n
דף הבית / באר יעקב / פלטפורמת Beactive מבית Headstart יוצאת בקול קורא שמטרתו עידוד נשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות

פלטפורמת Beactive מבית Headstart יוצאת בקול קורא שמטרתו עידוד נשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות

Beactive פלטפורמת גיוס ההמונים למאבקים משפטיים וציבוריים של הדסטארט, מזמינה נשים מכל הארץ להגיע לעמדות השפעה ולגייס באמצעות הציבור סכום שיסייע להן להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות, זאת מתוך מטרה להגדיל את מספר הנשים בפוליטיקה המוניציפלית

group-women-spending-time-together
קרדיט freepik

בעוד כ- 5 חודשים הבחירות לרשויות המוניציפליות יצאו לדרך וכיום, מתוך 257 רשויות מקומיות בישראל, רק בראש 14 מהן עומדת אישה כראש עירייה או ראש מועצה, אשר מהוות סה״כ 5.4% מראשי הרשויות בישראל. כ- 55 נשים משמשות כמנכ"ליות של רשויות מקומיות (21%). 635 חברות מועצה מתוך 3,600 חברי מועצה (17.6%).

 

על מנת לקדם ולעודד נשים נוספות להיכנס לזירה הפוליטית ולהיות בעמדות השפעה, פלטפורמת Beactive יוצאת בתוכנית לקידום ההתמודדות הנשית. יחד עם חנה רדו מייסדת ונשיאת סופרסונס ויו״ר קבוצת 19 :מועמדות נוספות ו ייערך מפגש אונליין אשר מטרתו להפגיש בין הנשים והתמודדויות השונות ולתת כלים להתמודדות לניהול גיוס המונים . במפגש ייקחו חלק חנה רדו, עדי מן מתמודדת לראשות עיריית מודיעין, מורן אלויה, מייסדת ומנכ"לית עמותת פרויקט עסקית, אופק שקי, יועץ תקשורת במשרד היח״צ ליבוביץ מדיה ואסטרטגיה.

 

ב27.6 בשעה 20:00 ייערך מפגש זום לפאנל הרצאות קצר שייתן כלים ראשונים למתמודדת בבחירות המוניציפליות, לינק להרשמה>>

https://general-zoom-conference.beactive.co.il/  

 

בשנים האחרונות אנו רואים כי מימון ההמונים ו Beactive  הפך ליותר נגיש לקידום נושאים בתחומי מאבקים משפטיים וחברתיים. ישנם אתגרים רבים בתחום בתהליך ההתמודדות לרשויות המקומיות, אחד החסמים העיקרים הוא תקציב הקמפיין שעולה לסדרי גודל של עשרות ומאות אלפי שקלים, המהווה מחסום עבור נשים רבות שרוצות להציע את עצמן לרשויות. 

 

ערך מוסף משמעותי של שימוש בכלי מימון המונים, מעבר לגיוס המימון לקמפיין הבחירות באופן שקוף ונקי, הוא בבניית וביסוס קהילת התומכים, שלה חשיבות רבה. התומכים הופכים להיות "שגרירים" של אותה המועמדת, וברתימה ומינוף נכון הם יכולים להביא ערך שיווקי ותפעולי רב במהלך הקמפיין ולאחריו.  קבוצת הדסטארט, ופלטפורמת Beactive כחלק מהאג׳נדה שמה דגש על קידום נשים לפוליטיקה ולרשויות המקומיות ויוצאת בקול קורא לנשים שמעוניינת להתמודד בבחירות הקרובות.

 

לקבלת פרטים אודות המפגש יש ללחוץ כאן >>

 

דני אור, מנהל אתרי האימפקט בקבוצת הדסטארט :

״קבוצת "הדסטארט", שמה לה למטרה לקדם נשים אקטיביסטיות ופעילות חברתיות שרוצות להשפיע בזירה הפוליטית ולהתמודד ולרוץ לראשות העירייה. במסגרת ההבנה שהחסם העיקרי של עצם ההתמודדות היא במחסום התקציב, הקבוצה החליטה לקדם את הנושא ולחבור לנשים נוספות שמכהנות כרגע ורוצות להתמודד על מנת להכפיל את הכוח הנשי ואת הזכות לייצוג הולם.״

 

חנה רדו, מייסדת ונשיאת סופרסונס ויו״ר קבוצת 19:
״המהלך של הדסטארט הוא מהלך פשוט ופרקטי שיסייע לנשים רבות, מוכשרות וראויות, שאינן מתמודדות בשל החסם הכלכלי. זוהי הזדמנות גדולה עבור החברה הישראלית, על כל גווניה, להוכיח שהיא שוויונית, ושהיא בעד שיותר ממחצית מהאוכלוסיה תקבל ביטוי גם בבחירות המוניציפליות שמשפיעות מאוד על חיי היומיום שלנו״.

 

גלית שאול, ראשת מועצת עמק חפר: 

״זה הזמן לסייע לנשים נוספות להצטרף לצמרת השלטון המקומי! בצמרת השלטון המקומי יש כיום 14 ראשות רשויות בלבד מתוך 258 רשויות כלומר – פחות מ־6%. רק 16 אחוז מחברי המועצה המכהנים ברשויות המקומיות בארץ הן נשים. המספר הזה נמוך. מאוד. הבחירות הקרובות לרשויות, שייערכו בסוף אוקטובר השנה, הן הזדמנות לשפר אותו משמעותית. אני בטוחה ומאמינה שיש עוד מספר רב של נשים שיכולות להיות במקום בו מתקבלות ההחלטות החשובות ביותר לחיינו. הזמן לעשות את זה הוא עכשיו! 

כראשת מועצה, וכמי שעוסקת רבות בקידום נשים, אני מזמינה נשים נוספות לשנות את הסטטיסטיקה ולהגיש מועמדות למועצות העירוניות והאזוריות. ישנם אתגרים לא מעטים סביב תהליך ההתמודדות לבחירות (מי כמוני יודעת…), ואחד המשמעותיים שבהם הוא העלות הגבוהה של הקמפיינים.  לכן, כשפנו אליי מפלטפורמת "Beactive" של קבוצת הדסטארט (שיושבת כאן אצלנו בעמק חפר, ואני עצמי עשיתי קמפיין עם הדסטארט בבחירות), סיפרו שהם מבקשים לקדם גיוסים עבור נשים שירצו לגשת ולהתמודד, וביקשו את הסיוע שלי בהפצת הבשורה – הסכמתי מיד. אני שמחה לסייע בפרויקט המשמעותי הזה, ולשתף בנקודות חשובות מהמסע שלי בוובינר שייערך למען אותן נשים השוקלות להתמודד. מלבד הוובינר, נשים אלה יקבלו מ"ביאקטיב" תמיכה לעליית התוכן בגיוס ההמונים, סיוע לחשיפת הפרויקט בכלי התקשורת ועוד״.

 

עדי פרילינג אנקורי , מתמודדת לרשות העיר הוד השרון :

״אי אפשר להמשיך כך, הגיע הזמן שנעזור ונעודד באמת, ולא רק בסיסמאות, כניסה של נשים לתפקידי מפתח ברשויות מקומיות. האחוז הנמוך של נשים המכהנות ברשויות המקומיות נובע ממחסום כניסה בלתי אפשרי – גיוס הון לטובת קמפיין.

 

אני פעילה חברתית כבר למעלה מ-15 שנים ברמה המקומית, דור חמישי בהוד השרון, ממובילות מחאת הפיקוח על הגיל הרך, נלחמתי על חוק הפיקוח וחוק המצלמות, ייסדתי את עמותת 'אנשים ומעשים טובים' (לרווחת אוכלוסיות מעוטות יכולת – קשישים, שורדי שואה, אנשים מיוחדים) ועכשיו כשאני מתכוונת להתמודד לראשות ולמועצת העיר הוד השרון, זו רשימת עשייה חלקית שאני גאה בה, רשימה שאמורה לעזור לי בתקופה זו, אבל האמת שעכשיו – היא לא שווה כלום מבחינה כלכלית. 

 

בגלל שאני לא פוליטית, אין מפלגה שעומדת מאחורי ומממנת אותי.

אני לא מאמינה בחיבור לגוף פוליטי כזה או אחר, האג'נדות שלי מאוד ברורות: אני מקדמת את העיר ואת התושבים, מבחינתי כראש עיר אני מייצגת את כל התושבים והתושבות בעיר – מצביעי ומצביעות כל המפלגות, מכל המגזרים והמינים.

 

בקרוב אצא בקמפיין גיוס המונים בפלטפורמת Beactive , ואני קוראת לכל מי שחשובה לו פוליטיקה נקייה וחברה שוויונית, לתמוך בי ובקמפיין.

 

בבחירות הקרובות לרשויות אני קוראת לנשים לתמוך בנשים שהן מאמינות בהן ברשות שלהן. פשוט ככה.

אם אנחנו לא נדאג לייצוג ראוי במועצות ובפוליטיקה זה פשוט לא יקרה. 

זה צעד חשוב בדרך לחברה שוויונית באמת!״.

 

ר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות