n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: ראש העיר הצטרף למאבק

ראשון לציון: ראש העיר הצטרף למאבק

גפן בת ה-8.5 אזרחית ישראל מועמדת לגירוש עם אימה. ראש העיר רז קינסטליך במכתב לשר הפנים בבקשה לביטול ההחלטה.

גפן צילום באדיבות המשפחה
ישראלית לכל דבר, גפן. צילום באדיבות המשפחה

לפני כשבוע נפתחה עצומה " להשאיר את גפן בארץ" שהגיעה לכמעט 30,000 חתימות וצברה הד ציבורי ענק, ראש העיר רז קינסטליך לא נשאר אדיש לסיפור והצטרף למאבק אף הוא ושלח הבוקר (ראשון) מכתב לשר הפנים.

גפן, בת ה 8.5, תלמידת כיתה ב' בבית ספר "איתמר" בראשון לציון ואימה מועמדות לגירוש מיידי מישראל וכל זכויותיהן ישללו מהן. גפן, ילדה מקסימה וחייכנית, תלמידה מצטיינת ומאוד אהובה על חבריה, אזרחית ישראל, שכל "חטאה" היה שאביה נתן ז"ל, שהיה אזרח ישראלי, נישא לאזרחית אתיופית ונפטר בטרם האמא הספיקה לקבל אזרחות ישראלית.

כאמור, ראש העיר רז קינסטליך לא נשאר אדיש והבוקר שלח מכתב לשר הפנים משה ארבל ובו כתב: "אני פונה אליך בבקשה לסייע בביטול ההחלטה של רשות האוכלוסין וההגירה לגרש את הילדה גפן ואמה דוקמו מזה ממדינת ישראל. גפן הינה תושבת ראשון לציון, תלמידת כיתה ב׳ בבי״ס ״איתמר״.

גפן עלתה ארצה בשנת 2018, והצטרפה לאמה אשר עלתה שנה קודם לכן (עיכוב שנכפה על המשפחה עקב נהלים ביורוקרטיים). היא התייתמה מאביה שנפטר ממחלת הסרטן בשנת 2019. נתן ז״ל היה יהודי ואזרח ישראלי, פעיל חברתי בעיקר בנושא קליטת עולים מאתיופיה. נתן עבד במתנ״ס בשכונת רמת אליהו בראשון לציון בקליטת עליה, ואף זכה לאות הנשיא על הצטיינותו בעבודתו.

בני הזוג מזה ונתן נישאו באתיופיה, ועם עלייתה של מזה ארצה, הכיר משרד הפנים בנישואיהם. מאז עלתה ארצה פעלו בני הזוג בנושא גיורה של מזה וכן בנושא הסדרת אזרחותה הישראלית, אולם לא הספיקו לסיים הליך זה בשל פטירתו של נתן. יצוין כי הילדה גפן, כן קיבלה אזרחות ישראלית. מאז מותו של נתן דורש משרד הפנים ממזה לעזוב את הארץ מאחר ואינה אזרחית ישראלית. מזה ומשפחתו של נתן עתרו לבימ״ש כנגד ההחלטה, אולם בית המשפט החליט שלא להתערב בנושא."

קינסטליך ממשיך: "מדווחים שקיבלתי מגורמים מקצועיים בעירייה המכירים את המשפחה עולה כי גפן הינה תלמידה מחוננת אשר התקבלה לתוכנית מחוננים במרכז "רון ורדי". כמו כן מדובר בילדה ישראלית לכל דבר. היא דוברת עברית, וזו התרבות היחידה שהיא מכירה.

לגפן יש משפחה מורחבת מצד אביה בשכונת רמת אליהו הכוללת אחים ביולוגיים מנישואיו הראשונים של האב, אשר מהווה את משפחתה היחידה. מאז נודע לגפן על הכוונה לגרש אותה ואת אמה היא שרויה במצוקה רגשית קשה ביותר.

אמה של גפן, מזה הינה אישה חיובית, חרוצה מאד, המהווה את כל עולמה של הילדה. האם מתוארת על ידי גורמי החינוך כאם מסורה, משקיעה וחמה. גם עבורה משפחתו של נתן ז״ל מהווה את משפחתה היחידה וגורם התמך היחיד. כאמור, גפן הינה ילדה ישראלית לכל דבר ואינה מכירה כל תרבות אחרת. היא אינה דוברת אמהרית ואינה מבינה את השפה.

ניתוקה ממקום מגוריה, משפחתה, חבריה והסביבה היחידה שהיא מכירה יהווה פגיעה אנושה בילדה, בעתידה, בהתפתחותה ובמצבה הנפשי. כל חטאה הוא שאביה נפטר, שכן אילולא מותו של אביה לא הייתה מגיעה למצב זה. סבורני כי נסיבות אלו מחייבות ביטול ההחלטה על גירוש הילדה ואמה מהארץ ומתן אישור לאם והבת להמשיך ולהתגורר בישראל."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

6 תגובות

  1. יוסי ויסמן

    אוי למדינה ובושה לאזרחיה שכך נוהגת בילדה מקסימה ואימא המסורה שרואים בישראל בית.

    מקווה שההיגיון והרחמים יגברו על החוק הקר והבלתי מתחשב, והילדה ואימה ישארו לחיות בארצנו.

  2. יאללה @@@ לא יהודים. מה אתם משחקים אותה כל אחד רוצה לעזור. כבר על המדינה הזאת מלאה בלא יהודים. בושה למדינה

  3. הלוי סימי

    אני תומכת במתן אזרחות ישראלית לילדה גפן ולאמה. מודה לראש העיר מר רז קינסליך ומאחלת לו שישא פרי בעמלו 🙏

  4. מה אכזריות ורוע לב מתגלמים במשרד הפנים. אין לתאר….😡😭

  5. גפן.
    היא הענבים של ראשון לציון.
    היא נשארת.
    מבטיחה.

  6. ניסים כהן

    איפה נעלמה החמלה היהודית?!
    מה תרוויח המדינה מגירושה האכזרי של ילדה שכל עולמה כאן ,בישראל!!!!
    גאה בראש העירייה ,רז קינסטליך שהתערבותו היא תעודת כבוד לעיר.
    מי ייתן שפעילותו בנושא תישא פרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. צילום- אלעד שריג

יום המוזאונים הבינלאומי 2024 ברמת גן

תפריט נגישות