n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / באה לעבוד – ורק עבור הציבור ליאל אבן-זהר בראיון ליום האשה

באה לעבוד – ורק עבור הציבור ליאל אבן-זהר בראיון ליום האשה

היא האישה הכי חזקה היום בראשון לציון, מ"מ ראש העיר וסגניתו הראשונה. ליאל אבן זהר מסיעת "רק ביחד" גאה על עשר נשים בנבחרת, כואבת את השבעה באוקטובר ונמצאת כאן כדי לקדם נשים.

ליאל יום האישה
סגנחת ראש העיר ליאל אבן זהר

בראשון לציון כמעט אין מי שאינו מכיר את עו״ד ליאל אבן זהר, שנמצאת בפוליטיקה המקומית כבר למעלה מ-16 שנה. היא התמודדה לראשות העירייה לפני כחמש שנים וקיבלה 20,000 קולות –ולאחר שקינסטליך התיישב על כסא ראש העירייה, תפסה מקומה לצידו כשותפה הבכירה שלו בתיקי החינוך, התרבות, הנשים וגם ניהול הוועדה המקומית לתכנון ובניה. חודש מרץ הוא הזדמנות לשאול אותה מה יש לה על מעמד הנשים בעיר ובכלל, השבעה לאוקטובר, הגדלת הנשים בסיעת "רק ביחד".

 

יום האישה סמוך לבחירות של שנת 2024 ובסיעה שאת שותפה לה "רק ביחד" יש 10 נשים, שש מהן בעשירייה הפותחת. מה התחושה?

זה רגע היסטורי שבו סיעה אחת זוכה ב10 מנדטים בראשון לציון וגם יש בה רוב נשי. זה לא קרה מעולם בעיר, וזה גורם לי אושר רב.
מעיין פלאח-שדה, סמנכ״לית בכירה באינטל, ד״ר ענת ליבוביץ, שאחראית על דורות של תלמידים ואנשי חינוך, הבטם מקונן שעלתה כילדה מאתיופיה וסיימה בארץ תואר שני ואת מכון מנדל בחינוך, שחוזרת אלינו כחברת מועצה, וכמובן סופי ג׳רבי ויפעת אלון- חריפות, פעילות ומשימתיות- אחת מייצגת את שכונות המזרח ואחת מנווה חוף במערב. נבחרת של נשים חזקות ומצוינות. אני גאה ושמחה להיות חלק מסיעה שיש בה כל כך הרבה נשים כאלו.

את היום האישה הכי חזקה בעיר, מה הדבר הכי דחוף לך לפעול לגביו?
כמובן ששוויון בכלל ומגדרי בפרט הוא אחד מהנושאים שמובילים אותי בחיים, אבל אני מאמינה ששוויון עושים ומראים ומדגימים במעשים. אז באתי לעשות עיר חינוך, שווה לכלל ילדיה וילדותיה, להפוך את ראשון לציון למובילה ומשתפרת בכל פרמטר, לנהל את הבניה הציבורית העצומה שלפתחנו במצוינות וחריצות (וכמובן לא פחות טוב מהגברים). באתי לעבוד – רק עבור הציבור. זו התכנית גם לשנים הקרובות ויש לי עוד הרבה חלומות להגשים.

אי אפשר לדבר על יום האישה בלי לגעת ב7 באוקטובר ולספר על גבורה של נשים, איפה זה פוגש אותך?
במרוצת החודשים הללו פגשתי אמהות, בנות, אחיות, סבתות, של נופלים, נרצחים וחטופים. כולן אמיצות וחזקות בצורה בלתי רגילה. השראה לכולנו. האחרונה היא אושרית טרי מנהלת ביה״ס חצב בעיר. אמו של אפיק ז״ל שנפל השבוע בעזה – שחיזקה אותי כאשר באתי לחזק אותה.
כמובן יש לנו המון נשים בכיתות הכוננות, בפיקוח, בין המילואימניקים. נשים שוות במלוא מובן המילה.
גם אני עצמי הייתי חלק מהחמ״ל בתחילת המלחמה- ישנתי חודש במשרד מוכנה להקפצות ולא ראיתי בית.
נשים מוכיחות כתמיד שהן חזקות במצבי משבר לא פחות מגברים, אולי יותר.

מה תרצי לקדם בקדנציה הזו שקשור לנשים?
אני מתכוונת לקדם את כל הנושא של משפחה שווה ושיוויונית עוד, גם במערכת החינוך.
כמובן גם הייתי רוצה לראות יותר נשים בתפקידי דירקטוריות ומנכ״ליות חברות עירוניות, ועוד חברות מועצה, ואני מקווה שרבות תגענה ויעשו חיל.

ולסיכום, אני חייבת להוסיף את מה שכולנו מרגישות ומרגישים כל הזמן: ללא החזרת החטופות והחטופים, לא יהיה חג ומועד, חגיגה אישית או לאומית, או יום אשה, שבו איננו חושבות וחושבים עליהן ועליהם, ולא נהיה שלמים עד שובן ושובם לביתם לשלום.

ליאל יום 1 שרבות תגענה ויעשו חיל .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות