n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: הכירו את בית הספר שמעון פרס

חולון: הכירו את בית הספר שמעון פרס

שמו של בית הספר העל-יסודי "החדש" בחולון הוסב על שמו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס ז"ל

מוטי ששון ראש עיריית חולון וילדיו של פרס בטקס קריאת בית הספר החדש בחולון על שמו של שמעון פרס, 13.6.21, צילום-עיריית חולון
ראש העיר מוטי ששון עם ילדיו של שמעון פרס לצד תמונתו- צילום: עיריית חולון

בטקס חגיגי שהתקיים בתחילת השבוע, הוסב שמו של בית הספר העל-יסודי "החדש" בחולון על שמו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס ז"ל. באירוע השתתפו ראש עיריית חולון – מוטי ששון, מנכ"ל העירייה – ארז ניסים, ראש מינהל החינוך – אריאלה קידר, ילדיו של פרס – פרופ' צביה ולדן, ד"ר יוני פרס וחמי פרס, שמכהן כיו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, מנכ"לית המרכז – אפרת דובדבני, מייסדת ומנהלת חוג הידידים – יונה ברטל, מנהלת בית הספר – שוש קיפר וקהילת בית הספר. האירוע לווה מוזיקלית על ידי להקת בית הספר, שרבים מזמריה שריגשו מאד את הקהל בשירתם, לומדים בכיתה תקשורתית  ASD על הרצף.

להקת בית הספר פרס בטקס קריאת בית הספר החדש בחולון על שמו של שמעון פרס, 13.6.21, צילום-עיריית חולון

בית הספר הוקם בשנת 2012 כמודל ייחודי, חדשני ומתקדם של למידה משמעותית, מבוססת פרויקטים שמכוונת לקהילה. הלמידה בבית הספר מבוססת על מודל שפותח ברשת בתי הספר High Tech High שבסאן דייגו, ארה"ב. בבית הספר שואפים לפתח בקרב התלמידים תפיסה רחבת אופקים, רב-תרבותית, בעלת רגישות חברתית ששואפת למצוינות ולאחריות אישית תוך בניית אמון ושיח דיאלוגי, שמבוסס על פדגוגיה של למידה מבוססת פרויקטים. כל זאת בהתאמה לרצף למידה שמבוסס על תוכנית הלימודים של משרד החינוך. כיום לומדים בבית הספר השש-שנתי 588 תלמידים משכבת ז'-י"ב ב-25 כיתות.  

שמו החדש של בית הספר נבחר על ידי התלמידים, המורים וההורים, לאחר תהליך חינוכי ודמוקרטי, במהלכו הוצעו שמות של אישים שונים. התלמידים חקרו את הביוגרפיה של הדמויות השונות שהוצעו וצמצמו את הרשימה לעשר דמויות שמאפייניהן תואמות את ערכי בית הספר. התלמידים ערכו סדנאות היכרות עם עשר הדמויות ובמסגרת הפנינג נבחר ברוב קולות השם – שמעון פרס.

מוטי ששון שוש קיפר 13.6.21, צילום-עיריית חולון

ראש עיריית חולון, מוטי ששון"שמעון פרס היה אזרח כבוד של חולון וידיד אמת של העיר. הוא אהב מאוד את חולון וביקר בה פעמים רבות במשך השנים. אני שמח וגאה על כך, שתלמידי בית הספר פרס, המורים וההורים הכירו בגדולתו של האיש, ואני שמח במיוחד על כך שתהליך בחירת השם נעשה בשילוב ידיים קהילתי, באופן דמוקרטי ומתוך עשייה חינוכית פורייה. הרוח החינוכית ששורה בבית הספר והייחודיות שלו מתאימות בדיוק לתפיסתו של פרס – איש חכם, שתמיד חשב עשרות שנים קדימה והאמין כי חשיבה חדשנית ופיתוחים טכנולוגיים יביאו את השלום".

בתו של פרס, פרופ' צביה ולדן: "חולון זו עיר שופעת שמחה ויצירתיות, שעומד בראשה ראש עיר שהיה חבר אמת של אבי גם בשעת צרה ואני מודה לו על כך. חולון היא משל למדינת ישראל – שכונות שלמות וקהילות שביחד הקימו עיר שהיא חלום, זוהי עיר שמדגימה מה יכולה לעשות אומה כשהחלקים והשבטים בה מחליטים לעשות משהו גדול ביחד. בית הספר פרס הוא בית ספר מכליל, טכנולוגי, הומניסטי ודמוקרטי,  ואין מתאים יותר ממנו להיקרא בשמו של אבי".

הבן, חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "מורשתו של אבי היא בסופו של דבר להסתכל על מה שאנחנו צריכים לעשות מחר ולפעול כדי שזה יקרה היום. זה לא מספיק ללמוד חדשנות ויזמות, אלא על התלמידים, כאנשים שיובילו את מדינת ישראל לעתיד, חלה החובה להשתחרר מכבלי העבר, כי את העבר אי אפשר לשנות. אנחנו צריכים להכיל שיח ודיאלוג חדש פנימי ואמיתי בין יהודים לבין ערבים, וזאת בין היתר באמצעות בתי הספר שבחרו את מורשת פרס כמורשת שעוטפת את בית הספר".

בית הספר פרס מצטרף לשורת בתי ספר בחולון, שנקראים על שמם של נשיאי ישראל וראשי ממשלה לשעבר.

  מוטי ששון צביה ולדן,דר יוני פרס וחמי פרס פרס, 13.6.21, צילום-עיריית חולון

צילומים: עיריית חולון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות