n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "המחנה המשותף" של ילדי ראשון לציון

"המחנה המשותף" של ילדי ראשון לציון

ראש העיר רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון דוגלת בחיזוק הקשר בין התושבים השונים בעיר, וזאת על מנת ליצור קהילה מאוחדת, מגובשת וחזקה. במחנה הקיץ, שבו נפגשו ילדים ובני נוער מרקע שונה, ראינו את היכולת שלהם להעמיק את ההיכרות ביניהם ולגשר על הפערים"

המחנה המשותף צילום גיא רגב
צילום: גיא רגב

בין שלל הקייטנות והמחנות שנערכו בתקופת הקיץ, הסתיים בשבוע שעבר מחנה קיץ מסוג אחר: "המחנה המשותף של ראשון לציון". עיריית ראשון לציון יצרה שיתוף פעולה יוצא דופן עם ארגון "גשר", הפועל כבר למעלה מחמישים שנה, לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, ועורך בשנים האחרונות את "המחנה המשותף".

מדובר במחנה קיץ במודל ייחודי אשר מפגיש נוער חילוני ומסורתי יחדיו ל-10 ימי מחנה, שבהם הם חיים ומבלים יחד בכפר הנוער נווה הדסה. השנה התקיים לראשונה מחזור ייחודי אשר כל כולו מורכב מילדי העיר ראשון לציון, במטרה להעמיק את ההיכרות והשותפות בין בני הנוער בעיר. ימי המחנה היו מלאים בפעילויות ובסדנאות אשר עסקו בחיים המשותפים יחד, כאן בישראל ובראשון לציון, ובעיקר איפשרו לילדים מרקעים שונים להתנסות לראשונה בניהול חיים משותפים זה לצד זה.

לצד העיסוק בנושא החברתי, ילדי המחנה גם בילו וצברו חוויות: הם נהנו משלל חוגים, פעילויות מים וטיולים, ולצד אלה הם גם עסקו בחיים המשותפים יחד, דיברו על ערכי המסורת היהודית, על נושאי דתיים/ חילונים, זהות יהודית, נושאי דת ומדינה ואיך זה משפיע עליהם ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון דוגלת בחיזוק הקשר בין התושבים השונים בעיר, וזאת על מנת ליצור קהילה מאוחדת, מגובשת וחזקה. במחנה הקיץ, שבו נפגשו ילדים ובני נוער מרקע שונה, ראינו את היכולת שלהם להעמיק את ההיכרות ביניהם ולגשר על הפערים. אין לי ספק כי המחנה יצר חברויות חדשות ושינה תובנות. הילדים ובני הנוער הוכיחו במחנה כי ניתן לקיים דיון תרבותי על נושאים מהותיים ועדיין להישאר חברים – וזאת החברה שאנחנו שואפים לקיים בראשון לציון".

אילן גאל דור, מנכ"ל גשר: "שיתוף הפעולה בין עיריית ראשון לציון לארגון גשר מהווה תשתית להעצמת הנוער וחיזוק היחסים בין תושבי העיר השונים. במחנה גילינו בני נוער אכפתיים ואיכותיים, אשר אוהבים את האחר ושואפים לחיות בקרבה ובשכנות טובה יחד. אני סמוך ובטוח כי מעבר לבני הנוער שהשתתפו במחנה, כל תושבי העיר ייצאו מורווחים מפעילויות שכאלה וכולי תקווה שהמחנה המוצלח יהיה פתוח לפעילויות משותפות נוספות בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שלא תהיה הארכה נוספת ואנחנו בהחלט מצפים לקבל  קיום הבטחה״

תפריט נגישות