n
דף הבית / המלצת ספרים / הספר שכולן צריכות לקרוא: גרושה בלי בושה

הספר שכולן צריכות לקרוא: גרושה בלי בושה

לאחר קצת יותר משש שנים בעיתונות הכתובה והדיגיטלית ולמעלה ממאה טורים ב”מעריב אונליין” לירון חאיק מעוז משתפת אותנו מה זה להיות “גרושה בלי בושה”. בספרה החדש לירון מספרת מה קורה ביום שאחרי הגירושים, אחרי זוגיות ארוכה, עם תינוק בבית ואחרי עשור שלא הייתה במגרש הרווקות.

WhatsApp Image 2023-01-29 at 12.02.39
צילום: פרטי

"כל גבר שעזב אותי או לא התאים לו הסטטוס שלי "גרושה פלוס ילד" גרם לי לטפס גבוה יותר במדרגות ההבנה שלי עם עצמי. כל אחד שהבטיח ושכח, חיבק וברח הביא אותי להכרה שמגיעה לי אהבה אמיתית", – כך מתחילה לירון את הפגישה ביננו.

חאיק מעוז, בעלת הטור הסוחף "גרושה בלי בושה", כבר קרוב לשבע שנים ב"מעריב אונליין", אשר הוציאה לא מזמן את ספרה "גרושה בלי בושה", בהשראת הטור, המגולל בעצם את הדרך שעברה מהרגע שהחליטה להתגרש, כולל תיאור התהליך הפיזי, הנפשי, הכלכלי, ההתמודדות עם משפחות משני הצדדים, היציאה לדייטים התל אביביים ההזויים, כשהיא חובקת תינוק קטן בבית- הינו ספר עם המון תובנות והומור, שנותן תקווה לאנשים רבים בלקיחת החלטות בחיים.

מאיפה היה לך את הביטחון לעזוב, למרות שאת עם תינוק קטן בבית ואתם רק בתחילת חייכם המשותפים?

"האמת, שהרגשתי שאין לי ברירה. הבנתי שלא מדובר רק באושר שלי ובשקט הנפשי שלי. חלחלה אליי ההבנה שאני רוצה לגדל ילד מאושר, שייראה אמא מחייכת ביום יום ולא שמאלצת את עצמה. ילדים מרגישים הכל, גם חיוכים מזייפים למצלמה".

 

מה היה הרגע שהבנת שגם אם לא תהיה לך זוגיות את מאושרת בזכות עצמך?

"עצם זה שהפרידה מהגרוש הייתה בגיל צעיר ( 31) והיציאה לדייטים התחילה שנה וחצי מאוחר יותר, כשהיה לי גט ביד, הבנתי מגבר לגבר שהכרתי, שאני לא נמדדת בסטטוס שלי ובמספר הילדים שיש לי.

זו הייתה עבודה ארוכה עם הרבה נפילות בדרך. בסוף כשבאמת נרגעתי מבפנים, כשלא הייתי עסוקה ברעשי רקע ובאישורים מהסביבה, הכרתי את ליאורי, את שאהבה נפשי."

מה מבינים בפרק ב' כשלא רואים בפרק א' אם בכלל?

"אני חושבת שבפרק א' אתה מתחתן כי אתה מאוד מושפע מלחץ סביבתי- חברתי- משפחתי, כי אתה צריך, לא באמת כי זה באמת מתאים ואתה רוצה. יש ריצוי חיצוני גבוה.

בפרק ב' אתה מתפכח, נרגע, בוחן את הדברים בצורה בוגרת יותר, אך לא פחות מתמסרת וטוטאלית וזה היופי. אתה נמצא שם כי אתה רוצה בכל מאודך, דווקא אחרי שראית כמה קשה בחוץ. אני מרגישה ברת מזל. דווקא כשהפסקתי לסנן את עצמי ובאתי נקייה להכרות עם ליאור וגם הוא, יכולנו להכיר בצורה שקופה ואמיתית".

את הספר תוכלו לרכוש דרך הוצאת ניב

https://nivbook.co.il/authors/%D7%9C%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%90%D7%99%D7%A7-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%96/

 

ללירון יש גם הרצאות על סיפור חייה.

ניתן להתעדכן מולה ברשתות החברתיות.

הרצאה הקרובה תהיה ב8.2.23

בבר הליאו בלומס תל אביב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות