n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / קריית אונו: החווה החקלאית נקודת חן ייחודית בנוף החינוכי

קריית אונו: החווה החקלאית נקודת חן ייחודית בנוף החינוכי

אירוע המסכם תהליך למידת חקר שהתפרשה על פני כל הסמסטר התקיים בחווה החקלאית לימודית לחינוך לקיימות בקריית אונו

חווה חקלאית
צילום: אגף החינוך, עיריית קריית אונו

קריית אונו חרטה על דגלה את החינוך לקיימות בדמות חווה חקלאית לימודית אליה מגיעים ללמוד ולעבוד, כל תלמידי בתי הספר בעיר.

השבוע נפגשו תלמידי כיתות ו' מבית ספר יעקב כהן יחד עם הוריהם, לאירוע שיא, המסכם תהליך למידת חקר שהתפרשה על פני כל הסמסטר. את התהליך הלימודי הובילו מורות החקלאות של החווה.

"מדובר על  למידה משמעותית המתקיימת במרחב החוץ כיתתי ומשלבת לימוד ערכי משמעותי כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, דיאלוג מכבד, קבלת האחר ועוד. בתהליך הלמידה ניתן דגש על מושגים מדעיים רלוונטיים ועל העקרונות המדעיים של חזרות, בידוד משתנים ובקרה." מספרת דפנה אידל מנהלת החווה החקלאית ומוסיפה "למעשה במשך כחצי שנה ערכו התלמידים ניסויים, בהם בדקו כיצד משפיעות תמיסות שונות על תהליך הצמיחה של זרעי צנוניות, בצל ירוק, פטרוזיליה ועוד.

התלמידים השתמשו בריכוזים שונים של מי מלח, כדי לבדוק את השפעת מים מותפלים על התהליך, מי סבון כדי לבדוק את השפעת מים אפורים, ותמיסת חומץ כדי לבדוק את השפעת גשם חומצי על הזרעים השונים.

את המסקנות הציגו בגרפים וטבלאות."

באירוע שסיכם את התהליך, התלמידים הציגו את עבודות החקר בפני ההורים ולאחר מכן בפעילות משותפת יצרו טרריום (מיכל סגור ובו אדמה)  עם צמח בית בשם ירקה.

רון מלכה, ממלא מקום וסגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך מסר: "החווה החקלאית מהווה מרכז משמעותי לבתי הספר ולקהילה. החווה היא מקום מיוחד בו אהבת אדם, עבודת צוות, שיתוף פעולה, חקר, יזמות, חדשנות ועוד מובילים את העשייה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות