דף הבית / כללי / הרס"ר חוזר לעשות סדר

הרס"ר חוזר לעשות סדר

הכתובת הייתה על הקיר, וביום שלישי זה הפך לרשמי. אחרי עוד הפסד מאכזב, מאמן מכבי ראשון לציון שמוליק ברנר, פוטר מתפקידו ובמקומו מונה המאמן הוותיק, צביקה שרף.
מועדון הכדורסל של ראשון לציון, הוציא הודעה בזו הלשון: "הפסקת עבודתו של שמוליק כואבת במיוחד עבורנו אך לאור התוצאות של הקבוצה הנה כורח המציאות. אנו מודים לשמוליק על חמש עונות נפלאות הכוללת גם זכיה באליפות המדינה בהן נחשפנו לאישיותו יוצאת הדופן שלו ושל משפחתו ומאחלים לו מעומק הלב הצלחה רבה בהמשך דרכו. כמו כן נבקש להודיע על מינויו של אחד המאמנים הבכירים והמוערכים בישראל- צביקה שרף למאמן הקבוצה עד לתום עונת המשחקים 2018/19, בתקווה ואמונה לצאת לדרך חדשה מחוזקים יותר ולממש את הפוטנציאל הטמון בשחקנים שלנו."
לשרף בן ה-66, תהיה זו קדנציה שלישי בעיר היין. את הבכורה שלו בראשון לציון, עשה לפני 28 שנים, וחזר אליה גם בשנת 2014. שרף, נחשב לאחד המאמנים המצליחים בישראל בכל הזמנים. הוא מדורג שלישי בטבלת הניצחונות של ליגת העל, ורביעי במספר המשחקים בהם אימן. בפעם האחרונה שעמד על הקווים, הוא הביא את מכבי אשדוד עד לגמר גביע המדינה בשנת 2016.
בעברו של המאמן המעוטר, הוא הדריך בין היתר את הפועל ירושלים, הפועל תל אביב, אשדוד, הפועל רמת גן, נתניה וכמובן הקבוצה עימה הוא הכי מזוהה- מכבי תל אביב. עם האחרונה, זכה בעשר אליפויות, שישה גביעים והגיע שלוש פעמים עד לגמר גביע אירופה. הוא אימן גם מעבר לים בפולין, צרפת רוסיה ואריס סלוניקי היוונית, עימה זכה בגביע אירופה למחזיקות גביע. הוא כמובן גם שימש כמאמן נבחרת ישראל וסיים איתה במקום השביעי באליפות אירופה שהתקיימה ב-1986.
כאמור, פיטוריו של שמוליק ברנר, היו באוויר כבר מזמן, אך נראה שההפסד ביום שני באמת כבר היה יותר מידי עבור יצחק פרי וצוות ההנהלה. הקבוצה יצאה למשחק חוץ מול הפועל תל תל אביב במסגרת פתיחת הסיבוב השלישי של הליגה, ופעם נוספת איבדה יתרון דו ספרתי וירדה מנוצחת בתום המשחק.
לדרייב אין הגיעה ראשון לציון ללא הזר החדש- קית לנגפורד, שנפצע בידו, אך קיבלה בחזרה את מארק טולפסן שחזר אחרי היעדרות ארוכה בגלל שבר בידו. במשך שלושים דקות, ראשון לציון שלטה במשחק לחלוטין וכבר הוליכה ביתרון של 14 נקודות, אך איבדה הכל ברבע האחרון. הפועל הצליחה לצמצם עד 63:60 לפני שטולפסן וזלמנסון הקפיצו שוב את היתרון עד לשבע נקודות. אז האדומים החלו בריצת 8:0, ועלו ליתרון לראשונה במשחק. הולוואי עוד ניסה להחזיר את היתרון לכתומים, אך המומנטום כבר היה עמוק בצד של הפועל שעלתה ל- 77:71 כשנותרו דקה וחצי לסיום.
בן שימול קלע שלשה גדולה אך הפועל הגיבה בשתיים משלה. זלמנסון עם סל נוסף וקרופורד עם שלשה ענקית, הצליחו להתקרב עד 80:79, ראשון לציון שלחה את גפני של הפועל אל קו העונשין, ההימור הצליח וגפני החטיא את שתי הזריקות, אך בהתקפה הבאה נחסם סיגרס על ידי מקניל של הפועל, וסגר עניין מהקו. בסיום 82:79 להפועל תל אביב שגנבה את הניצחון מהידיים של ראשון לציון, וחרצה את גורלו של שמוליק ברנר. קלעו: זלמנסון 20 ועוד 10 ריבאונדים, טולפסן 16 ועוד 11 ריבאונדים, סיגרס 12, בן שימול 11 ועוד 16 אסיסטים, הולוואי 9, קרופורד 7, חנוכי 4.
לצביקה שרף, מחכה אתגר ראשון בדמות משחק ביתי מול הפועל אילת. הכתומים מדורגים נכון לעכשיו במקום השמיני בטבלה, ויקוו במהלך הסיבוב השלישי לשפר מיקום לקראת משחקי הפלייאוף.
ביום שלישי, העביר שרף את האימון הראשון שלו בבית מכבי ואמר: אני מבין מה עובר כעת על שמוליק ברנר. אלה הם חיי מאמן כדורסל. עברתי את זה לכל הכיוונים בימי חיי. גם פוטרתי, התפטרתי ומוניתי. אמרתי לו שצריך להיות חזק ואלו הם חיים של מאמן כדורסל. באתי מאהבת כדורסל. לא היה חסר לי שום דבר בחוץ."

שוב איתכם, צביקה שרף- צילום מנהלת הליגה

 

בן שימול מול לימונד- צילום עודד קרני מנהלת הליגה

 

טולפסן בקאמבק מול הפועל- צילום עודד קרני מנהלת הליגה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות