n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / רמלה: נחתמה ברית ערים תאומות עם העיר איקיטוס, פרו

רמלה: נחתמה ברית ערים תאומות עם העיר איקיטוס, פרו

שבוע שעבר רמלה חתמה על ברית ערים תאומות עם העיר איקיטוס, פרו וחנכה כיכר ע"ש פרו ברמלה.

נחתמה ברית ערים תאומות 1
צילום: דוברות עיריית רמלה

ראש העיר, מיכאל וידל חתם על ההסכם ברית ערים תאומות עם העיר איקיטוס, פרו וכן חנך כיכר ע"ש פרו בעיר במעמד שגריר פרו בישראל, קרלוס צ'אבס טפור, קונסולית פרו – ד"ר יהודית מוריאנו, יהונתן  פלד -מנהל אגף אמריקה לטינית  והקריביים במשרד החוץ.

ההסכם בין שתי הערים יתבסס על הקשרים בתחומי התרבות, הספורט, המדע, איכות הסביבה, וכמובן התיירות.

חניכת הכיכר והסכם הערים התאומות מסמלים יותר מכל את היחסים המיוחדים של העיר רמלה ושל הקהילה הפרואנית. בעיר רמלה קיימת הקהילה הגדולה  ביותר של יהודי פרו –  יותר מכל עיר אחרת בארץ. למעשה, רמלה מהווה מרכז משמעותי של הקהילה הפרואנית בישראל.

ראש העיר, מיכאל וידל ”אנו רואים חשיבות רבה בהידוק הקשרים עם מדינות אחרות דרך ברית ערים תאומות ובניית קשרים ארוכי טווח. בקריית ביאליק מתגורר מספר רב של יוצאי אזרבייג’ן, עבורם זו הזדמנות להתחבר לשורשיהם ולהעמיק את הקשרים עם ארץ מוצאם. אנו מאמינים שבאמצעות חילופי נוער, ספורטאים, אנשי תרבות וחינוך, נוכל לבנות עתיד משותף וטוב יותר”.

שגריר פרו בישראל, קרלוס צ'אבס טפור "ההסכם הוא תוצאה של מהלכים שנעשו כאן בתקופה האחרונה. אני מבקש להודות על קבלת הפנים. התחושה היא ששיתוף פעולה זה יהיה פורה ויש בסיס לכבוד הדדי"

איקיטוס היא עיר בצפון פרו, בלבו של יער הגשם על גדות נהר האמזונאס, ובירת מחוז לורטו. העיר היא העיר הגדולה ביותר בעולם אשר מנותקת מכבישים ודרכים יבשתיות: הגישה אליה מתאפשרת רק דרך שדה התעופה והנמל המקומיים. אוכלוסיית העיר מונה כ- 500,000 תושבים.

תודה מיוחדת לאגף ספורט ואירועים על הפקת האירוע ולג'ניפר אללוף ואליקים ויסנשטרן על הנחיית הטקס בעברית וספרדית.

 

נחתמה ברית ערים תאומות 2
צילום: דוברות עיריית רמלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות