דף הבית / חדשות העיר משני / "חיי המתפללים הפכו לסיוט"

"חיי המתפללים הפכו לסיוט"

רונן דמארי

רבים ממתפללי בית הכנסת נווה שמואל שברחוב קפלן קיבלו בשנה החולפת דו"חות חנייה, לאחר שהחנו את מכוניותיהם בסמוך לבית הכנסת. בנוסף, המתפללים מדגישים כי תושבי הרחוב החליטו לשנות מציאות שלא הייתה קיימת במקום במשך למעלה מ-50 שנה, כשלפני מספר חודשים הם דאגו לקבוע שלט חדש המדגיש כי "החניה לדיירי הרחוב בלבד", שהפך את יכולתם לקיים את האפשרות לקיים מנייני תפילה במקום ל'סיוט". עוד הם מדגישים כי דיירי הרחוב הנהנים מבתים צמודי קרקע, מתנהלים בניגוד לחוק העזר העירוני. לדבריהם, על פי לשון החוק, דייר שעומדת לרשותו חנייה פרטית אינו זכאי לחניה נוספת מחוץ לבית, ואף נכים אינם זכאים לחנייה נוספת. עם זה, לדבריהם רוב בעלי הבתים שנהנים מחניות פרטיות בחצרות הבתים, "מצפצפים" על לשון החוק וסימנו בצבע לבן מקטעים בכביש הרחוב בסמוך לביתם, כשהם "מנכסים" אליהם את אותן החניות ובכך משתלטים על החלק המכריע של מקומות החנייה ברחוב.

"כל מתפלל שני בבית הכנסת שמגיע לתפילה, אפילו לתפילת ערבית שאורכת מספר דקות בלבד, כבר קיבל דו"ח תנועה"

אחד מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת מדגיש כי "קיים בעיר חוק עזר עירוני שאוסר בבירור על בעלי בתים שמחזיקים ברשותם חניות פרטיות לנכס לעצמם חניות נוספות ברחוב. למרות זאת הדיירים נוהגים בשטח הציבורי של הרחוב כבשלהם ולקחו בעלות על חלקים מהרחוב שהם סימנו בלבן והפכו אותם בחוצפתם לחניות, שלכאורה, בבעלותם הפרטית. במהלך השבוע אנו מבקשים להגיע מספר דקות לתפילה, אבל מקבלים דו"חות גם בחניות המעטות שנשארו פנויות ושמסומנות באפור. גם דיירי הרחוב מודים שאנחנו מחנים במקומות שלא מפריעים בשום צורה לסדר התנועה ברחוב. למרות זאת, כל מתפלל שני בבית הכנסת שמגיע לתפילה, אפילו לתפילת ערבית שאורכת מספר דקות בלבד, כבר קיבל דו"ח תנועה משום שדיירי הרחוב. 'באדיבותם ובסבלנות', תושבי הרחוב פשוט אורבים לנו וממהרים להתקשר לפיקוח בכל פעם שאנחנו מגיעים לתפילה. צריך לזכור שרחוב קפלן ממילא הוא רחוב קטן עם מיעוט בחניות, וגם את מעט החנייה שעוד נותרה בעלי הבתים ניכסו אליהם כשהם בשטח ציבורי כרכושם הפרטי".

מתפלל נוסף שקיבל דו"ח במהלך התפילה מציין כי "לאורך הרחוב מתגוררים אנשים שחלקם נותני שירותים לעירייה, שיש להם מטבע הדברים קשרים הדוקים עם מנהלי האגפים השונים בעירייה. הם עוקבים אחרינו וכל פעם שמישהו חונה גם מבלי לחסום אותם או להפריע להם, הם מייד מזעיקים ניידות שבאורח פלא מגיעות תוך מספר דקות. כל מי שמכיר את בית הכנסת יודע עד כמה הוא מכיל ומאיר פנים לכל סוגי האוכלוסיות-דתיים, לצד חילוניים, מסורתיים ועולים חדשים, שחלקם מגיעים באופן קבוע לבית הכנסת מדי שבת על אף שהם אינם דתיים, ולא ברור מדוע דווקא תושבי הרחוב מחפשים אותנו, גם אחד מדיירי הרחוב הדומיננטיים מצדד בנו בנושא וחורה לו מאוד שנעשה לנו עוול. המעט שאנו מבקשים הוא שתיעשה בדיקה מעמיקה בנושא ושהעירייה תיתן הנחייה שלא לתת דוחו"ת למתפללים במועדי התפילה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר על שינוי שנעשה כבר לפני שלוש שנים לבקשת הדיירים ולאור מצוקת החנייה באזור. הקצאת החנייה אושרה רק בצד אחד של הרחוב, כך שהצד השני מותר לחניית כלל הציבור. החברה לבטחון אוכפת בשכונות רק בעקבות פניות, בהתאם לסימוני הדרך ורק במקרים של עבירות חנייה חריגות, חסימות, חניות נכים וכאלו שעשויות להוביל למצב של סיכון חיים".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. חצופים! חונים בחניית נכים ועוד באים בתלונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות