n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / התערוכה: ״מול מה את עומדת?״ תוצג בחולון

התערוכה: ״מול מה את עומדת?״ תוצג בחולון

המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית מציגים תערוכה חדשה: תערוכה ״מול מה את עומדת?״ אשר נוצרה בעקבות מחקר של שנה ״מסע בעקבות האימפריה העות'מאנית״ שתר אחרי העקבות של האימפריה העות׳מאנית במרחב המקומי בהשתתפות אמנים, אנשי אקדמיה, ארכיאולוגיה ואדריכלות. פתיחת התערוכה תתקיים ביום שישי, 5.4 בשעה 12:00. במרכז לאמנות דיגיטלית, חולון

HAMERKAZ LEOMANUT DIGITALIT (2)
צילום: המרכז לאומנות דיגיטלית

התערוכה ״מול מה את עומדת?״ נוצרה בעקבות מסע קבוצתי שתר אחרי העקבות של האימפריה העות׳מאנית במרחב המקומי. היא מזמינה את הצופה למסע בזמן ובמרחב, שואלת שאלות על העבר המקומי ומדמיינת איך העתיד שלו היה יכול להיות. עקבותיה של האימפריה העות׳מאנית הם נקודת המוצא וההשראה לעבודות האמנות שנוצרו עבור התערוכה. הן ממשיכות את התנועה המדומיינת על ציר הזמן. חלקן עוסקות בעבר ובאופן שבו ההיסטוריה מסופרת. אחרות פונות דווקא אל העתיד, מדמיינות אופק אחר, מקימות לתחייה מקומות שנהרסו ויחסים שהתקלקלו.

ALHAM ROKNI

צילום: אלהם רוקני

את התנועה בתערוכה מלווה מיצב סאונד קבוצתי שמחזיר אותנו כל פעם לשאלה ״מול מה את עומדת?״ שאלה שלא מבקשת תשובה אחת, אלא מאתגרת את הנחות המוצא שלנו ומזמינה למידה והתמקמות מחדש. בתערוכה, שנקודת המוצא שלה היא מחקר קבוצתי, רב תחומי ורב פנים, שאלה זו מופנית גם לפרויקטים מבוססי מחקר הארכיון וגם לפרויקטים הפואטיים והספקולטיביים. היא לא רק מזמינה אותנו לענות ברצינות על השאלה מול מה אנחנו עומדות אלא גם לדמיין מה יכול היה להיות כאן אילו.

HAMERKAZ LEOMANUT DIGITALIT

צילום: המרכז לאמנות דיגיטלית

כמו המחקר הקבוצתי שהוליד את התערוכה, גם עבודות האמנות בה יוצרות מרחב פרום ואקלקטי שלא ניתן באמת ללמוד ממנו על ההיסטוריה של האימפריה העות׳מאנית – ששלטה במשך 400 שנה והשאירה את חותמה על כל תחומי החיים, אך הוא מפנה זרקור ומחזיר לחיים רגעים ומקומות, יחסים והזדמנויות שהוחמצו. בצילום, פיסול, וידאו וסאונד, הפאזל השבור והחסר של האימפריה העות׳מאנית מתגלם בחומר.

KEREN BENBENISTI

צילום: קרן בנבנישתי

התערוכה מתקיימת בתמיכת קרן רוזה לוקסמבורג וארטיס.

MAHOM ISRAELI LE ARCHIOLOGIA

צילום: המכון הישראלי לארכיולוגיה

האמנים המציגים והעבודות: אלה ליטביץ, אלטורקה ואלפרנגה, 2023, אלהם רוקני, קומאלאק, 2024, מארק יאשייב, ללא כותרת, 2024, מיכל בראור, סביבתנו,  2023, מיקי קרצמן, באר שבע, 2014, קרן בנבנישתי, סטריאוסקופ, 2021. אמנים נוספים: סיגל ברניר ומיכל בראור.

MARK YASHAYEV

צילום: מארק ישייב

התערוכות מוצגות לקהל הרחב במרכז לאמנות דיגיטלית
עד לתאריך 29.6.24
 

שעות פתיחה:
ימי ג' 20:00-16:00, ד' 18:00-14:00, ה' 18:00-14:00, שבת 15:00-11:00.


המרכז לאמנות דיגיטלית – האמוראים 4 חולון, 03-5568792.

MICHAL BAR-OR

צילום: מיכל בר אור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות