n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / הזמן לשמוח: שורדי השואה של לוד חוגגים בסוכה של "מפעלי החסד יד ביד"

הזמן לשמוח: שורדי השואה של לוד חוגגים בסוכה של "מפעלי החסד יד ביד"

זה הזמן לשמוח! בסוכת השותפים בלוד של ״מפעלי החסד יד ביד״ נערכה ביום חמישי האחרון ה-28/9/2023 ארוחה מיוחדת וחגיגית עבור כ 50 שורדי שואה, תושבי העיר לוד, לכבוד חג הסוכות. " זוהי הרוח של העם היהודי, שלמרות כל האתגרים, כל הקשיים וכל הבעיות, הרוח שלנו נשארת חזקה ואיתנה ושורדת את כל זה" בירכה עו"ד ציונה קניג-יאיר סגנית הנשיא לישראל של ועידת התביעות שהשתתפה באירוע.

קרדיט צילום קונסטנטין גרוסמן
קרדיט צילום קונסטנטין גרוסמן

את האירוע פתחה ארוחה חגיגית שבישלו מתנדבי "מפעלי החסד יד ביד" שייסד הרב יעקב גלויברמן אשר בירך את האורחים המיוחדים, וכן שירה בציבור ביידיש ובעברית. לאחר מכן, בירכה את שורדי השואה ואת "מפעלי החסד יד ביד" ציונה קניג-יאיר, סגנית הנשיא לישראל של ועידת התביעות, הארגון היהודי שמנהל מידי שנה את המו"מ מידי שנה עם ממשלת גרמניה על כספי הפיצויים ותומכת בארגונים המסייעים לשורדי שואה ברחבי העולם: ״אני מאוד שמחה לייצג היום כאן את ועדית התביעות, גוף שמשנת 1951 דואג, חושב על כל צורך, מהבסיסי ביותר עד אחרון הצרכים של ניצולי השואה. אני רואה שאתם יושבים בסוכה מאוד יפה שהקימו לכם כאן בלוד, ונהנים משיתוף פעולה הארוך טווח שיש לנו כבר שני עשורים בין ועדית התביעות לבין הארגון הקדוש הזה. בתקופת החגים יש לנו את תקיעת השופר ויש לנו את ארבעת המינים ויש לנו מצווה לשבת בסוכה. הדבר שמאחד את כל זה – זוהי הרוח של העם היהודי, שלמרות כל האתגרים, כל הקשיים וכל הבעיות, הרוח שלנו נשארת חזקה ואיתנה ושורדת את כל זה. אני רוצה לברך אתכם ואתכן, שיהיה לכם חג שמח, שנה טובה, הרבה בריאות, שמחה, שתהנו ותצליחו להיות ברוח חזקה בשנה החדשה הזאת!״.

אודות ועידת התביעות:

הועידה לתביעות חומריות יהודיות נגד גרמניה (ועידת התביעות), ארגון ללא מטרות רווח עם משרדים בניו יורק, ישראל וגרמניה, מבטיחה פיצויים חומריים לניצולי שואה ברחבי העולם. ועידת התביעות, שנוסדה בשנת 1951 על ידי נציגים של 23 ארגונים יהודיים בינלאומיים גדולים, מנהלת משא ומתן למען אנשים וארגונים ומחלקת להם כספים, כמו כן מבקשת להחזיר רכוש יהודי שנגנב במהלך השואה. כתוצאה מהמשא ומתן עם ועידת התביעות מאז 1952, ממשלת גרמניה שילמה יותר מ-90 מיליארד דולר בשיפוי לאנשים על סבל ואובדן שנבעו מרדיפת הנאצים. בשנת 2023, ועידת התביעות תחלק כ-562 מיליון דולר כפיצויים ליותר מ-200,000 ניצולים ב-83 מדינות ותקצה למעלה מ-750 מיליון דולר במענקים ליותר מ-300 סוכנויות שירות סוציאלי ברחבי העולם המספקות שירותים חיוניים לניצולי שואה, כגון טיפול ביתי, מזון ותרופות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כנסיית השכל קרדיט צילום מאיר כהן פטור מתשלום

פסטיבל במזרח ה-8 בלוד יתקיים בחנוכה

תפריט נגישות