n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / כיצד להתמודד עם אזעקות וטילים?

כיצד להתמודד עם אזעקות וטילים?

מפחד לעוצמה: מנגנוני התמודדות חיוביים לאזרחים המתמודדים עם אזעקות טילים - תושב העיר ראשון לציון אביעד אולמן מאמן להפתחות אישית, תזונה וכושר עם עצות טובות

צילום: איתי סליקטר
צילום: איתי סליקטר

התקפות הטילים האחרונות מעזה לתוך ישראל גורמות למתח וטראומה עצומים עבור המתגוררים באזורים שנפגעים. החשש המתמיד מתקיפת טילים יכול להשפיע משמעותית על בריאות הנפש, וחיוני לנקוט בצעדים כדי לנהל את הלחץ שנובע מהחשש הזה. יחד עם זאת, חשוב להכיר במאמצים של ממשלת ישראל להגן על אזרחיה ולתמוך בהם בתקופה קשה זו. להלן מספר טיפים מעשיים להתמודדות עם מתח ולחץ שנוצרים בעקבות המצב הביטחוני, וכן מספר טיפים לתושבי יישובי עוטף עזה בעת תקיפות טילים:

התמודדות עם מתח ולחץ נפשי:

תכירו ברגשות שלכם: חשוב להכיר ברגשות שלכם ולאפשר לעצמכם להרגיש אותם. הדחקת הרגשות שלך יכולה להחמיר את המצב ומתן ביטוי לרגשות יכול להקל משמעותית. תזכרו שפחד, חרדה ומתח הם כולם תגובות נורמליות למצב מסוג זה.

תרגל טכניקות מרגיעות: נשימות עמוקות, מדיטציה ויוגה הן כולן דרכים מצוינות להרגיע את המוח ולהפחית מתח. הטכניקות הללו יעזרו לכם להאט את המחשבות שלכם ולהתמקד בנשימה, מה שיכול להועיל מאוד בתקופות של לחץ.

השתמשו במערכות תמיכה: פנו לחברים, בני משפחה או אפילו קבוצות תמיכה כדי לדון ולבטא את הרגשות שלכם ולפרוק את אשר על ליבכם. דיבור על החוויות שלכם יכול לעזור לכם לעבד את הרגשות שלכם ולהרגיש פחות לבד.

דאגו לעצמכם: דאגו לצרכים הפיזיים והרגשיים שלכם על ידי אכילה טובה, שינה מספקת, עד כמה שניתן, ופעילות גופנית סדירה. חיוני לתת עדיפות לטיפול עצמי בזמנים כאלו.

חפשו עזרה מקצועית: אם אתם מתקשים לנהל את הלחץ שלכם, שקלו לפנות לעזרה מקצועית. איש מקצוע בתחום בריאות הנפש יכול לספק לכם כלים וטכניקות שיעזרו לך להתמודד עם הרגשות שלך.

טיפים לתושבי עוטף עזה בזמן התקפה:

פעלו לפי ההנחיות: פעלו לפי הנחיות פיקוד העורף ושירותי החירום. הם האנשים המאומנים והמיומנים ביותר להתמודד עם מצבים כאלה ויכולים לספק הנחיות רלוונטיות ומצילות חיים לגבי מה לעשות במהלך התקפת טילים.

חפשו מקלט: כאשר אתם שומעים את ה"צבע האדום" (צפירה), חפשו מקלט מיד. לכו למקלט או ממ"ד בטווח הקרוב והמידי אליכם. אם אין לכם גישה לאחד כזה, עברו אל החלק המבוצר והמוגן ביותר בביתכם.

הישארו בפנים: במהלך התקפת טילים, חשוב להישאר במרחב מוגן וסגור עד שתקבלו את האישור שהכל תקין. אל תצאו החוצה, גם אם הטיל נוחת רחוק מכם.

שמרו על ערכה מוכנה מראש: שמרו על ערכת חירום מוכנה עם מצרכים חיוניים כגון מים, מזון וערכת עזרה ראשונה. ערכה כזאת יכולה לעזור לכם להישאר מוכנים, ערוכים ורגועים במהלך מתקפת טילים.

הישארו מעודכנים: הישארו מעודכנים לגבי המצב אך במידה מסויימת. בבקשה הימנעו מצריכת מידע רב מדי שעלול להוביל אתכם היישר חזרה ללחץ וחרדה. הקפידו לקבל עדכונים ממקורות אמינים בלבד.

לסיכום, סבב התקפות הטילים האחרון מעזה לתוך ישראל גורם ללחץ וטראומה משמעותיים עבור תושבי המדינה, ובעיקר לאלו המתגוררים בטווח הקרוב לשיגורי הטילים. עם זאת, ישנם צעדים מעשיים שתוכל לנקוט כדי לנהל את הלחץ שלכם ולהגן על בריאותכם הפיזית והנפשית. בנוסף, תושבי עוטף עזה יכולים לנקוט בצעדים פרקטיים כדי להישאר בטוחים במהלך התקפות טילים. חשוב להכיר במאמצים של ממשלת ישראל להגן על אזרחיה ולתמוך בהם בתקופה קשה זו. על ידי ביצוע הפעולות המעשיות הללו, תוכלו להתמודד טוב יותר עם הלחץ שמגיע עם אזעקות הטילים ולהישאר בטוחים במהלכן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות