דף הבית / חדשות העיר / שוק עירוני חדש בראשון לציון

שוק עירוני חדש בראשון לציון

רונן דמארי

על פי תוכניות העירייה צפוי השוק העירוני החדש להיות מקורה וסגור, והפעילות בו מתוכננת עד לחצות הלילה, תוך ניצול העובדה שאין מדובר באזור מגורים ולא תתקיים הפרעה למנוחת תושבים. בעירייה מקווים כי הוא יהווה מעין אלטרנטיבה אזורית לשוק מחנה יהודה או לשוק הכרמל ויציע אפשרויות של סיורים קולינריים ובילוי קליל לשעות הערב.

מנכ"ל החברה הכלכלית, ניצן פלג, אמר השבוע ל"גל גפן": "השוק החדש עתיד להיות מקורה עם דוכנים סגורים של ירקות ובשר ודגים. כרגע זה הולך לשבת על שטח של כמעט שני דונם מזרחית לרובע. החברה הכלכלית קיבלה הנחיה למצוא אלטרנטיבה חדשה ואיתרנו את השטח. הולכים לבנות שם שוק מקורה בסטנדרטים מאוד מתקדמים, שייתן מענה להריסה של השוק הישן ומצד שני, יהיה חדיש, שימשוך מבקרים ויפעל גם ביום וגם בשעות הערב עד חצות. חשוב לציין שמדובר באזור שוקק חיים, בניגוד לשוק הקודם שהיה בסביבת מגורים ולכן לא עבד בשעות הערב המאוחרות".

‏‏פלג. צילום: סיון פרג
‏‏פלג. צילום: סיון פרג

-מהם לוחות הזמנים מבחינתכם?

"אנחנו כרגע בתחילת הדרך ונמצאים בשלב של בחינת כל האפשרויות. אנחנו לומדים מודלים כלכליים ואדריכליים, ואני מאמין שמדובר בסדר גודל של כמה חודשים עד שנגיע לתוכנית ולביצוע".

המשנה לראש העיר, אייל מושיוב, הגיש לפני מספר חודשים הצעה לסדר בנושא ולאחרונה, ראש העיר, דב צור, החליט לאמץ אותה והעניק אור ירוק לגורמים המקצועיים להתחיל ולקדם אותה.

בהצעה ציין מושיוב בין היתר: "הקמת שוק עירוני ססגוני וצבעוני בראשון לציון כדוגמת השווקים העירוניים בערים אחרות, תוסיף להתפתחותה של העיר שנמצאת בתנופה ומובילה בכל התחומים.

השוק יהווה מוקד משיכה לסוחרים ולמבקרים בו, ומלבד המסחר יקוימו לתושבים ולמבקרים סיורים כגון סיור קולינרי, סיור מאכלי עדות, סיור טעמים וכו'.

הקמת שוק עירוני על שטח ציבורי, שוק מקורה שלאורכו יהיו עשרות דוכני מזון מסודרים, העירייה תשכיר את הדוכנים למפעילים. הקמת השוק תמנף את העיר ראשון לציון למפת השווקים, תמשוך אליה אנשים רבים שרואים את הקניות בשוק כחוויה מהנה, ותתרום לתיירות הפנים והחוץ של העיר".

השבוע אמר מושיוב: "אני שמח שהצעתי התקבלה וראש העיר הנחה להקים שוק תיירותי ייחודי לרווחת התושבים, כמו כל עיר גדולה בעולם גם ראשון לציון תעלה על מפת השווקים במדינה ותאפשר לתושביה ליהנות מחוויית קניות קולינרית".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות