n
דף הבית / בת ים / בכנסת נדהמו: לחיאני רוצה להתמודד, אבל הקלון שלו טרם הסתיים

בכנסת נדהמו: לחיאני רוצה להתמודד, אבל הקלון שלו טרם הסתיים

יוזמה חדשה בכנסת קוראת לציבור לתמוך רק במועמדים ללא עבר פלילי, ואז הופתעו שם לגלות שהקלון של לחיאני כלל לא הסתיים עדיין. אז איך הוא מתמודד? התשובה בפנים

לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי
לחיאני על ספסל הנאשמים | צילום: מוטי קמחי

בחודשים האחרונים החלה להתגבש יוזמה חדשה בקרב כמה מחברי הכנסת בקואליציה ובאופוזיציה: לפנות לציבור הישראלי ולקרוא לבוחרים שלא להצביע עבור מועמדים בעלי עבר פלילי, בין אם מדובר בעבריינים מורשעים ובין אם בכאלה שמשפטם עדיין מתנהל.

אלא שתוך כדי קידום היוזמה גילו המארגנים נתון מפתיע: המועמד שלומי לחיאני, המנסה בימים אלה לחזור לראשות העיר בבת-ים, יצא לפני כמה חודשים בקמפיין בחירות – אלא שהקלון הפלילי שלו בכלל טרם הסתיים.

לחיאני, כזכור, הועמד לדין יחד עם אחיו והואשם בשורה של עבירות שחיתות בהן לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים תוך ניצול תפקידו כדי לקחת לעצמו כספים אסורים. בתחילה לחיאני הכחיש אך בהמשך הוא הודה במסגרת עסקת טיעון – ואף הורשע לבסוף בהפרת אמונים. לחיאני נשלח לעונש של שמונה חודשי מאסר בפועל, אותם ריצה בכלא חרמון.

לאחר שחרורו מהכלא הוא המשיך לעסוק בענייני נדל"ן שונים – כולל בבת-ים – אך שמו המשיך לעלות לכותרות מדי פעם בהקשרים פליליים. כך למשל לפני כשנה וחצי ניסו להתנקש בחייו באמצעות הצמדת מטען חבלה למכוניתו. במשטרה אמרו אז לחדשות 13 כי מדובר בסכסוך עסקי עם עבריינים מהמגזר הערבי עמם לחיאני היה בקשר. עם זאת המשטרה לא הצליחה לעצור את מטמין המטען.

לפני כחצי שנה אירע מקרה נוסף בו הושלך באמצע הלילה מטען חבלה רב עוצמה לתוך עסק בטיילת השייך למשפחתו של לחיאני. גם הפעם במשטרה אמרו כי מדובר בהעברת מסר של עבריינים ללחיאני על רקע סכסוך ביניהם, אך לא הצליחו עד כה לעצור אותם. החקירה בנושא נמשכת.

בחודש מאי האחרון הודיע לחיאני כי בכוונתו לנסות ולחזור לראשות העיר, אלא שכעת לאחר בירור עם גורמים משפטיים התברר שהקלון שלו עדיין לא הסתיים. תקופת הקלון היא שבע שנים מלאות מיום סיום עונש המאסר שנגזר עליו. על פי החוק, גם אם ועדת השחרורים שחררה אותו בשל התנהגות טובה לפני הזמן, עדיין הקלון יתחיל להיספר רק לאחר תום מלוא משך הזמן שפסק בית המשפט.

כך יוצא שלחיאני יצא מהכלא בסוף חודש מאי 2016, אבל הקלון שלו החל להיספר רק שלושה חודשים לאחר מכן. במילים אחרות, לחיאני עדיין עם קלון, שצפוי להסתיים רק בעוד כמה שבועות.

לדברי גורם משפטי, מדובר אולי במעשה שאינו ראוי ציבורית, אבל הוא מותר מבחינת החוק: "יש פה לדעתי פירצה בחוק שצריך לסגור אותה, אבל עד שיעשו את זה הוא לא עובר על החוק" הוא אומר, "הוא יכול לתלות שלטים ולהגיד שהוא מתמודד גם אם יש לו קלון, כל עוד הקלון יסתיים עד מועד הגשת הרשימות. כיוון שהגשת הרשימות של המתמודדים תהיה רק בסוף ספטמבר, אז מותר לו לפרסם בינתיים כל מה שירצה". הגורם הוסיף עם זאת כי "למרות זאת היה ראוי שהוא ייתן גילוי נאות לציבור, ויודיע שהקלון שלו כרגע עדיין לא הסתיים, כדי לא ליצור מראית עין שגויה או לעשות גניבת דעת של הציבור. אבל חשוב להדגיש שבנושא הזה הוא לא עובר על החוק. זה אולי מסריח אבל זה בהחלט כשר".

ממטה לחיאני נמסר בתגובה כי ״שלומי לחיאני חוזר לתפקיד ראש העיר ב-31.10 למורת רוחם של מתנגדיו הפוליטיים בעיר שמעדיפים להפיץ שקרים והכפשות, בניסיונות כושלים שהתושבים לא קונים. בעוד זמן קצר לחיאני יחזור לתפקיד ראש העיר ואיתו יחזור גם הביטחון לרחובות בת-ים״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אפילו כאן רשום שהיועץ המשפטי אומר שלחיאני לא עשה שומדבר שהוא לא חוקי, אז אולי שירדו ממנו כבר?
    מפחדים ממנו כי יודעים שהוא חזק ויכול לקחת בהליכה את הבחירות בבת ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55

הדי פיצוצים נשמעו באזור המרכז

תפריט נגישות