n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / סגן ראש העיר בחולון עזרא סיטון: "ניתן לראות עליה באלימות"

סגן ראש העיר בחולון עזרא סיטון: "ניתן לראות עליה באלימות"

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת "מצטיינים בחינוך" עזרא סיטון המשמש גם במורה בתיכון בריאיון ל"גל גפן חולון" שבו הוא מספר על החוויה שלו כאיש חינוך במערכת, על העלייה במקרי האלימות ואיפה לדעתו המקור למיגור התופעה

עזרא סיטון. צילום יחצ
עזרא סיטון. צילום יחצ

כמעט שלא עובר יום שבו ניתן לשמוע על עוד מקרה אלימות שאירע בבתי הספר או ברחוב שבו מתרחשת עוד תגרה בין ילדים ובני נוער.  סגן ראש העיר, עזרא סיטון, שמשמש גם ביום יום כמורה בתיכון בעיר, מספר על נקודת מבטו כאיש חינוך בישראל, על העלייה במקרי האלימות ואיפה לדעתו צריך לשים את האצבע כדי להצליח לצמצם את מקרי האלימות במדינה.

לאחרונה אנחנו עדים לעלייה במקרי האלימות במערכת החינוך גם ברמה הארצית אבל גם ברמה המקומית במיוחד. כיצד לדעתך ניתן למגר את התופעה?

"ישנן מספר הצעות כיצד לפתור את בעיית האלימות:

א. הורות- מקצוע לכל דבר, יש ללוות הורים, להדריך, כמו שעושה עירית חולון וצריך טנגו לכך.

ב. אפס סובלנות ונחישות של בית ספר לכל מקרה אלימות, אין להעלים או ״לטאטא״ כל אלימות מפני החשש לשם בית הספר, אחרת יהיה גרוע יותר.

ג. החמרה משמעותית בענישה כלפי עברייני אלימות הן בחקיקה והן בבית המשפט.

ד. הגדלת מספר השוטרים במרחב הציבורי באופן משמעותי, הוספת תקנים, ניידות ותקציבים.

ה. שיתופי פעולה בין ההורים, הילד, הקהילה המקומית ובית הספר".

 האם גם אתה כאיש חינוך רואה ומרגיש את העלייה בשטח?

"אכן ניתן לראות עליה באלימות הן ברמה הארצית והן במקומית. האלימות מתבטאת בכבישים, בבתי הספר, בגינות ציבוריות, ברחוב ועוד.

גם חרמות בבית ספר זו סוג של אלימות. בראש ובראשונה האחריות היא של ההורים, בסופו של יום, החינוך מגיע מהבית, ושם יש לשאול את עצמנו ובכנות, כמה אנו נטו בשביל הילדים, זמן ההשקעה. הורה שחושב שבית הספר יחנך את ילדו במקומו, לא מבין שזה לא יקרה.

ההצעה להורים: תתחילו בדברים הקטנים, לא יגיעו אתכם לדברים הגדולים. אין עין מפקחת ומובילה של ההורים על ילדיהם במרחב הציבורי בעיקר בגילאי 17-12. הורים שמאפשרים לילדיהם לסגור את דלתות החדר בשם ״הזכות לפרטיות״, ובכן גם לכך יש למצוא את האיזונים הנכונים.

ובנוסף הורים שעסוקים בקריירה, בפרנסה או בכל דבר אחר אבל לא יודעים מה קורה עם הילדים, לא ברור מדוע הורים אינם מעורים במה שקורה בתוך הניידים של ילדיהם או במחשב".

האם לשנת הקורונה ישנה השפעה לדעתך על העלייה באלימות?

"לקורונה הייתה בהחלט השפעה שלילית בנושא האלימות אך בעיקר בתוך המשפחה. בנוסף נוצר חלל ריק ושעמום עבור ילדים רבים, חלקם מצאו עצמם בתוך הניידים וברשתות ולא במקום הנכון, לכל אלה השפעה שלילית"

אם היית שר החינוך ויכולת לשנות משהו במתכונת הקיימת, האם היית משנה משהו?

"לשרת החינוך יש די יועצים, אבל ובכנות, אמנם לא פופולרי אבל יש לומר זאת שוב: בסופו של דבר הילד לרוב הוא תוצאה של חינוך מהבית! ומכאן שהפתרון הוא בחינוך להורות! אף אחד לא מושלם, גם אני ואשתי במלחמה יומיומית על קודים של התנהגות עם הילדים ומשתדלים בכל הכוחות לעשות את המיטב".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות