n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בית הפקידות, מבנה היסטורי עתיק בראשון לציון, מט ליפול

בית הפקידות, מבנה היסטורי עתיק בראשון לציון, מט ליפול

המבנה בעל החשיבות ההיסטורית בלב העיר, ננטש והוזנח, ותושבים טוענים כי הפך למזבלה

בית הפקידות ראשון לציון צילום גל גפן
בית הפקידות- צילום: "גל גפן"

בלב רחוב רוטשילד מול מגדל המים, שוכן בית הפקידות. הבית הוקם ככל הנראה בשנת תרמ"ד (1883/4 ) ושימש למגורי הפקיד הראשי של הברון רוטשילד וכמרכז האדמיניסטרציה של המושבה. בבית התגוררו פקידי הברון אוסוביצקי, ליאון, חיים, בלוך וחזן.  מבנה זה מצטרף למספר מבנים ברחוב רושטילד שהם הלב הפועם של הסטוריית העיר.

לאחרונה החלה העירייה בשיפוץ בית בלקינד שברחוב הכרמל 5 לאחר שהיה מוזנח מעל שלושה עשורים, גם בניין העירייה הישן שנמצא בלב המדרחוב ברחוב רוטשילד עבר תהליך שימור ובשנה הקרובה יפתח כמלון בוטיק ומסעדה. אולם בקשר למבנה של בית הפקידות תושבים מלינים כי המקום הוזנח במשך עשרות שנים וכי ההזנחה במקום פושעת.

"אני דור שלישי בעיר" מספר ג' תושב העיר, "בעבר היה מתחת למבנה הפלאפל המפורסם שגם בשנים הללו בית הפקידות היה מוזנח אבל בשנים האחרונות זה לראות ולא להאמין, מבנה שהוא ההסטוריה של העיר נראה כחורבה, מזבלה, זה פשוט עצוב לכל הדעות".

מהעירייה נמסר: "מדובר בבית הפקידות שנמצא בחלקו בבעלות העירייה וגם של גורם פרטי. העירייה מקדמת שימור ושיפוץ בכל המבנים ההיסטוריים בבעלות העירייה בעיר, וכבר החלה, בעזרת החברה הכלכלית והחברה לייזום, להוציא היתרי שיפוץ חיזוק ושימור ולבצע עבודות רחבות היקף בכרמל 5, בביה״ס חביב ובבית קנר. גם המבנה הנ״ל צפוי לקבל היתר לשיפוץ ושימור בשנה הקרובה."

 

(בתי לוין)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות