n
דף הבית / בריאות / ד"ר בס מוולפסון: "אני ממליץ לכולם לבצע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית"

ד"ר בס מוולפסון: "אני ממליץ לכולם לבצע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית"

בעקבות התחזית של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן לפי מספר חולי סרטן הערמונית בישראל יוכפל, ד"ר רומן בס מומחה לאורולוגיה מהמרכז הרפואי וולפסון מסביר על תסמיני המחלה, דרכי הטיפול והמניעה

דר רומן בס צילום דוברות וולפסון
ד"ר רומן בס. צילום: דוברות וולפסון

בעקבות תחזית הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי, לפיה מספר הגברים חולי סרטן הערמונית בישראל יוכפלו עד לשנת 2040, שוחחנו עם ד"ר רומן בס, מומחה לאורולוגיה במרכז הרפואי וולפסון אודות דרכי המניעה והטיפול החדשות בסרטן הערמונית.

"סרטן הערמונית נחשב לממאירות הנפוצה ביותר בעולם בקרב גברים ביחס למספר החולים אשר עומד היום על כ-1.4 מיליון" מסביר ד"ר רומן בס. סרטן הערמונית מתפתח בבלוטת הערמונית אשר ממוקמת בבסיס שלפוחית שתן ומקיפה את צינור השופכה.

"תפקוד תקין של בלוטת הערמונית חיוני לפוריות הגבר. למרות שהסיבה הספציפית למחלה איננה ידועה, גורמים כמו גיל מבוגר ותורשה מקושרים להופעת המחלה. בשלבי המחלה המוקדמים אין תסמינים ולכן יש חשיבות לביצוע בדיקות סקר לגברים שנמצאים בקבוצות סיכון כלומר גברים מעל גיל 50 או עם רקע משפחתי של סרטן הערמונית בקרבה ראשונה."

תסמיני המחלה המתקדמים מופיעים כאשר הגידול מפעיל לחץ על צינור השופכה וכוללים קושי במתן שתן, כאב במתן שתן ונוכחות דם בשתן.

"נכון להיום, בדיקת הדם לאבחון מוקדם של סרטן הערמונית פי.סי.אי, איננה מאפשרת גילוי מדויק של המחלה וגורמת למטופלים רבים לעבור ביופסית ערמונית מיותרת, הליך שכרוך בכאב, אי נוחות ואף במקרים נדירים בסיבוכים קשים" מוסיף ד"ר בס.

לאחרונה אישר משרד הבריאות בדיקת דם חדשנית המשפרת באופן דרסטי את תהליך האבחון ומאפשרת לחזות במדויק את נוכחות הסרטן מסכן החיים, בערמונית. הבדיקה אשר נקראת IsoPSA מזהה את השינוי במבנה החלבון שנובע מגידול סרטני.

״מבחינת אפשרויות הטיפול בסרטן הערמונית ניתן לבצע מספר פעולות החל מכריתת הבלוטה ועד טיפולי קרינה, כימותרפיה, טיפולים הורמונליים ועוד. אצלנו במרכז הרפואי וולפסון בוחרים את שיטת הטיפול המתאימה ביותר למטופל בהתאם למצבו ולמעשה מאפשרים לו טיפול רפואי אשר "נתפר" במיוחד למידותיו."

״לסיכום, במקרה של סרטן הערמונית יש חשיבות רבה לאבחון המוקדם ולמעקב צמוד וקפדני יחד עם הרופא המטפל. אני ממליץ לכולם לבצע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית ולהיות ערניים לתסמינים ולפנות באופן מידי לרופא במקרה של קושי במתן השתן, עליה בתדירותו או כאב ודם בשתן." מסכם ד"ר בס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

145cb39a-43c6-410e-9771-586c8e3c00da

רחובות: הציבור מוזמן לאירועים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

תפריט נגישות