n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / קרקעות חקלאיות – סודות ההצלחה

קרקעות חקלאיות – סודות ההצלחה

ישנה חוסר בהירות רבה בכל מה שנוגע לרכישת קרקעות חקלאיות בישראל. מצד אחד כולם מבינים כי מדובר על עסקה חלומית, כזאת שיכולה לשנות את חייכם. מצד שני התהליך עשוי להישמע מפחיד ומפרך, כזה שלא בהכרח יביא אתכם אל המקום הרצוי מבחינתכם. יש כמה סודות הצלחה שיאפשרו לכם לרכוש את הקרקע הנכונה וגם לשנות את ייעודה. מי שלא יישם את הסודות הללו ימצא את עצמו רוכש קרקע חקלאית שלא תעמוד בציפיות. כל עוד הקרקע לא משנה את ייעודה, היא נשארת כקרקע חקלאית שלא תוכלו להיעזר בה. כל עוד אינכם הולכים לגדל פירות או ירקות, חובה עליכם להבין כיצד משנים את ייעוד הקרקע.

tractor-agricultural-machine-cultivating-field (2)
freepik

הבעלות על הקרקע

בשלב הראשוני יהיה עליכם לבחון מי מחזיק בבעלות על הקרקע אותה תרצו לרכוש. קרקע חקלאית יכולה להיות בבעלות פרטית או בבעלות ציבורית, עניין שמשנה את התמונה לחלוטין. קרקע בבעלות פרטית קל יותר לקנות, גם יהיה פשוט לשנות לה את הייעוד בהמשך. במקרה שבו מדובר על קרקע חקלאית בבעלות ציבורית, כל הפרוצדורה הופכת להיות מורכבת. תהליך רכישת הקרקע יהפוך להיות מורכב וקשה, שלא נדבר על הפרוצדורה לשנות את ייעוד הקרקע. מהסיבה הזאת גוש 3865 זוכה לאהדה רבה ולפופולאריות גבוהה בקרב הרוכשים. מדובר על קרקע חקלאית שנמצאת בבעלות פרטית וזמינה לבנייה ממש בעתיד הקרוב.

הפוטנציאל של האזור

מי שרוכש קרקע חקלאית לטובת חקלאות לא צריך לבחון את הפוטנציאל של האזור. מהסיבה הזאת חלק מהקרקעות החקלאיות נמצאים באזורים פחות טובים למגורים. כדי שלא תעשו בחירה מוטעית יהיה עליכם להבין מהו הפוטנציאל של האזור. תרצו לדעת כי האזור טוב למגורים, כך הביקוש בעתיד לרכוש את הקרקע המופשרת יהיה גבוה. כל מי שירכוש קרקעות חקלאיות באזורים פחות טובים ימצא את עצמו בבעיה בעת שלב המכירה. אומנם תוכלו להרוויח כסף על ההפשרה של הקרקע, אך לא תמיד בדיוק כמו שהייתם רוצים להרוויח. כמו שכבר נאמר, הפוטנציאל העסקי הוא גבוה בתנאי שאינכם מתפשרים על המיקום של הקרקע החקלאית.

הכירו את סיכויי ההפשרה

עוד לפני שתכניסו את היד אל תוך הכיס יהיה עליכם להבין איפה בדיוק אתם עומדים. סיכויי ההפשרה משתנים בין אזורים שונים ובין קרקעות כאלה לקרקעות אחרות. הכירו את הסיפור שעומד מאחורי הקרקע אותה ברצונכם לרכוש בשלב הזה. גם אם תהליך הבדיקה לוקח זמן, תעשו אותו כדי שלא תצאו קירחים מכל הכיוונים. הביאו את עצמכם למצב שבו תהיו מוכנים וערוכים לכל מה שיקרה בעתיד הנראה לעין. ישנן קרקעות חקלאיות שנמצאות פסע מהפשרה, הן ללא ספק יהיו המושלמות. אם הקרקע לא הולכת להיות מופשרת בקרוב, מדוע שתרצו לרכוש אותה? הרי זה נוגע את האינטרס המובהק שאיתו נכנסתם לתהליך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות