n
דף הבית / רמת גן / עו"ד אסף וייס בטור מיוחד: "מכתב אמיץ בתקופה חשוכה"

עו"ד אסף וייס בטור מיוחד: "מכתב אמיץ בתקופה חשוכה"

מנהל תיכון "אוהל שם" ברמת גן פרסם מכתב לציון חצי שנה ל-7 באוקטובר בו כתב כי "הממשלה עסוקה בשרידות פוליטית. התקפות הפוליטיקאים על מפקדי צבא בכירים בניסיון להסיט מעצמם את האחריות המתבקשת לא חדלות". ההורים זעמו, והעירייה עדכנה שהוא יזומן לבירור. עו"ד אסף וייס, יו"ר רשימת יש עתיד בטור מיוחד לגל גפן

IMG-20240408-WA0082

אגדה תיכוניסטית אורבנית מספרת על תלמיד בבגרות בעברית שנדרש לכתוב חיבור על "מהו אומץ?". התלמיד הסתכל על הדף הריק וחשב ארוכות. לבסוף, כתב רק את המילים "זהו אומץ" והגיש. המכתב של מנהל תיכון "אוהל שם" ישראל  וילוזני  שפורסם לתלמידים ולהורים לציון חצי שנה למלחמה הוא אומץ. המכתב פורסם אולי לא על פי "כללי הדיקדוק של הנהלים" אבל הוא אור אמיץ וחינוכי בתקופה חשוכה מאוד.

אנו נמצאים באחת התקופה הכי קשות ודרמטיות שידעה מדינת ישראל. עוד לא סיימנו להתאבל על ה7.10 ועל כ-1300 נרצחים ונרצחות, אנו מצויים במלחמה ללא סוף נראה לעין, 133 חטופים וחטופות חיים כבר חצי שנה בגיהנום עלי אדמות, חיילנו וחיילותינו מסכנים את חייהם כל יום בדרום ובצפון, מאות אלפים בדרום ובצפון עקורים מביתיהם כבר חצי שנה וללא סיוע ראוי או היתכנות לשוב לביתם בקרוב, הכלכלה במשבר ודירוג האשראי ירד, יחסינו עם המדינות הכי קרובות אלינו בעולם בשפל חס תקדים, הרחובות בוערים ועוד. כל זאת בזמן שהמחדל הגדול ביותר שקרה בהיסטוריה של המדינה אינו נחקר כי "מחכים לסיום הלחימה" והממשלה – ההנהגה הפוליטית שלנו – נוהגת כמנותקת ועוסקת בהישרדותה.

אין אדם ציוני ואוהב ישראל שיכול להישאר אדיש למציאות הנוראית הזו. אנו נמצאים בסחרחרת תהומית ואין לנו את ה"זכות" להישאר שקטים או אדישים. נכון, בכל מצב אחר היינו מתנגדים לנקיטת עמדה פוליטית על ידי אנשי חינוך. מערכת החינוך צריכה לעודד שיח פוליטי מגוון וחשיבה עצמאית בקרב התלמידים והתלמידות ולא לקבוע להם עמדה כנכונה או שגויה. אך אנו לא בשגרה. אנו בתקופה כל כך דרמטית וקיצונית שההיסטוריה תשפוט דווקא את אלו שנשארו שקטים ולא הביעו עמדה חד משמעית. החינוך הכי טוב שאנו יכולים לתת לילדנו וילדותנו הוא דוגמא בכך שלא נשארנו אדישים למצב. לא שתקנו בזמן שאדמתנו בוערת.

טוב עשה וילוז'ני שהשמיע את קולו בתקופה חשוכה וקיצונית זו. זוהי חובתנו להשמיע את קולנו – הקול הציוני אוהב האדם והמדינה – בכל במה אפשרית ולא לתת למדינתנו להמשיך להתדרדר לתהומות שלא האמנו שקיימים. רק בזכות האומץ הזה, התקווה תוכל לחזור לחיינו.

הכותב הוא חבר מועצת העיר רמת גן ומרצה אורח באוניברסיטת רייכמן למשפט ופוליטיקה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. גלית וידמן ששון

    תודה! חשוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות