n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / דיון ועדה מיוחד לקידום תכנית שיקום למוזיאון העירוני ברחובות

דיון ועדה מיוחד לקידום תכנית שיקום למוזיאון העירוני ברחובות

יו״ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ערך הבוקר דיון ועדה מיוחד לקידום תכנית שיקום למוזיאון העירוני ברחובות להנצחת הגבורה היהודית במלחמת העולם השנייה וקידום הסיוע לתושבים שנפגעו

WhatsApp Image 2023-05-17 at 15.42.26
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בעקבות פגיעת הרקטה בבניין מגורים ברחובות בזמן מבצע ״מגן וחץ״, ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בראשותו של ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ערכה דיון מיוחד הבוקר בכנסת.

יו״ר הוועדה, ח״כ פורר ציין בדיון:
״אנחנו עדים לצירוף מקרים מצמרר. קיימנו ישיבת ועדה מיוחדת ב-4 במאי במוזיאון העירוני ברחובות להנצחת הגבורה היהודית בזמן מלחמת העולם השנייה לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית.
שבוע לאחר מכן, במתקפת טרור על מדינת ישראל בזמן מבצע ״מגן וחץ״, אחת מהרקטות פגעה ישירות בבניין מגורים ברחובות שצמוד למוזיאון, וכתוצאה מכך, המוזיאון ניזוק קשות.

לצערנו, אינגה אברמיאן ז״ל מצאה את מותה מאותה פגיעת הרקטה. אינגה עלתה לארץ מארמניה לפני כ-30 שנה, הייתה מורה שם, היא הגיעה לישראל עם כל קשיי הקליטה ובעלה, שנפצע קשה, עדיין מאושפז כיום בבית החולים. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחתה ומאחל החלמה מהירה לכל הנפגעים״

עוד הוסיף ח״כ עודד פורר:
״מדובר במוזיאון שנבנה בתמיכה של אגף בקליטה בעיריית רחובות בתקציבים רבים לציון כמיליון וחצי יהודים שלחמו בצבאות בעלות הברית בזמן מלחמת העולם השנייה. רבים מהם קיפחו את חייהם. המוזיאון הזה הוא עדות ואוסף פריטים של גיבורי מלחמה שהביאו מכתבים, תמונות וציוד אישי ולצערי הכול נפגע באופן קשה ומצריך שיקום.

במסגרת הוועדה אנחנו נוודא שמשרד העלייה והקליטה יסייע בתוכנית לשיקום המוזיאון ושקרן הפיצויים ומס רכוש יפעלו במהרה לדאוג לתושבים שנפגעו מפגיעת הרקטה בבניין המגורים. מנגנוני הפיצוי לאזרחים ברורים אבל למוזיאון פחות, ולכן המעקב אחר הביצוע הוא חשוב״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

1d147f65-0fd0-4749-a77a-5beb26a538c0

אחוזות הנשיא: ״מתן דיל הבטיח שלא תהיה הארכה נוספת ואנחנו בהחלט מצפים לקבל  קיום הבטחה״

תפריט נגישות