דף הבית / כללי / בחירתה של דינה

בחירתה של דינה

דינה לא הבינה איך בעלה מזה 35 שנה קם ונעלם. הרצון להגיע לאמת היה חזק מהכל, ואחרי חקירה מאומצת היא קיבלה את התשובות

על פניו לא היתה כאן כל סיבה לחקור, פשוט להמשיך עם ההליכים המשפטיים, להסכים לחלוקת הרכוש ולהתגרש. אבל דינה חשבה אחרת, היא רצתה לפשפש בחייו של בעלה, אפילו שלא נראה לכך תועלת משפטית. ממקום מסוים הסכמתי איתה. חשבתי שהיא פועלת נכון. לא תמיד חייבים לחשוב רק על הצד המשפטי. יש גם היבטים נוספים.

לאחר 35 שנות נישואים, חיים עזב את הבית. נכון שקדמו לכך חיכוכים וכאילו לעיתים הכתובת היתה כל הקיר, אבל דינה עדיין הופתעה מהצעד הקיצוני הזה. מה שהרגיז אותה עוד יותר, שהוא גזל את הכספת המשותפת שלהם בבית, ולקח ממנה את שלושים אלף הדולרים שהיו בו. ילדיהם ניסו לשכנע אותו לחזור הביתה, אבל הוא סירב. זה הגיע למצב שהוא לא רצה אפילו רק להקשיב להם.

"דינה לא ידעה היכן הוא מתגורר. הטלפון הנייד שלו נותק, הוא החליף את המספר. כבר שנים שהוא לא עובד כך שאין נקודה אחיזה גם מהיבט זה. המשפחה היחידה שהיתה לחיים היו היא וילדיהם המשותפים, שגם הם לא ידעו איך להשיגו. הדרך היחידה למסור לו הודעות היתה באמצעות עורך דינו"

 

בחר להיעלם

דינה התקשתה לקבל את חייה החדשים. הבית היה לה ריק. גם ככה בקושי התרגלה שילדיהם כבר גדולים ויש להם חיים משלהם, אז עכשיו באמת לא נשאר לה באמת למי לדאוג. למי להכין ארוחות?! למי לכבס?! בכל פעם שהיה לה זמן פנוי, והיו לה רגעים רבים כאלה, היא חשבה על חיים. ניסתה להבין מה בדיוק קרה שם. כל השנים היא קיבלה אותו כמו שהוא, על חסרונותיו הרבים. היא העלימה עין מהרבה דברים שידעה עליהם במהלך השנים, וזאת התמורה שהיא מקבלת אחרי שנים של השקעה? שישליך אותה לעת זקנה?

יכול להיות שהיא היתה מקבלת את העצה המשפטית, רק שהעובדה שחיים בחר להיעלם, השאיר אותה מסוקרנת. דינה לא ידעה היכן הוא מתגורר. הטלפון הנייד שלו נותק, הוא החליף את המספר. כבר שנים שהוא לא עובד כך שאין נקודה אחיזה גם מהיבט זה. המשפחה היחידה שהיתה לחיים היו היא וילדיהם המשותפים, שגם הם לא ידעו איך להשיגו. הדרך היחידה למסור לו הודעות היתה באמצעות עורך דינו. יש נטייה טבעית, כשחסר מידע, להשלים אותו בעצמך, ע"י העלאת ספקולציות למיניהן. קשה לאדם סתם לקבל את זה שהוא לא יודע משהו. אחד המחשבות שעלו לדינה בראש היה שחיים הומו, והוא מסתתר כדי שלא יוודא סודו. זאת הייתה הסיבה שצידדתי בבחירתה של דינה לבצע חקירה. כדי שיהיה בידיה מידע אמיתי, ולא שום דבר אחר.

 

התכתבויות ברשת

הבעיה המרכזית במקרה זה שאכן לא היתה לנו שום נקודת אחיזה או קצה חוט אשר יסייע לנו באיתורו של חיים. מניסיוני, אני יודע שתמיד אפשר למצוא משהו, לכן נפגשתי עם דינה ולמעלה משעתיים שמעתי על חייהם המשותפים. מסתבר, כי היא תמיד חשדה שהיו לחיים רומנים מזדמנים. הוא, ככל הנראה, הכיר אותם דרך האינטרנט כיוון שישב שעות רבות בחדר העבודה וצ'וטט עם אחרים. ניצלתי נקודה זו ונסענו אל ביתה כדי להציץ במחשב. דינה לא נוהגת להשתמש בו, לכן קל היה להתחקות אחר פעולות אחרונות שנעשו בו וכן לעיין באתרים המועדפים שבהם הוא גלש. נראה היה כי היו שלושה פורומים של דיונים שהיו מועדפים עליו במיוחד. כמה פעולות נוספות במחשב, והיה בידי את הכינוי שלו ברשת. לא הייתי צריך בעצמי להמשיך לעבוד על התיק, אלא בנה הצעיר של דינה עזר לי. הוא מבין במחשבים ובמשך מספר ימים התחקה אחר האתרים ומצא התכתבויות של אביו ברשת. הוא אפילו שם לב שכל פעם שאביו נכנס לפורום מסוים, ישנה גם דמות וירטואלית נוספת, ויש אינטראקציה ביניהם. הוא הגדיל לעשות וחשף את מספר ה- IP של חיים, זהו מספר מסוים שחוזר על עצמו בכל כניסה של מחשב לרשת האינטרנט.

התכוונתי להתחקות אחר הפעילות במחשב, עד שאגיע אל כתובתו, רק שרצה הגורל ונתן לי הזדמנות לפעול אחרת. התפרסמה הודעה בפורום על פעילות צפויה, בילוי משותף בבית קפה לכל חברי הפורום. זה דבר די נהוג ברשת, מפגשי פורום. חיכיתי ליום המיועד ונסעתי לבית הקפה בשעה שנקבעה. היה ממש קל לזהות את חיים, יושב מחובק בזרועותיה של אישה אחרת. כשהמתנתי בשולחן הסמוך שמעתי את חיים אומר שבקרוב הוא יזמין את החבר'ה לחתונה המתקרבת שלו. כעת היה ברור מה אופי היחסים שלו עם האישה החדשה. בסיום הערב הוא נכנס לרכב ספורטיבי חדיש עם גג נפתח. לאחר שעה קלה היה בידי את כתובתו החדשה.

 

הסתיר הרבה 

למחרת, המשכתי את המעקב. הוא הוביל אותי לחברת היי טק בסביבה, שם הסתבר שהוא עוזר להם בהנהלת החשבונות. במקביל, בדקתי ומצאתי שהרכב הספורט רשום על שמו. כעת היה ברור מה הוא קנה ב- 30 אלף דולר שגזל. נראה שחיים הסתיר הרבה דברים: כתובת, אישה, רכב ועבודה.

דינה, שידעה כעת את כל התמונה, חזרה לעצמה. יש משהו באמת, ולא משנה עד כמה נוראה היא, שנותנת את הכוח להתמודד. בדיעבד, זה היה נאיבי להאמין שאין שם אישה אחרת. דינה בכל זאת השתמשה במידע שחשפתי עבורה. היא הטילה עיקול על הרכב וזכתה במחצית מהכסף חזרה. בלי שום קשר, גרסתו של חיים ברבנות, לא הייתה זהה למה שמצאנו במציאות. זה נתן לה יתרון להשיג ממנו יותר. ללא קשר, העובדה שחיים רצה להתחתן מחדש, היווה נקודה טובה להפעיל עליו לחץ, והוא אכן נכנע לה. אז בכל זאת היה למידע גם ערך משפטי, לא ?!

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות