n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "לפעמים אני מתבייש שאני מבלה והוא שם נמצא במקום קבוע ולא זז"

"לפעמים אני מתבייש שאני מבלה והוא שם נמצא במקום קבוע ולא זז"

אוריאל שאולי בן ה-78, מספר על יותם בנו ז"ל, שנהרג בגיל 19 כשעלה על מוקש, על הילד המיוחד שהיה ועל -28 השנים שחלפו והכאב שלא מרפה

WhatsApp Image 2023-04-25 at 15.34.19

28 שנים עברו מאז שסמ"ל יותם שאולי בן ה-19 עלה על מוקש ונהרג, עשרים ושמונה שנים של געגועים לנער שלעד יישאר בן תשע עשרה והכאב חי ובועט. "אין תחליף לילד" אומרת אביו אוריאל  בן ה-78  "יותם נוכח כל הזמן בחיים, אבל משלימים עם האובדן הזה ועם ההבנה שהוא לא ישוב, לפעמים אני מתבייש שאני מבלה והוא שם נמצא במקום קבוע לא זז ולא כלום, ואני חושב לעצמי ובוכה שלא יכול להיות כך.

כשאני במצוקה, אני פונה ליותם ואומר לו " יותם, תדבר עם בורא עולם, ואח"כ זה מסתדר ואני אומר תודה לבורא עולם וגם ליותם, למרות מה שקרה אני לא אדם דתי אבל מאמין בבורא עולם.

אוריאל, אביו של יותם היינו אדם עם הרבה שמחת חיים והומור, יותם ז"ל בנו היה בדיוק כמוהו.

"יותם היה ילד שהיה שכיף להיות בחברתו, עם חיוך גדול, שמחת חיים והומור" הוא מספר "הומור כמו שרק הוא ידע לומר אותו ושהצחיק את כולם. "אמא אני לא אגיע השבת, קיבלתי שבץ" ושניה אחרי מופיע בדלת, כשהוא היה מגיע לשבתות הוא היה עוזר לי בנגריה ואומר לי בהומור " למה אני צריך לסבול אם אתה לא למדת? אם היית עורך דין הייתי מגיע אליך עכשיו למשרד ויושב רגל על רגל" היה לו הומור משובח וגם אני הצלחתי עם השנים לחיות אחרי מותו של יותם בצחוק ההומור והשמחה, אם לא הייתי משתגע או מת.

הצלחת להיפרד ממנו?

זכיתי לראות אותו במסדרון בית החולים עטוף בסדין לבן, באתי אליו, הסתכלתי עליו, לא בכיתי, נתתי לו נשיקה ובדיעבד זכיתי כי יש הורים שילדים התפרקו ולא ראו אותם אלה בתוך ארון, אני חודשים ושנים הייתי עוצר בטרמפיאדה ומחפש את הפנים של יותם, ויודע שזכיתי. שיש הורים שלא הצליחו להיפרד, לחבק את הילדים בפעם האחרונה ואני זכיתי.

 

יותם שאולי בן מגדה ואוריאל. נולד ביום כ"ד באב תשל"ה (1.8.1975) בראשון לציון. השני בין שלושת ילדי משפחת שאולי, אח ליוחנן ולישראל. יותם החל את לימודיו בבית-הספר היסודי "רעות" בראשון לציון, המשיך בחטיבת הביניים בבית-הספר "מורדי הגטאות", וסיים בבית-הספר "יוהנה ז'בוטינסקי" בבאר יעקב, במגמת מכונאות רכב. בין סיום התיכון לגיוסו לצה"ל נסע יותם לטיול ברומניה.

יותם התגייס לצה"ל בינואר 1994 ושירת בגדוד "ברק" בחטיבת גולני. הוא עבר טירונות ומסלול קרבי מלא. שבוע לפני נופלו התנדב יותם לפלוגה הרובאית של הגדוד.

יותם נפל בעת מילוי תפקידו בלבנון, ביום י"ח באדר א' תשנ"ה (17.2.1995). בן תשע עשרה היה בנופלו. הוא הועלה לדרגת סמל לאחר מותו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. הותיר אחריו הורים ושני אחים.

 

 

WhatsApp Image 2023-04-24 at 17.35.24
יותם שאולי ז"ל מתוך האלבום המשפחתי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

3

בהלה בקניון ראשונים: צעירה צעקה שהיא דעא"ש

תפריט נגישות