n
דף הבית / מומלצים / אישור כניסה לאירופה – האפשרויות החדשות לישראלים שרוצים לטוס

אישור כניסה לאירופה – האפשרויות החדשות לישראלים שרוצים לטוס

אישור כניסה לאירופה
עד היום ישראלים נהנו מכניסה ויציאה באופן חפשי ממדינות האיחוד האירופי, ללא צורך בויזה או באישור כניסה מיוחד. אך הדבר הולך להשתנות מעט בעבור אלו שאין בידיהם דרכון אירופי. אם עוד לא שמעתם על ויזת שנגן הגיע הזמן שתכירו את המושג. מדובר באשרת כניסה הנדרשת כדי לבקר בכל אחת ממדינות אירופה הכלולות באמנת שנגן. החל מנובמבר הקרוב (2023) אזרחיהן של 60 מדינות וביניהן ישראל יזדקקו לאישור מיוחד הנקרא אישור ETIAS על מנת להיכנס למדינות אמנת שנגן.

visa-application-europe-arrangement (1)
קרדיט תמונה: freepik

מהי אמנת שנגן

אמנת שנגן היא הסכם שנחתם בשנת 1985 בין 5 מדינות אירופאיות: בלגיה, צרפת, גרמניה, לוקסמבורג והולנד. האמנה שמה קץ לביקורת הגבולות בין המדינות החותמות, והביאה להרמוניזציה של מעברי הגבול החיצוניים. כיום,על אמנת שנגן חתומות 26 מדינות, כולל כל מדינות האיחוד האירופי מלבד אירלנד, רומניה ובולגריה. בנוסף, חתומות על האמנה גם איסלנד, ליכטנשטיין, נורווגיה ושווייץ, שאינן חברות באיחוד האירופי. אמנת שנגן מאפשרת לאזרחים של מדינות החברות באמנה לנוע בחופשיות בתוך האזור ללא צורך בביקורת דרכונים או ויזה.

 

מהו ETIAS?

European Travel Information and Authorization System) – ETIAS )  זוהי מערכת מידע והרשאות לנסיעות באירופה. מערכת זו נוצרה כדי לשמור על הביטחון והגבולות של מדינות שנגן באיחוד האירופי. מערכת ETIAS מזכירה את מערכת ESTA האמריקאית ו- eTa הקנדית וייעודה הוא הוצאת אישור כניסה באופן קל ומהיר יחסית וללא עלות גבוהה. האשרה מאפשרת למחזיקים בה לעבור בחופשיות בין מדינות שנגן למשך 90 יום למטרת תיירות או עסקים.

 

הסיבה שהשתנו הדרישות ויש צורך בויזה ETIAS לאירופה בכדי להכנס למדינות אמנת שנגן היא בראש ובראשונה ביטחונית וכן רצון לשלוט בגלי ההגירה הגדולים לשטחי האיחוד האירופי. התעורר הצורך בבקרה קפדנית יותר על המבקרים במדינות האיחוד האירופי, ולכן השתנו המגבלות ובקרוב מאד יידרש אישור גם מישראלים על מנת לחצות את גבולות מדינות שנגן.

 

 

היתר כניסה לאירופה לישראלים

תכנית ETIAS תכנס לתוקף בישראל ב-1 באוקטובר 2023. כלומר כל אזרח ישראלי שאין ברשותו דרכון אירופאי,  יצטרך לקבל אישור ETIAS  טרם כניסתו למדינות שנגן. את הבקשה לאישור ETIAS יש להגיש באתר האינטרנט של ETIAS.  הליך הגשת הבקשה הוא מהיר ופשוט ובו ממלאים טופס בקשה ומשלמים אגרה סמלית בסך כ-7 יורו (ילדים מתחת לגיל 18 ומבוגרים מעל גיל 70 פטורים מתשלום אגרה). לאחר הגשת הבקשה, תקבל אישור או דחייה בדואר האלקטרוני בתוך מספר דקות. האישור מאפשר כניסה למשך 90 יום לכל היותר בתוך תקופה של 180 יום. חשוב לציין שאישור ETIAS הוא אישור כניסה בלבד. הוא אינו מקנה זכות מגורים או עבודה באזור שנגן.

 

 

טופס בקשה להיתר הכניסה לאירופה

כדי להגיש בקשה לאישור ETIAS, תידרשו לצרף לטופס הבקשה את המסמכים הבאים:

 

  • דרכון בתוקף לפחות שישה חודשים מיום הנסיעה.
  • תמונת פספורט עדכנית.
  • כרטיס אשראי או כרטיס חיוב כדי לשלם את אגרת הבקשה.
  • מידע אישי, כולל שם מלא, תאריך לידה, מין, מקום לידה, אזרחות ופרטים על הדרכון.
  • מידע על הנסיעה, כולל תאריכי הכניסה והיציאה, יעד הנסיעה וסוג הנסיעה.
  • מידע על היסטוריית הנסיעות שלך, כולל מדינות בהן ביקרת לאחרונה.
  • אם יש לך עבר פלילי, עליך לצרף גם מסמכים רלוונטיים, כגון פסק דין או צו חנינה.

 

כאמור כל אזרח של מדינה שאינה חברה באיחוד האירופי, כולל ישראל, יצטרך לקבל אישור ETIAS לפני שהוא יכול להיכנס למדינות שנגן. הדבר כולל ילדים ומתבגרים. עם זאת, ילדים מתחת לגיל 18 המלווים על ידי הורה או אפוטרופוס שקיבל אישור ETIAS לא יצטרכו אישור ETIAS משלהם.  יש לציין כי הם חייבים להיות רשומים בבקשה של ההורה או האפוטרופוס. ילדים מתחת לגיל 18 המטיילים ללא הורה או אפוטרופוס יצטרכו לקבל אישור ETIAS משלהם.

 

לסיכום, בקרוב מאד אנחנו כישראלים לא נוכל להמשיך ולהכנס באופן חופשי למדינות האיחוד האירופי. החל מאוקטובר הקרוב אזרחים של מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, כולל ישראל, יצטרכו לקבל אישור ETIAS לפני שיוכלו להיכנס למדינות שנגן. הליך הוצאת אישור ETIAS הוא קצר ומהיר יחסית ומתאפשר באמצעות מערכת מקוונת. אז אם יש בכוונתכם ליסוע בקרוב כדאי להכיר את האישור ואת המערכת דרכה מוציאים אותו.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. ממש לא נכון. המערכת תיכנס לתוקף רק במאי 2025.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות