n
דף הבית / חוקר פרטי / עניין לא סגור

עניין לא סגור

לא הייתי חושב בחיים לבדוק עליה משהו, אפילו שנהפכתי לטיפוס מאד חשדן בשנים האחרונות" סיפר לי בועז בטלפון עוד בטרם נפגשנו "אבל בהסתכלות לאחור, הדברים נראים תמוהים פתאום. חייב את עזרתך. אני חייב להבין אם אני הבעיה או היא"

זוג
צילום: PIXABAY

בועז חשד שאשתו שני בוגדת בו. הוא עקב אחריה בעצמו וגילה את האמת המרה. אחרי גירושים מהירים, נכנסה לחייו ענבר שעשתה רושם מצוין, אבל פרט אחד הטריד את מנוחתו.

כשנפגשתי איתו הבנתי מדוע הוא נהפך לאדם חשדן. הוא גרוש מזה שלוש שנים אחרי שלושים שנות קשר. את הבגידה הראשונה של אשתו גילה 15 שנים מוקדם יותר, וכמו רבים ניסה לשקם את הקשר, או לפחות חשב כך. שנתיים מאוחר יותר חשד בה עם גבר אחר ואפילו שלא היו לו ראיות מוצקות, ידע שהוא צודק. החיים המשותפים נהפכו לגיהנום. בועז כבר לא ידע להבחין מתי הוא צודק ומתי לא. הוא פשוט חשד. תשומת הלב שלו התמקדה בכל פעם שהיה חסר לו מידע אודותיה. אם הייתה מאחרת מהעבודה, חשב שקורה משהו. כשלא ענתה לו לשיחה, חשד שהיא נמצאת באותו רגע עם גבר אחר. כששני טענה בפניו שהיא הולכת למקום מסוים, היה לו דחף בלתי נשלט לבדוק אם זה נכון או לא. הוא לא תמיד הצליח לאמת את זה, ובפעמים שהצליח, שני פענחה שהוא בולש אחריה. נישואים עכורים.

 

אין טעם להילחם

עם השנים בועז כבר נהיה מומחה לבילוש והכיר כל צעצוע או ג'אדגט חדש שיצא לשוק, ושעזר לו להתחקות אחרי שני, מבלי שהוא יצטרך להיחשף שהוא מברר עליה. מכשירי הקלטה סמויים, מכשירי איכון וממש לפני שהתגרש, תוכנות ריגול למיניהם למכשיר הסלולארי. אם בשנים הראשונות זה תעתע בו, והוא לא ידע אם יש לו אשתו בוגדנית, הרי שבעזרת הטכנולוגיה הוא נחשף לאמת פולשנית ביותר. לקח לו זמן לעכל את זה אבל מהר מאד הבין כי יש לו עסק עם אישה לא רגילה. לא עוד אחת שמנהלת רומן, אלא אישה שחיה חיי מופקרות. לא סיפור של אהבה אלא שני האמינה שמגיעים לה חיים טובים יותר, וניצלה את  המראה שלה לטובת הרפתקאות מרגשות ומהנות, ומבלי שתצטרך לפגוע במסגרת המשפחתית. על פניו היא ניהלה משפחה רגילה, ובכל הזדמנות שנקרתה בדרכה הכירה עוד בחור. לעיתים למפגש מזדמן, ולפעמים למשהו ארוך יותר, אבל בכל מקרה זה לא היה ענין רגשי אלא נטו חוויה מינית. לפעמים גם בתשלום או מלווה במתנות יקרות ערך.

כשהוא נחשף לזה לראשונה, הוא רצה כהרגלו להתעמת איתה, אבל למזלו שמר על איפוק. כי חשיפה מוקדמת, לא הייתה מגלה לו את כל היתר. בנוסף, הוא רצה הפעם לפרק את זה מסודר, ולא באימפולסיביות. בכל זאת יש להם ילדים משותפים, והם בטח לא צריכים להיפגע מהשטויות שאמא שלהם עושה. הזמן הזה גם נתן לו "לקמבן" תכנית כלכלית, שבסופה הוא יוצא עם כספים שהצליח להסתיר. זה המינימום שהיא צריכה לשלם על זה שהיא פירקה את המשפחה שהוא הקים. כשהכל היה מוכן, פעל ותוך חודשיים הם כבר היו גרושים, אחרי שהבינה שאין לה טעם להילחם מולו.

 

שנים אחורה

לקח לו כשנה להתאושש ממנה עד שהחל להתעניין שוב בבנות המין היפה. בהתחלה הכיר נשים בצורה מקרית, או דרך חבר או מכר, וזה לא ממש צלח מעבר לפגישה או שתיים. הוא מודה ששני שינתה לו את הגישה לחיים, ובהכללה גורפת החל לראות נשים באור שונה ולא מחמיא.

אחרי שלוש שנים, ענבר נכנסה אל חייו. זה החל בהיכרות מקרית ברשת החברתית, עד שהיא פנתה אליו והם החלו לשוחח. תוך מספר ימים הם נפגשו, "והקליק" נוצר. היא הייתה מדהימה עבורו. הוא אהב את המראה שלה. היה בה משהו אצילי וטהור. גם מבחינה אינטלקטואלית היא התאימה לו כמו כפפה ליד. הוא מעולם לא ביקר  בביתה אפילו שידע היכן היא גרה. היא בעצמה פרודה מבעלה, והם נמצאים בהליכי גירושין מתקדמים, לכן סביר היה בעיניו שהיא לא תמיד יכולה להיות זמינה עבורו. היא מבחינתה חיה את החיים שלה עד שהעניינים הכספיים מול בעלה יסתיימו, אבל עוד לא נכון לה להחצין את הקשר שלהם. גם כי הקשר טרי מאד, וגם כדי לא לעורר תגובות מצד הסובבים שלה.

שלושה שבועות עברו סה"כ מאז שהכיר אותה, והוא בטח לא היה מתעסק עם זה, אלמלא החיים זימנו לו לקוח שעובד במקרה בחברה שענבר עובדת בה. בועז לא התאפק והחליט לשאול אותו עליה. הוא הציג את זה כך, שהבירור הוא לא עבורו אלא עבור חבר שלו. אותו לקוח הפתיע אותו כשענה לו שהוא לא מכיר ענבר בחברה שלהם. אם חשב לרגע שיתכן שאותו אחד לא מעורה מספיק בחברה, עד שהבין שהוא אחראי על כח האדם. כמו בומרנג זה החזיר אותו כמה שנים אחורנית לשקרים של אשתו, אלא שבמקרה הזה הוא לא הצליח להבין למה ענבר צריכה לשקר לו. זה הביא אותו לרצון לגלות יותר.

אם יש משהו שבועז למד על בשרו היטב מהקשר שלו עם גרושתו, הוא שאיפוק היא מילת המפתח ולא להתעמת איתה. אם היא פעלה כדי להסתיר ממנו את מקום עבודתה, יש לכך סיבה טובה. לכן פנה אלי שוב.

 

  התעלומה נפתרה 

"היא אכן מי שהיא אומרת שהיא" אישרתי בפני בועז שהפרטים שהיא מסרה לו מדויקים "אני לא יודע לגבי הקשר שלה בבית עם בעלה, אבל הם בהחלט גרים תחת אותה קורת גג". ענבר יצאה כנה לגבי פרטיה האישיים, כתובתה, שמות של הילדים. אפילו נתנה לו את הגיל המדויק שלה, משהו שיש נטיה לשקר לגביו או לפחות "לעגל איזה פינה". "וזה באמת מעניין לגבי מקום העבודה שלה" המשכתי בדבריי. ענבר לא עובדת בחברה שאמרה. סיכמנו על מעקב קצר של בוקר אחד אחריה.

למחרת חיכיתי לענבר מתחת לכתובתה. מעט לאחר השעה שמונה בבוקר, זיהיתי אותה בקלות. נכנסה לרכב פרטי, והחלה בנסיעה לכוון העיר הגדולה. הזדחלתי אחריה בפקקי הבוקר, עד שנעצרה בחניון ציבורי. חניתי והלכתי בעקבותיה. היא עלתה לקומה שלישית באחד הבניינים הסמוכים עד שנבלעה במשרד כלשהוא. חיכיתי כחצי שעה עד שנכנסתי אחריה באמתלה מטופשת, ולו רק כדי לזהות אותה כעובדת מן המנין. התעלומה נפתרה. ידעתי היכן שהיא עובדת, וזה לא היה מקום עבודה בטחוני או לחילופין משהו שהיא אמורה להתבייש בו. התקשרתי לבועז כדי להשלים לו את התמונה ולסיים את התיק.

"איפה אתה אומר שזה ?" שאל וקולו נשמע נרגש. שם החברה לא אמר לבועז דבר, אבל  כתובת החברה היא זאת שהדליקה אותו. "גרושתי עובדת באותו קומפלקס. לא יכול להיות שזה צירוף מקרים". זה היה השלב שהתלבטתי אם הוא צודק או פשוט חי בסרט. יש גבול לקונספירציה שאדם יכול להאמין בה נגדו, לא?! החלטנו שנשאר לעקוב עוד קצת.

באותו יום לא קרה דבר נוסף אז המשכנו למחרת. בצהרי היום ענבר ירדה אל הרחוב, ונכנסה לקנות סלט בחנות קרובה. היא יצאה עם שתי אריזות אוכל. דקה לאחר מכן, ראיתי אותה אוכלת בפינת העישון. הפעם היא כבר לא הייתה לבדה, ושני הייתה השותפה שלה לארוחה. השניים צחקקו ושוחחו בהתלהבות. מיהרתי למדרגות החירום ועליתי עד לקומה השנייה בלבד. בקושי רב שמעתי את השיחה של הבנות בקומה מעלי, אבל מה ששמעתי הספיק. ענבר ריכלה עם שני על בועז, ומעדכנת אותה בהתלהבות בהתקדמות הקשר. "ומתי נראה לך שתוכלי כבר לדבר איתו על הכסף?" שאלה שני ולא שמעתי את תשובתה של ענבר. אבל שמעתי מספיק. אם חשבתי לרגע ששני מתכוונת לכך שבועז יממן את חיי המותרות של ענבר, הרי שפתאום קלטתי את התמונה הגדולה. תפיסת עולמה של שני היא יחסים מזדמנים, אז סביר שחברותיה יהיו דומות לה. אלא שהפעם, ענבר לא התחילה עם בועז בשביל חוויה מינית. זה רק בונוס. היא שם כדי לרגל לטובת שני, ולחשוף כמה והיכן בועז החביא כספים ממנה.

"תקריא לי את חוזה הגירושין שלך" ביקשתי מבועז לאחר שסיפרתי לו את מה ששמעתי. כמו שחשדתי, היה בו סעיף שאם יתברר שאחד הצדדים הסתיר רכוש או כספים, יש לצד השני עילה לתבוע זאת בעתיד. לא להאמין! אבל זה מה שקורה שנשארים עניינים שלא לגמרי סגורים.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות". הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

בחודש נובמבר האחרון יצא לאור ספר הביכורים של סאם זיברט, "קלוז'ר". להשיג:

www.myspy.co.il  או בנייד 050-5269378

 

קלוז'ר
צילום: יח"צ הדמיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות