n
דף הבית / יעוץ משפטי / תביעת לשון הרע – מה עושים כשזה נופל עליכם?

תביעת לשון הרע – מה עושים כשזה נופל עליכם?

בעיקר בימים בהם רשתות החברתיות, פורומים, אתרי חדשות ופורטלים - כולם מאפשרים פרסום של כל נושא והפצה של כל מה שרוצים, כמעט ללא בקרה. אז מה עושים אם תובעים אתכם בהוצאת דיבה או לשון הרע?

בית משפט
צילום: FREEPIK

אז ככה: התעוררתם בבוקר, אספתם דואר מהתיבה שלכם, או שאולי פתחתם את המייל או את תיבת הדואר האלקטרוני – ולפתע ראיתם מכתב מוזר שהגיע ממשרד של עורך דין. המכתב מנוסח בצורה מפחידה למדי כשבכותרת כתוב 'תביעה נגד לשון הרע' או משהו בנוסח כזה. במקרה כזה אתם בטח מאבדים אוריינטציה, מרגישים רעד ברגליים או חולשה בגוף, אתם מבולבלים, ולא מבינים מה נפל עליכם.

כן, תביעת לשון הרע יכולה להתרחש לא מעט, בעיקר בימים בהם רשתות החברתיות, פורומים, אתרי חדשות ופורטלים – כולם מאפשרים פרסום של כל נושא והפצה של כל מה שרוצים, כמעט ללא בקרה. במידה ופרסמתם תוכן שהכפיש אדם או חברה, שגרם לנזק, אם פרסמתם חדשות לא נכונות, תמונות או סרטונים שיכולים לפגוע באחרים – יתכן כי הוגשה נגדכם תביעת לשון הרע.

אבל מה זה בכלל אומר?

כיום יש סוגים שונים של הוצאת דיבה או שימוש בלשון הרע. זה יכול להתחיל בלשון הרע נגד עובד ציבור, או שימוש בלשון הרע נגד קרובי משפחה כמו במקרה של גירושים מכוערים, לעיתים הדבר נעשה בתחרות בין חברות ועסקים או בין לקוח לבית עסק, ויש לשון הרע שקורה בין בני זוג, בני נוער ואפילו בקרב ילדים! לעיתים פרסום ידיעה כוזבת, פרסום תמונה ללא רשות, ידיעה שאינה נכונה וזאת בפלטפורמות של התקשורת – יכולה גם כן להיות סיבה לתביעת לשון הרע. וכאן חשוב לדעת כיצד לפעול, בעיקר אם אתם אלה שמואשמים בעבירה.

אז מה עושים אם תובעים אתכם בהוצאת דיבה או לשון הרע?

אם מכתב האיום שיבש לכם את החיים, ואתם רוצים להבין במה מדובר ואיך לפעול – חשוב לפנות אל עורך דין לשון הרע, ויש לבחור עו"ד מומלץ כמו שמעון האן משרד עורכי דין ולבחור איש מקצוע מסוג זה יוכל לעבור על המכתב, להבין באמצעותכם במה מדובר, לייעץ לכם לגבי מהלכים שיש לבצע, הוא ינסח מכתב תשובה נגד התביעה, וייצג אתכם מחוץ או בתוך כתלי בית המשפט במידת הצורך.

כדי להתגונן בצורה הטובה ביותר, כדאי לבחור עורך דין מוצלח ומומחה בתחומים של הוצאת דיבה בין חברות, עסקים, עיתונאים, רשתות, אנשים פרטיים, ועוד. בהצלחה!

 

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות