץ האשוח שהוצב בשנה שעברה

מקסים בבצקי ועץ האשוח שהוצב בשנה שעברה – צילום פרטי

קפוסטין: "שנה אחרי שנה אני פונה לגורמים שונים בעירייה בנושא הצבת עץ אשוח בעיר וחגיגות נובי גוד. המטרה היא שזה יעשה בחסות העירייה ולא בצורה מחתרתית או כל מיני יוזמות פרטיות כאלה או אחרות. תושבים רבים בעיר מעוניינים בכך, וביניהם מגזר שלם של דוברי רוסית, יוצאי ברית המועצות לשעבר".

קפוסטין מציין כי העירייה עורכת במהלך השנה לא מעט אירועים שאין עליהם קונצנזוס ותמוה בעיניו שעד היום היא לא הציבה עץ אשוח ביוזמתה. "השנה, עיריית ראשון, כמו גם בשנים הקודמות, חגגה את חודש הגאווה שכלל אירועים שונים, כולל אירוע מרכזי ברחבת העירייה. לצערי, אני לא רואה הסבר אחר (על ההחלטה לא להציב עץ אשוח, ב"ל) מאשר צביעות, אפליה או אפילו גזענות שאותו דבר שנעשה למען 'הגאווה' לא עושים בנוגע לחג נובי גוד…".

קפוסטין כתב לברחמן: "אני פונה אליך בבקשה לדרוש הצבת עץ אשוח ברחבת העירייה בחסות העירייה, בדיוק כמו שדרשה עמיתתך, חברת המועצה מטעם 'מרצ', אילנית הרוש, כאשר בניגוד לעמדת ראש העירייה עשתה הכל על מנת שאירועי חודש הגאווה יתקיימו וגם אירוע ברחבת העירייה! הציבור מזמן אמר את דברו. אין ספור סקרים מעידים על כך שתושבים רבים בעיר מעוניינים בהצבת עץ אשוח וחגיגות נובי גוד כפי שעושים בערים אחרות".

"אם את חג הלה"טבים ניתן היה לעשות ברחבת העירייה, כולל הצבת דגלים, עמדות פעילות שונות וכדומה, אין שום סיבה שבאותו מקום בדיוק לא יוכל להיות מוצב עץ אשוח ודברים נלווים לכך".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מאחר ו-ולד קפוסטין הוא נציג של סיעת ש״ס בוועדות העירייה, נשמח לקבל את התייחסותו של ראש סיעתו חבר המועצה אריה כהן באשר לסוגיית עץ האשוח. ללא קשר – כמו בכל שנה, העירייה תכבד ותחגוג באהבה יחד עם תושבות ותושבי העיר דוברי הרוסית את הנוביגוד, עם שילוט חוצות ואירועים רבים לרגל השנה החדשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. אני לא רוסי ולא נוצרי אבל אווירת חג המולד כל כך נעימה ומלאת חגיגות וקישוט. לא סתם העצים הגדולים ביפו ונצרת מושכים עשרות אם לא מאות אלפי מבקרים בשנה. ראשון הפכה אחרי שנות ה-90 לעיר שמאוד מזוהה עם העליה הרוסית והגיוני ומכבד מאוד שיוצב עץ חגיגי בעיר.

  2. אני ממש בעד. מגיע גם ליוצאי ברית המועצות לחגוג את החג שלנו. כמו שליוצאי אתיופיה חוגגים את חג הסיגאד גם לנו מגיע לחגוג את הנוביי גוד. הוא היה כל כך משמעותי בשבילי בתור ילדה ואני תמיד חוגגת אותו ביחד עם הילדים והחברים שלי. הגיע הזמן שיתייחסו גם לאוכלוסיה הענקית של דוברי הרוסית בארץ והעליה הענקית מברית המועצות שהביע ותרמה כל כך הרבה מעצמה לשיפור החיים בארץ בכל מיני תחומים

  3. מרדכי (היהודי)

    תגובה של יובל – מגיב הראשון, היא בדיוק ממחישה לכולנו, מדוע לא לשים את עצי האשוח במקומות הציבוריים ובטח לא בחסות או בהעלמת עין של העיריה.
    חג המולד שונה במהותו מכל מיני חגים "נחמדים" אחרים של עדות ישראל – כדומת מימונה של המרוקאים או חג הסיגד של יהודי אתיופיה שעם ה"חגים" האלה אין שום בעיה בשעה ש"עץ האשוח" בעיתי מאוד ואין לו מקום ברחבי עירנו.
    הסיבה לכך היא לא בהפליית יוצאי ברה"מ לשעבר על פני יוצאי מרוקו או אפיופיה. אלא ש"עץ האשוח" הוא סמל מובהק של נוצרות בדומה לצלב.

    נוצרים במשך כאלפיים שנה רצחו, שרפו, חנקו, התביעו עשרות ואף מאות אלפי יהודים.
    היהודים האלה נרצחו באכזריות רק בגלל שלא היו מוכנים להמיר את דתם לנוצרות.
    לכן, העמדת סמלים הנוצריים במרח הציבורי פוגעת קשות ברגשות רוב היהודים שמקורם ממדינות הנוצריות כמו ספרד ששם שרפו רבבות יהודים באאוטו-דפה, יוצאי פולין ואוקראינה – ששם טבחו במאות אלפי יהודים קוזקים והיידמקים הנוצרים בתור נקמה שיהודים "הרגו" את ה"משיוח" הנוצרי.
    אפשר להמשיך את הרשימה של קהילות היהודיות קורבנות הנוצרות כך שכל השבועון גל גפן לא יספיק לכלול רשימות הקורבנות.

    הצעתי למר מקסים בבצקי שייתכן גם אבות-אבותיו סבלו מאכזריות ורדיפות על ידי נוצרים, שישקול מר בביצקי: האם רווח פוליטי שהוא רוצה להפיק מעץ האשוח שווה את חילול זכרם של רבבות יהודים אשר מסרו את נפשם כסרבו להתנצר ופגיעה חמורה ברגשות הציבור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות