n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון במקום השלישי ברשימת המסמסים בנהיגה

ראשון לציון במקום השלישי ברשימת המסמסים בנהיגה

177,440 דוחות נרשמו על ידי המשטרה בשנת 2021 לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, יותר מ-4200 מהם, לנהגים בראשון לציון

נהג מסמס צילום אור ירוק

177,440 דוחות נרשמו על ידי המשטרה בשנת 2021 לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, קרוב ל-500 דוחות בכל יום בממוצע. בהשוואה לשנת 2020 (שנת קורונה) נרשמה עליה של 20 אלף דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בשנת 2021. כאשר משווים את מספר הדוחות בשנת 2021 לעומת שנת 2019 ניתן לראות כי מדובר בנתונים די זהים.

ראשון לציון נמצאת במקום השלישי במתן דוחות לנהגים בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה עם 4,243 דוחות. מעליה נמצאות רק ירושלים ותל אביב.  היא עוקפת בטבלה המפוקפקת בין היתר את חיפה, באר שבע, חולון, רעננה ופתח תקווה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון הסלולארי הוא מכת מדינה. למרות מסעות הפרסום של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עדיין נהגים רבים מדברים בנהיגה עם הטלפון ביד, קוראים וכותבים הודעות או גולשים ברשתות החברתיות.

הציבור מודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה אבל לא פוחד לשעות שימוש בטלפון כי הוא יודע שהסיכוי ששוטר יתפוס אותו הוא קטן מאוד. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים כדי ליצור הרתעה אפקטיבית.

במקביל, הגיע הזמן לשלב גם אכיפה אלקטרונית מתקדמת שתמנע מאותם נהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה מלסכן את החיים של כולנו בכביש. על שר התחבורה והבטיחות בדרכים להוציא לפועל את התכנית לצמצום הקטל בדרכים, שתוביל לחסכון של 50% בהרוגים בתוך חמש שנים".

נהג אוטובוס בטלפון צילום אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ממסד פח כאילו אכפת לכם מפלפונים אכפת לכם להרויח כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות