n
דף הבית / בקעת אונו / אור יהודה: הזווית של ליאת לפתרון משבר הדיור

אור יהודה: הזווית של ליאת לפתרון משבר הדיור

ליאת שוחט: "זה הזמן לחדש את הקמת קבינט הדיור. רק כך נתמודד עם משבר הדיור"
ראש עיריית אור יהודה השתתפה בוועידת השלטון המקומי והציגה את הזווית שלה לפיתרון המשבר החריף: "זה משבר שחייב להיות מטופל ברמה הלאומית. השחקן המרכזי הוא השלטון המרכזי, אבל כדי לפתור את המשבר חייבים לחדש את פעילותו של קבינט הדיור"

20221207_142838
צילום: דוברות עריית אור יהודה

משבר הדיור מעסיק את כולם, אך שאלת הפתרונות עדיין לא נראית באופק. בפאנל מיוחד שהתקיים בוועידת השלטון המקומי לחדשנות שהתקיים בשבוע שעבר הועלו הצעות לפיתרונות. ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, הציגה את הזווית שלה לאור ההתמודדות עם הנושא. יש לציין כי אור יהודה חתמה על הסכם גג לפני 5 שנים שזוכה להצלחה גדולה לאור אכלוסה של שכונת בית בפארק, שכבר נחשבת כיום לשכונה המבוקשת ביותר בישראל. במקביל, מתקיים שדרוג נרחב של השכונות הוותיקות, כל זאת לקראת המשך הקמת שכונה שנייה, שכונת נווה איילון, והקמת פארק התעסוקה והמסחר OPARK.

יחד עם זאת, בפאנל עלתה החשיבות למצוא פתרונות תחבורתיים ופיתוח תשתיות לפרויקטי בנייה נוספים למגורים, מסחר ותעסוקה אשר נמצאים בשלב התכנון. "אין ספק שמשבר הדיור חייב להיות מטופל ברמה הלאומית והשחקן המרכזי בסיפור הוא השלטון המרכזי שביכולתו להגדיל את מכסת הדירות ולהוזיל את מחירי הקרקעות", ציינה שוחט. "יחד עם זאת, מובן שנדרש שיתוף פעולה של הרשויות, אבל אני יכולה להגיד בוודאות שהרשויות הן הבעיה האחרונה מכיוון שהן רתומות ומשתפות פעולה.

"בהיבט שלנו עיריית אור יהודה בראשותי חתמה על הסכם גג שבמסגרתו מוקמות למעלה מ-5,500 יחידות דיור, אך דווקא התשתיות שבאחריות המדינה מעכבות את המשך קידומן", היא הוסיפה. "לשמחתי הרבה, בשנה האחרונה אכלסנו את שכונת בית בפארק שכוללת כבר כיום למעלה מ-2,000 משפחות, מרביתן הגיעו במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן', אבל הרשויות לבדן לא יכולות לפתור את המשבר הזה. הוא ייפתר רק כאשר תהיה הירתמות מלאה מצד המדינה על כלל משרדי הממשלה כדי לבצע טיפול שורש בנושא. בתקופה של כחלון היה את מטה הדיור וכדי לפתור את המשבר הזה חייבים לחדש את הפעילות שלו כדי שסביב שולחן אחד יישבו כל הגורמים ויטפלו בו".

ראש העיר מציינת כי "לולא מציאת פתרונות תחבורתיים הולמים לתושבי השכונות החדשות וטיפול בתשתיות על ידי המדינה, לא נספק היתרי בנייה ליזמים. לא ייתכן שלתושבי אור יהודה לא תהיה גישה לכבישים מרכזיים בתוך העיר וצמתים ליציאה לכבישים בינעירוניים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות