n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״אני נאבק עבור עיר שתיתן חינוך ביטחון אישי וחיי קהילה עשירים״

״אני נאבק עבור עיר שתיתן חינוך ביטחון אישי וחיי קהילה עשירים״

ליעד אילני, יו״ר האופוזיציה בעיר, ומי שהתמודד על ראשות העיר וכמעט זכה, בראיון חג על האהבה לעיר שבה הוא גדל ובה הוא מגדל את ילדיו, על החזון שלו ולמה הוא התפטר מתפקיד סגן ראש העיר.

98403960-b268-4ea0-8d3c-0cb27bc6a23d

תחילת השבוע, הגנים ובתי הספר חזרו לפעילות חלקית, רגע אחרי התקיפה באיראן, אנחנו קובעים בבית קפה רמת גני וליעד אילני מגיע בדיוק בזמן,רגע אחרי ששחרר את הילדים למסגרות השונות בעיר. אילני (41) נולד וגדל ברמת גן, הוא נשוי לאפרת ואב לשלושה ילדים  בני 11, 8 ושנתיים, מאז שהוא זוכר את עצמו, אהב להיות מערוב בנעשה והכניסה לפוליטיקה לא הייתה זרה לו, בקדנציה הקודמת החליט שהוא מתמודד על ראשות העיר מול ראש העיר הקודם, ישראל זינגר,גרף כמה עשרות אחוזים ובסיבוב השני, בחר לתמוך בכרמל שאמה הכהן,שנבחר ולהיות לצידו בתפקיד סגן ראש עיר,אחרי שנתיים הוא התפטר מתפקידו ואז חזר לספסלי האופוזיציה משם ניהל קרבות עיקשים.

ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שאתה וכרמל הייתם חברים טובים והוא זכה לתמיכה שלך בבחירות הקודמות.

״בבחירות הקודמות תמכתי בשאמה כי חשבתי שהציבור רצה שינוי וכשראיתי שהדרך שלו היא לא דרכי, לא מבחינה ערכית ולא אידילוגית החלטתי לעזוב את מנעמי הכיסא. אגב, מייד אחרי שהתפטרתי היה לי ברור שאני אתמודד על ראשות העיר על מנת להציל את העיר״.

אתה לא יכול לומר שלא התאכזבת מהתוצאות.

״כן ולא. אני חושב שקיבלנו תמיכה רחבה מאוד והעובדה שכמעט ומחצית מתושבי העיר הצביעו לי ולנו והראו שהם רוצים שינוי זה ההצלחה הגדולה. אני שמח שכמעט 50 אחוז האמינו בדרך שלי שלא מתפשרת על הערכים שאנחנו רוצים להנחיל לילדים ולבני נוער ולצד זה מציגה סדר עדיפויות אחר. אגב, אני חייב לומר שנשגב מבינתי איך אנשים שהולכים להפגין בקפלן במוצ"ש הצביעו למועמד שחשוד בפלילים. בכל מקרה, אני מודה לציבור על התמיכה ואני מתכוון להמשיך ולפעול בהתנדבות מלאה יחד עם חברי לאופוזיציה לטובת כלל תושבי העיר – למען הערכים אותם אנחנו מקדשים בראשם המנהל התקין ולמען סדר העדיפויות בניהול התקציב״.

אנחנו נפגשים ביום שבו מערכות החינוך לא פועלות בגלל המצב, אתה אבא לילדים במערכת החינוך העירונית. איפה זה תופס אותך?

״מבחינתי רמת גן, צריכה להיות עיר שמה שמייחד אותה ומבדל אותה זה ההשקעה הגדולה כמערכת החינוך ובדגש על הפדגוגיה יש לנו אנשי חינוך מצוינים אבל צריך לתת להם כלים רחבים יותר על מנת שיוכלו להצליח. בימים של בר וזינגר ההשקעה פר תלמיד הייתה מהגבוהות בישראל, שניהם אנשי חינוך וזה היה בנפשם, כיום, זה שונה,כרמל לוקח את ההשקעה של העיריה בבניית בתי ספר ומחבר את זה להשקעה פר תלמיד, אם תשאל הורים בעיר, הם יגידו לך שהשעות הנוספות קוצצו בקדנציה האחרונה לצערי הכסף בחמש השנים האחרונות הלך על מיצגים ופסטיבלים מתכלים ולא על משהו שמשנה את איכות החיים עבור תושבי העיר״ 0ab500d9-359c-4d24-bdc4-eed6d78b47b3

מצד שני, בסקרי תושבים דווקא די מרוצים כאן.

״יש תחרות לא ברורה עם תל אביב ואנחנו לא נהיה לעולם המקבילים לה, זה בסדר להיות פרבר של תל אביב אבל ברגע שאנשים רוצים להתמסד המטרה היא שרמת גן תהיה העיר שבה הם רוצים לגדל את הילדים שלהם לפני כולם. עד לפני עשור זה היה המצב, היום חינוך והעליה החמורה בפשיעה ברמת גן זה מצב עובדתי ואי אפשר להתווכח עם זה השאלה מה עושים עם זה״

ומה עושים עם זה לתפיסתך?

״זה לא סוד שמשפחות פשע גרות בעיר, ברגע שיש פחות אכיפה ותנועה של כוחות ביטחון בעיר הם מתרבים. אני מודע למצוקה של המשטרה,אבל גם פה העירייה יכולה לעזור עם ניידות ביטחון שיגבירו את ההרתעה ואת תחושת הביטחון של התושבים״.

ולסיכום, יש סיכוי שנראה אותך בקואלציה?

״כמו שאמרתי קודם, דרכו של כרמל והערכים שלו לא תואמים את הערכים שלי ואת הדרך לנהל את העיר ולכן אני לא רואה סיכוי לשבת איתו. אני יודע שבחרתי אנשים ראויים וטובים וברור לי שהוא היה רוצה שהם יעברו אליו. בעיני, עצוב שגם בנאום הבכורה שלו במקום להיות ממלכתי הוא בחר לעסוק בפוליטיקה קטנה ולדבר על פיצולים פוליטיים במקום על מה שחשוב לציבור, חשוב לציין שמדובר על אותם אנשים שחודש וחצי קודם הוא דיבר עליהם בצורה מכפישה ואז חיזר אחריהם. בכל מקרה, גם אם הייתי נשאר חבר מועצה בודד באופציה- לא היה לי הרהור לרגע על המקום הנכון בו אני צריך להיות ומשם לשרת את הציבור ערכית ואידיאולוגית ושם אני נשאר״.

997987f9-61ab-4b93-a856-1e7f4cddb639

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

20240504 1855025

נותנים לך, תיקח!

תפריט נגישות